Απόβαση στην Ευρώπη ετοιμάζουν οι Κινέζοι κατασκευαστές


ΜΕ ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΔΟΡΑΤΟΣ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ' ΟΛΑ ΤΗΝ ΧΑΜΗΛΗ ΤΙΜΗ, ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ , 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/12/2018

Μέχρι στιγμής οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έχουν καταφέρει να κάνουν κάποια αξιοσημείωτη πρόοδο στις ευρωπαϊκές αγορές, όμως όλο αυτό είναι πολύ πιθανό να αλλάξει σύντομα. Και ο πολιορκητικός κριός θα είναι τα ηλεκτρικά οχήματα.

Σε συνέδριο που οργανώθηκε στην Σανγκάη την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος της Great Wall Motors δήλωσε ότι ετοιμάζει απόβαση στην Ευρώπη με ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάπου μεταξύ του 2020 και του 2021.

Η πρώτη απόπειρα θα  είναι ένα μικρό τετραθέσιο σεντάν το οποίο θα ονομάζεται Ora R1 και έχει σχεδιαστεί με βάση τα ευρωπαϊκά καταναλωτικά δεδομένα. Η αυτονομία του είναι περίπου στα 350 χιλιόμετρα και στην Κίνα κοστίζει μόλις 8.970 δολάρια, μετά την αφαίρεση των οικονομικών κινήτων που δίνει η εκεί κυβέρνηση.

Εκτός από την Great Wall τουλάχιστον δύο νεοφυείς κινέζικες εταιρίες ετοιμάζουν τα προϊόντα τους για την Ευρώπη. Η εταιρία Bordrin Motor ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό μεσαίο  SUV, το οποίο μάλιστα αν όντως επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες έχει την εντυπωσιακή αυτονομία των 550 χιλιομέτρων και τιμή γύρω στα 22.000 δολάρια, αρκετά χαμηλότερη από τα αντίστοιχα μοντέλα της Audi ή της Mercedes-Benz.

Την ίδια στιγμή η εταιρία SAIC Motor η οποία ήδη βγάζει κάποια μικρά βενζινοκίνητα μοντέλα στην Αγγλία με το όνομα της MG, ετοιμάζεται και εκείνη για τον ερχομό της στην Ευρώπη με ένα ηλεκτρικό αντίγραφο του MG ZS. To αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στην έκθεση στην Guangzhou στην Κίνα τον περασμένο μήνα, και η εταιρία ανακοίνωσε ότι κάνει δοκιμές σε χώρες της Ευρώπης έτσι ώστε να προσαρμοστεί στα δεδομένα των ευρωπαϊκών αγορών. Στόχος της είναι να ξεκινήσει την παράδοση των πρώτων ηλεκτρικών μοντέλων της μέσα στο 2019. 

Παλαιότερα, λίγοι Κινέζοι κατασκευαστές είχαν κάνει απόπειρες να έλθουν στις αγορές της Ευρώπης, με βενζινοκίνητα μοντέλα. Όμως κανείς από αυτούς δεν είχε καταφέρει να κερδίσει κάποιο αξιοσημείωτο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές. Αυτή τη φορά όμως τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά, καθώς οι Κινέζοι είναι ήδη πρωτοπόροι σε αρκετές τεχνολογίες γύρω από την ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα έχουν και το πλεονέκτημα του μικρού κόστους. Και αν δούμε άλλους τομείς στους οποίους ξεκίνησαν με αντίστοιχο πλεονέκτημα (βλέπε κινητά τηλέφωνα), τότε μάλλον αυτή τη φορά τα πράγματα ίσως να είναι διαφορετικά.

Πηγή: Automotive News