Αποκάλυψη: Η Dacia καλοβλέπει τη δημιουργία σπορ μοντέλων


Μπορεί να έχει γίνει συνώνυμη του value-for-money αλλά τόσο η αποδοχή της μάρκας όσο και η αξιοπιστία και οι ικανότητες των μοντέλων της κάνουν τους ανθρώπους της Dacia να σκέφτονται μοντέλα για... χρονομετρημένα.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/3/2025

Η Dacia είναι μια από τις ελάχιστες εταιρίες παγκοσμίως που μπορεί να κοίτα με μεγάλη αισιοδοξία το παρόν και το μέλλον της. Μοντέλα όπως το Sandero και το Duster πουλάνε σαν... ζεστά κουλούρια όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και όπου αλλού ανά τον κόσμο η Dacia έχει εμπορική παρουσία. 

Τώρα, ήρθε το μεγάλο Dacia Bigster να πάρει όπως όλα δείχνουν μέρος στο παιχνίδι των πωλήσεων καθώς ήδη έχουν γίνει 13.000 προπαραγγελίες του μοντέλου (!) έχοντας ως κύρια προσόντα την εξαιρετική ποιότητα κύλισης (αν και βασίζεται στο πάτωμα του Duster είναι σαφώς καλύτερο) και τους κορυφαίους χώρους μαζί με το πρώτο υβριδικό σύστημα διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG) αλλά και το εντελώς νέο εξαιρετικά αποδοτικό υβριδικό σύστημα Hybrid 155.

Όμως τα πράγματα δεν σταματούν εδώ. Στο περιθώριο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου πληθωρικού C-SUV στη Γαλλία όπου και το δοκιμάσαμε σε ένα πλήθος διαδρομών, μιλήσαμε με στελέχη της Dacia και η συζήτηση ήρθε στο πεδίο των επιτυχιών της φίρμας στα motorsport και ειδικά στο Dakar Rally στο οποίο φέτος αν και "πρωτάρα" η ομάδα συμμετείχε με το Sandrider T1+, τον 5κις νικητή του Dakar, Nasser Al-Atiyah με τον Edouard Boulanger για συνοδηγό του, την Cristina Gutierrez με τον Pablo Moreno και τον Sebastien Loeb με τον Fabian Lurquin στο πλευρό του.

Η ερώτηση που θέσαμε είναι αν η Dacia σκοπεύει να εξαργυρώσει τη φήμη και την αναγνωρισιμότητα που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των φίλων του motorsport δημιουργώντας (ή βελτιώνοντας) κάποιο ή κάποια μοντέλα της γκάμας της δικίνητα ή τετρακίνητα με σπορ προφίλ. Η απάντηση ήταν ότι όντως τους ενδιαφέρει μια τέτοια προοπτική και όχι μόνο αυτό καθώς ο διαμοιρασμός τεχνολογίας με την μητρική εταιρία Renault μπορεί να φέρει καλά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Μην ξεχνάμε παράλληλα ότι η Dacia είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο Manifesto αλλά και το one-off Duster Soul of Dakar, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση τέτοιων σπορ μοντέλων. Έτσι δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν μετά τις ειδικές εκδόσεις Extreme με τον εκδρομικό χαρακτήρα δούμε βελτιωμένες εκδόσεις σε ρυθμίσεις και ισχύ με την ονομασία Dakar ή Raid η ακόμα κι ένα εντελώς νέο γνήσια σπορ μοντέλο.

Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι η εμπλοκή της Dacia στα motosports έχει συμπεριλάβει και τη συμμετοχή του Alain Prost στο Andros Trophy με Dacia Duster πριν σχεδόν μια 15ετία, ενώ η Ρουμανία έχει έντονη αγωνιστική δραστηριότητα με Dacia Sandero.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Dacia: «Φορτώνει» τεχνολογία τα μοντέλα της κι αλλάζει ψηφιακό επίπεδο

Dacia Sandero: Ξανά στην κορυφή της Ευρώπης - Ποιο μοντέλο το «κυνηγά» για την πρωτιά

Dacia Duster Vs Toyota Land Cruiser: Ποιο επικράτησε στη σκληρή, οff-road δοκιμασία (video)