Αποκάλυψη για το Audi e-tron GT των 598 ίππων


Σύμφωνα με την εταιρία το e-tron GT είναι ένα Audi που δεν έχει ξαναδεί ποτέ ο κόσμος. Πάμε να δούμε αν οι άνθρωποι της εταιρίας από το Ingolstadt έχουν δίκιο.

  • 9/2/2021

Με το e-tron GT, η μάρκα αποκαλύπτει δύο τετράθυρα κουπέ gran turismo με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά ταυτόχρονα την άνοιξη του 2021: το e-tron GT quattro και το RS e-tron GT. Το εξωτερικό του Audi e-tron GT δείχνει σαν ένα έργο τέχνης .

Από τους προβολείς, οι οποίοι είναι προαιρετικά διαθέσιμοι με φώτα λέιζερ, έως το μεγάλο διαχύτη στο πίσω μέρος. Η γραμμή αμαξώματος είναι αεροδυναμική και ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0,24. Οι μεγάλοι τροχοί, τα φαρδιά μετατρόχια και το μακρύ μεταξόνιο ενισχύουν τη σπορ εικόνα ενός αυτοκινήτου με μήκος 4,99 μέτρα, πλάτος 1,96 μέτρα και ύψος μόλις 1,41 μέτρα.

Το εσωτερικό ταιριάζει επίσης με την κλασική σχεδίαση gran turismo: τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι τοποθετημένα σε χαμηλή θέση και χωρίζονται από μια μεγάλη κεντρική κονσόλα ενώ τα πίσω παρέχουν αρκετό χώρο ακόμη και για ενήλικες. Η κομψότητα του εσωτερικού σχεδιασμού δίνει έμφαση στον progressive χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι δε χώροι είναι επαρκείς όπως και ο χώρος αποσκευών με όγκο 405 λίτρα στο πίσω μέρος.

Στο ταμπλό δεσπόζει το Audi virtual cockpit plus (12,3 ίντσες) και η οθόνη αφής MMI (10,1 ίντσες) ως στάνταρ, καθώς και ο φυσικός φωνητικός έλεγχος με σύνδεση στο διαδίκτυο ενώ προαιρετικά διατίθεται head-up display. Όπως όλα τα μοντέλα Audi, το e-tron GT είναι πλήρως συνδεδεμένο. Οι υπηρεσίες ψυχαγωγίας, οι διαδικτυακές υπηρεσίες από το Audi connect και τα συστήματα υποβοήθησης είναι υπερσύγχρονα. Επίσης η Audi έχει συνθέσει έναν μοναδικό ήχο που εκπέμπεται από το αυτοκίνητο για το e-tron GT.

Η ηλεκτρική τετρακίνηση υλοποιείται με έναν «σύγχρονο» ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα και με μετάδοση δύο ταχυτήτων στον πίσω άξονα. Η πρώτη «κοντή» ταχύτητα επιτρέπει βέλτιστη επιτάχυνση όταν γίνεται εκκίνηση με το launch control. Εάν ο οδηγός αποφασίσει να μην κάνει χρήση αυτής της επιλογής, το e-tron GT ξεκινά με τη δεύτερη ταχύτητα. Σε γενικές γραμμές, η δεύτερη σχέση βελτιώνει τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης και παρέχει επίσης μεγάλες ποσότητες εφεδρικής ισχύος. Ο ηλεκτρικός κινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν ένα συμπαγές μπλοκ και στους δύο άξονες.

Το Audi e-tron GT quattro έχει συνολική ισχύ 350 kW (476 PS) και ροπή 630 Nm, ενώ το RS e-tron GT έχει ισχύ 440 kW (598 PS) και 830 Nm ροπής. Το δε launch control παρέχει ισχύ 390 kW (530 PS) ή 475 kW (646 PS)  αντίστοιχα για μέγιστο 2,5 δευτερολέπτων. Έτσι επιτυγχάνονται 0–100 χλμ./ώρα σε 4,1 ή 3,3 δευτερόλεπτα για το RS και τελική ταχύτητα 245 χλμ./ώρα ή 250 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Υπάρχει συνάμα ευφυής έλεγχος κίνησης και ανάκτησης ενέργειας, ανάκτηση από τα φρένα έως 265 kW ενώ είναι επίσης σημαντική η αυτονομία έως και 488 χιλιόμετρα (κατά WLTP), η οποία καθίσταται δυνατή από την ισχυρή μπαταρία με την χωρητικότητα των 86 kWh. Η τεχνολογία 800 Volt επιτρέπει γρήγορη φόρτιση DC με ισχύ έως 270 kW. Η δε Audi υπόσχεται πολύ σύντομους χρόνους φόρτισης: μόλις πέντε λεπτά για απόσταση περίπου 100 χλμ.

Το Audi e-tron GT πετυχαίνει επίσης να ισορροπεί ιδανικά στον δυναμισμό και την άνεση, χάρη σε τεχνολογίες όπως το Audi drive select, η τετραδιεύθυνση, η ελεγχόμενη αποσβετικότητα των αναρτήσεων, η αερανάρτηση τριών θαλάμων, η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς και το μπλοκέ διαφορικό στο πίσω άξονα. Τα μεγέθη των ζαντών κυμαίνονται έως 21 ίντσες και οι δίσκοι των φρένων - διατίθενται προαιρετικά με κεραμικό υλικό carbon-fiber - έχουν διάμετρο έως 420 χιλιοστά.

Η παραγωγή του Audi e-tron GT quattro και του RS e-tron GT γίνεται στο Böllinger Höfe στη Γερμανία και είναι αξιοσημείωτο ότι η διαδικασία κατασκευής του έχει καθαρό αποτύπωμα άνθρακα. Ακριβώς όπως και ολόκληρη η εγκατάσταση του Neckarsulm, η παραγωγή εκεί χρησιμοποιεί 100 % οικολογικό ηλεκτρισμό, με συνδυασμένη μονάδα θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτείται με βιοαέριο παρέχοντας την απαραίτητη θερμότητα για το Böllinger Höfe.

Οι εκπομπές που δεν μπορούν ακόμη να αποφευχθούν αντισταθμίζονται με πιστώσεις άνθρακα από πιστοποιημένα έργα προστασίας του κλίματος. Την άνοιξη του 2021, το πλήρως ηλεκτρικό gran turismo θα εισαχθεί στις αγορές σε δύο εκδόσεις: ως Audi e-tron GT quattro με βασική τιμή 99.800 EUR και ως RS e-tron quattro ξεκινώντας από τιμή 138.200 EUR (στη Γερμανία).