Arnaud Ribault: Η DS Automobiles φέρνει την πολυτέλεια στην Αυτοκινητοβιομηχανία


Ο κ. Arnaud Ribault, με αφορμή το λανσάρισμα της DS Automobiles στη χώρα μας, μιλά στο ελληνικό Car and Driver για το τι πρεσβεύει η νέα μάρκα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

  • 26/11/2018

Η DS Automobiles είναι μια καινούργια εταιρεία η οποία δημιουργήθηκε στους κόλπους του Ομίλου PSA. Η επίσκεψη στη χώρα μας του κ. Arnaud Ribault, Senior Vice President Marketing And Communication DS Automobiles, ήταν μια καλή ευκαιρία για να μάθουμε με τον πιο επίσημο τρόπο τι αντιπροσωπεύει, σε τι στοχεύει και τι πρόκειται να δούμε από αυτή στο άμεσο μέλλον.

Ο κ. Arnaud Ribault μιλάει στον συντάκτη του C&D, Κωνσταντίνο Ζωγλοπίτη.
Ο κ. Arnaud Ribault μιλάει στον συντάκτη του C&D, Κωνσταντίνο Ζωγλοπίτη.

Κύριε Ribault, ξεκινάω τη συζήτησή μας ρωτώντας σας τι είναι η DSAutomobilesκαι ποια είναι τα βασικά πλεονεκτήματά της;

«Η DS Automobiles είναι η καινούργια εταιρεία του Ομίλου PSA, είναι βασικό για εμάς να το καταλάβει ο κόσμος. Είναι η πολυτελής μάρκα του Ομίλου. Πλέον, αυτός αποτελείται από τις Citroën, Peugeot, Opel, Vauxhallκαι την DS. Όπως είπα, η DSAutomobilesείναι η πολυτελής εταιρεία του. Ο Όμιλος είναι δεύτερος σε πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τον περασμένο Σεπτέμβριο ήταν στην πρώτη θέση, για πρώτη φορά στην ιστορία του! Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον και πολλά υποσχόμενο για το μέλλον!

»Τι είναι, λοιπόν, η DS Automobiles; Στη Γαλλία, υπάρχει μεγάλη τεχνογνωσία στην βιομηχανία πολυτελών προϊόντων. Παγκοσμίως, οι μισές κορυφαίες εταιρείες σε αυτή είναι γαλλικές και οι περισσότερες έχουν τη βάση τους στη Γαλλία. Συνεπώς, υπάρχει η τεχνογνωσία. Η φιλοδοξία μας στην DSAutomobilesείναι να φέρει αυτή την πολυτέλεια στην Αυτοκινητοβιομηχανία».

Με ποιους τρόπους θα το καταφέρετε αυτό;

«Μέσω τριών βασικών ενεργειών. Πρώτον, φυσικά, να δημιουργήσουμε εξαιρετικά προϊόντα. Δεύτερον, να αναπτύξουμε ένα αποκλειστικό και ξεχωριστό δίκτυο διανομής παγκοσμίως. Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και πρέπει να δουλέψουμε και στον ψηφιακό κόσμο. Ο τρίτος πυλώνας αυτής της προσπάθειας είναι να δώσουμε εμπειρίες στους πελάτες μας. Γι’ αυτό θεσπίσαμε το πρόγραμμα ‘‘onlyyou’’. Είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποκλειστικών υπηρεσιών προς αυτούς. Αυτός είναι ο τρόπος που θα το επιτύχουμε».

Τι θα περιλαμβάνει αυτό το πρόγραμμα; Πώς θα πείσετε τους υποψήφιους πελάτες σας να προτιμήσουν ένα μοντέλο της DSAutomobilesκαι πώς θα πείσετε αυτούς που ήδη κατέχουν ένα μοντέλο της πολυτελούς κατηγορίας να έρθουν στην εταιρεία σας;

 Η φιλοδοξία μας στην DS Automobiles είναι να φέρει την πολυτέλεια στην Αυτοκινητοβιομηχανία  εξηγεί στο C&D o κ. Arnaud Ribaut.
"Η φιλοδοξία μας στην DS Automobiles είναι να φέρει την πολυτέλεια στην Αυτοκινητοβιομηχανία" εξηγεί στο C&D o κ. Arnaud Ribaut.

«Είναι μια καλή ερώτηση, μια ουσιαστική ερώτηση για εμάς. Η DS Automobilesείναι μια εταιρεία που δημιουργήθηκε για να κατακτήσει. Είμαστε μια γαλλική εταιρεία και εμπλεκόμαστε στην πολυτελή κατηγορία οχημάτων. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αυτή η κατηγορία κυριαρχείται από τους Γερμανούς, είναι αυτοί που δημιούργησαν τον πυρήνα των πολυτελών οχημάτων. Γι’ αυτό, εμείς ερχόμαστε με μια νέα προσέγγιση (σημ.: στην κατηγορία). Θέλουμε να φέρουμε νέα δεδομένα στην αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων. Υπάρχει έδαφος για κάτι καινούργιο. Η τεχνογνωσία της γαλλικής πολυτέλειας έχει να κάνει με τη χρήση υλικών υψηλής ποιότητας, με την εκλεπτυσμένη κατασκευή, με την προσοχή στη λεπτομέρεια. Επίσης, έχει να κάνει και με τη δημιουργικότητα. Αυτός είναι ο γαλλικός τρόπος που γίνονται τα πράγματα.

»Επίσης, ο πελάτης αυτής της κατηγορίας αναζητά τις επιδόσεις. Αυτές σχετίζονται με την εξέλιξη, με την τεχνολογική έρευνα. Ως αποτέλεσμα, η DS Automobilesείναι το πεδίο εφαρμογής αυτής της εκλεπτυσμένης δημιουργίας και της τεχνολογίας. Αυτή είναι μια καινούργια προσέγγιση στην αγορά αυτοκινήτου.

Το νέο DS 7 Crossback
Το νέο DS 7 Crossback

»Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. To DS 7 Crossback. Το μοντέλο βρίθει τεχνολογίας. Έχει μια απαράμιλλη ανάρτηση προσαρμοζόμενης αποσβεστικότητας η οποία συνεργάζεται με το σύστημα που, μέσω κάμερας, ανιχνεύει τον δρόμο σε απόσταση μεταξύ 5-25 μέτρων εμπρός από αυτοκίνητο (σημ.: «Active Scan Suspension»). Επίσης, διαθέτει σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ‘‘DSConnectedPilot’’, έχει αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και ισχυρούς κινητήρες που η απόδοσή τους φτάνει ως τους 225 ίππους.

»Την επόμενη χρονιά, την πρώτη που θα είμαστε και στην Ελληνική αγορά, θα παρουσιάσουμε και την έκδοση  DS 7 CrossbackE-Tense με τετρακίνηση, κινητήρα 300 ίππων και δυνατότητα να κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε μια απόσταση έως 50 km. Αυτή είναι υψηλή τεχνολογία.

»Σε ό,τι αφορά την εκλεπτυσμένη ποιότητα, δίνουμε μεγάλη σημασία στην εξατομικευμένη δημιουργία, όπως φανερώνουν οι ονομασίες ‘‘Rivoli’’ ή ‘‘Opéra’’. Αυτή είναι η βασική αρχή βάσει της οποίας σχεδιάζουμε το εσωτερικό και το εξωτερικό των οχημάτων μας. Για παράδειγμα, υπάρχει δέρμα nappaπαντού, στα καθίσματα, στην κονσόλα, στα χερούλια πάνω από το κεφάλι των συνεπιβατών. Επίσης, οι ραφές στο δέρμα γίνονται με ιδιαίτερη διαδικασία. Τα εμπρός φώτα είναι μοναδικά, αποτελούνται από έξι LEDτα οποία είναι σχεδιασμένα σαν κόσμημα και περιστρέφονται κατά 180 μοίρες. Συνεπώς, συνδυάζουμε την υψηλή ποιότητα με την τεχνολογία, την άνεση της ανάρτησης με τη δυσκαμψία του πλαισίου. Αυτά είναι τα στοιχεία για να πείσουμε τους πελάτες μας».

Όπως είπατε προηγουμένως, η DS Automobilesείναι μέλος ενός Ομίλου. Πόσο δύσκολο ήταν να διαφοροποιηθεί η εταιρεία τόσο εντός αυτού όσο και έναντι των Γερμανών ανταγωνιστών σας, στους οποίους αναφερθήκατε νωρίτερα;

«Στην πράξη, λίγο-πολύ, είναι η ίδια ιστορία με αυτή που ίσχυσε για τους Γερμανούς τη δεκαετία του 1980, όταν ανέπτυξαν ουσιαστικότερα τις δικές τους πολυτελείς μάρκες. Διαφέρουμε, ωστόσο, στην προσέγγιση που αυτό γίνεται. Είμαστε μέλος ενός Ομίλου και αυτός αποφάσισε να δημιουργήσει το πολυτελές τμήμα του, δίνοντας έμφαση και στην τεχνολογία. Σας ανέφερα το παράδειγμα της τετρακίνητης έκδοσης του DS 7 Crossbackπου διαθέτει κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας ή που έχει φώτα ενεργούς αφής. Αυτός είναι ο τρόπος μας να εξελίσσουμε τα προϊόντα μας και να διαφοροποιηθούμε από τους ανταγωνιστές μας. Η μεγάλη διαφορά μας από αυτούς είναι ότι εμείς συνδυάζουμε πάντα την μοναδική υπογραφή της εκλεπτυσμένης ποιότητας με το υψηλό επίπεδο τεχνολογίας».

Ποιοι είναι οι στρατηγικοί επιχειρηματικοί στόχοι σας για την DS Automobilesκαι σε ποιες αγορές στοχεύετε κυρίως για την αύξηση των πωλήσεών σας;

«Όταν αποφασίσαμε να ιδρύσουμε την DSAutomobiles, θέσαμε τους τρεις πυλώνες για τους οποίους σας είπα προηγουμένως, το προϊόν, το αποκλειστικό δίκτυο διανομής και τη μοναδική εμπειρία οδήγησης.

»Πρώτον, σε ό,τι αφορά το προϊόν. Αποφασίσαμε να παρουσιάζουμε ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο, αρχής γενομένης από το 2018, με το DS 7 Crossback. Την επόμενη χρονιά θα παρουσιάσουμε το DS 3 Crossback, ένα όμορφο αυτοκίνητο στην πολυτελή κατηγορία B-SUVοχημάτων. Το 2020 θα έχουμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, το ίδιο και το 2021. Συνολικά, θα παρουσιάσουμε έξι καινούργια μοντέλα. Με αυτά, θα καλύπτουμε το 75% του συνόλου των πολυτελών κατηγοριών αυτοκινήτου που είναι επικερδείς».

Αυτά τα νέα μοντέλα θα δημιουργηθούν αποκλειστικά για την DS Automobilesή θα είναι οι πολυτελείς εκδοχές αυτών που θα υπάρχουν σε άλλες μάρκες του Ομίλου, π.χ. της Citroën;

«Θα είναι αποκλειστικά για την DSAutomobiles. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε ότι η DSμεγαλώνει ως εταιρεία, όπως και ότι η Peugeotμεγαλώνει, ότι και η Vauxhall μεγαλώνει, ότι και η Citroënμεγαλώνει, στο πλαίσιο του Ομίλου PSA.

»Στην DS Automobilesέχουμε διαφορετική οργάνωση, έχουμε το δικό μας σχεδιαστικό τμήμα, έχουμε διαφορετικές τεχνολογίες. Συνεπώς, πλέον, είμαστε εντελώς ανεξάρτητοι από τη Citroën. Στην πράξη, μιλάμε για τη δημιουργία μιας καινούργιας εταιρείας!».

Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε σε μικρές αγορές όπως είναι η ελληνική; Ποια θα είναι η εμπορική πολιτική σας και ποιοι οι στόχοι σας σε αυτές;

«Είναι καλό το παράδειγμά σας. Σε αγορές όπως αυτή της Ελλάδας πιστεύουμε ότι υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες απ’ ό,τι δυσκολίες. Στρατηγικά, πρέπει να κινηθούμε μόνο προς μία κατεύθυνση. Να προσφέρουμε αποκλειστικότητα στους πελάτες μας. Στην ελληνική αγορά, το συνολικό ποσοστό των πολυτελών αυτοκινήτων είναι μικρό. Ήδη έχουμε ανταγωνιστές σε αυτή.

»Εμείς, δεν πρέπει να  πιέσουμε για να κερδίσουμε αριθμό πωλήσεων, πρέπει να πιέσουμε για να προσφέρουμε ένα μοναδικό αυτοκίνητο, μια ξεχωριστή εμπειρία. Εάν οδηγήσεις ένα DS 7 Crossback στην Αθήνα, διαφέρεις απ’ όλους!

»Εάν αποφασίσεις να αγοράσεις ένα, θα το κάνεις επειδή έχεις αυτή τη διαφορετική συμπεριφορά γενικά. Θες να ανακαλύπτεις νέες ‘‘περιοχές’’ και θες να το κάνεις ακόμα και με τους φίλους σου ή την οικογένειά σου. Εάν οδηγήσεις το DS 7 Crossback στον παραλιακό δρόμο σας, ζεις κάτι διαφορετικό σε ό,τι αφορά την άνεση, την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, τη σχεδίασή του εσωτερικά. Αυτή είναι η νοοτροπία αποκλειστικότητας που θέλουμε να περάσουμε στους Έλληνες πελάτες μας. Γνωρίζουμε ότι πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι σε αυτό, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο. Δεν θέλουμε ένα DS να οδηγείται ως ένα ακόμα αυτοκίνητο αλλά ως ένα ‘‘αυτοκίνητο της χρονιάς’’ (σημ.: καθώς θα παρουσιάζεται ένα καινούργιο κατ’ έτος).

»Αναπτύσσουμε το δικό μας δίκτυο πωλήσεων. Έχουμε ήδη 300 σημεία πωλήσεων, αποκλειστικά για την DSAutomobilesκαι σκοπός μας είναι να πουλάμε 1.000 αυτοκίνητα κάθε ημέρα ως το τέλος του έτους (σημ.: παγκοσμίως). Ωστόσο, ο αριθμός των πωλήσεων δεν είναι το στοιχείο που μας παρακινεί. Έχουμε αξιόλογα και αφοσιωμένα στελέχη τα οποία εκπαιδεύονται στο Παρίσι, στην ακαδημία της DSAutomobile. Εκεί μαθαίνουν όχι μόνο το πόσο αποκλειστικά είναι τα αυτοκίνητά μας αλλά και την εμπειρία τι σημαίνει η γαλλική πολυτέλεια.

»Επισκέπτονται μουσεία, εμπορικούς οίκους όπως τους ‘‘Hermès’’, ‘‘Chanel’’, ‘‘Cartier’’. Συζητάμε μαζί τους, πώς τους φάνηκε η εμπειρία, επισκέπτονται κτήρια όπως το Grand Palais όπου το 1955 παρουσιάστηκε η DS, την πυραμίδα στο Λούβρο, καθώς συνεργαζόμαστε με το μουσείο μιας και είμαστε η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που συνεργάζεται με αυτό. Επισκέπτονται δρόμους όπως τον Saint-Honoré ή τον Rivoli, επισκέπτονται την Εθνική Όπερα του Παρισιού. Μαθαίνουν και καταλαβαίνουν ώστε -στη συνέχεια- να μπορούν να εξηγήσουν στους πελάτες μας τί σημαίνει η DS Automobile».

To πρωτότυπο DS X E-Tense
To πρωτότυπο DS X E-Tense

Σκοπεύετε να παρουσιάσετε πιο ισχυρές εκδόσεις των αυτοκινήτων σας; Ρωτώ, επειδή παρουσιάσατε το πρωτότυπο E-Tense το οποίο έχει την εμφάνιση supercar.

«Σας ευχαριστώ γι’ αυτή την ερώτηση. Το 2016 παρουσιάσαμε ένα supercar -το οποίο είναι πραγματικό, καθώς μπορείτε να το οδηγήσετε- και το ονομάσαμε E-Tense. Είναι ένα ηλεκτρικό όχημα μέγιστης ισχύος 400 PS. Δύο χρόνια αργότερα, δηλαδή εφέτος, παρουσιάσαμε το DS X E-Tense, το οποίο δείχνει το όραμά μας για το μέλλον, για το 2035. Είναι ηλεκτροκίνητο και έχει το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιούμε στο μονοθέσιό μας για την Formula E.

Το FormulaE DS Techeetah E-Tense Gen2, με το οποίο η DS θα συμμετάσχει στη Formula E.
Το FormulaE DS Techeetah E-Tense Gen2, με το οποίο η DS θα συμμετάσχει στη Formula E.

»Μας αρέσει ο ανταγωνισμός και λατρεύουμε τις επιδόσεις, γι’ αυτό συμμετέχουμε στον θεσμό της Formula E. Συμμετέχουμε σε αυτόν ήδη από το 2015 και πλέον έχουν ενταχθεί και άλλες εταιρείες στο Πρωτάθλημα, όπως η BMW, η Audi, η Jaguar, η Nissan και θα συμμετέχουν η Porsche και η Mercedes-Benz. Έχουμε σημειώσει επιτυχίες και έχουμε πολλές πιθανότητες να είμαστε και πάλι στο βάθρο, καθώς ήμασταν στην τρίτη θέση των Κατασκευαστών την περίοδο 2017-2018. Μάλιστα, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Jean-Éric Vergne -που είναι Γάλλος, παρεμπιπτόντως- εντάχθηκε στην ομάδα μας.

»Για να απαντήσω στην ερώτησή σας, λοιπόν, βλέπετε ότι ήδη υλοποιούμε ιδέες που αφορούν στις επιδόσεις. Η ονομασία ‘‘E-Tense’’ είναι ο προσδιορισμός μας για τον εξηλεκτρισμό. Συνεπώς, όλα τα αυτοκίνητά μας που θα έχουν καλές επιδόσεις θα είναι ηλεκτρικά, είτε έχουν υβριδικό σύστημα plug-in είτε είναι ηλεκτροκίνητα. Αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι το DS 7 Crossback E-Tense 4x4 το οποίο θα έχει μέγιστη ισχύ 300 ίππους. Αυτό είναι το όραμά μας αναφορικά με τις επιδόσεις και τον εξηλεκτρισμό».

Εάν καταλαβαίνω καλά από τα λεγόμενά σας, η DS Automobiles θα στρέφεται στα μεγάλα οχήματα και όχι σε μικρότερα πολυτελή οχήματα σπορ επιδόσεων;

«Όπως σας είπα, σκοπός μας είναι τα έξι μοντέλα που θα καλύπτουν το 75% των κατηγοριών αυτοκινήτων. Δεν θα πάμε στην αγορά της βόρειας Αμερικής, αλλά θα είμαστε στην Ευρώπη -προφανώς-, στη νότια Αμερική όπου έχουμε καλή πορεία, όπως για παράδειγμα, στην Αργεντινή, την Κολομβία και την Χιλή. Τώρα, αναπτύσσουμε το δίκτυό μας στην Βραζιλία. Φυσικά, είμαστε στην Ιαπωνία και την Κίνα.

»Για να καλύψουμε το 75% των κατηγοριών αυτοκινήτου, πρέπει να έχουμε μοντέλα μεταξύ της κατηγορίας Β και της κατηγορίας D. Δηλαδή, SUV και sedan. Αυτά προσανατολιζόμαστε να κατασκευάζουμε. Όταν η DS Automobile εδραιωθεί στην αγορά, κι αυτή είναι μια πολυετής διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει ενδεχομένως και 20 χρόνια, τότε ίσως παρουσιάσουμε μια πιο ιδιαίτερη πρόταση αυτοκινήτου. Όμως, προς το παρόν, θα επικεντρωθούμε στο πρόγραμμα που έχουμε αποφασίσει».

O κ. Arnaud Ribault με τον κ. Δημήτρη Καββούρη, Chief Operating Officer της DS Automobiles για την Ελλάδα, μπροστά από τη  ναυαρχίδα  της εταιρίας, το νέο DS 7 Crossback.
O κ. Arnaud Ribault με τον κ. Δημήτρη Καββούρη, Chief Operating Officer της DS Automobiles για την Ελλάδα, μπροστά από τη "ναυαρχίδα" της εταιρίας, το νέο DS 7 Crossback.

Κατά τη γνώμη σας, τι πρέπει να ισχύει στην DS Automobiles για να καθιερωθεί στην αγορά αλλά και έναντι των ανταγωνιστών της;

«Είναι πολύ συναρπαστικό να δημιουργείς μια καινούργια εταιρεία αυτοκινήτου. Εννοώ, ότι δεν είναι κάτι που το βλέπεις συχνά. Την απόφαση την πήραν τα ανώτατα στελέχη του Ομίλου PSA, με επικεφαλής τον κ. Carlos Tavares, το 2014. Η απόφασή του ήταν σημαντική καθώς εκείνη την περίοδο ο Όμιλος έκανε μια μεταστροφή επιχειρηματικά.

¬Σήμερα, είναι κραταιός και έχει καλή εμπορική πορεία. Τότε, ο κ. Tavares μάς είχε επισημάνει ότι πρέπει να επιτυγχάνουμε κάθε ημέρα, αλλά πάντα έχοντας ένα μακροπρόθεσμο όραμα. Πιστεύω όταν εάν θέλουμε να καθιερώσουμε μια πολυτελή εταιρεία είναι απαραίτητο να έχουμε μακροπρόθεσμο όραμα. Όταν λέμε ότι αυτή πρέπει να ενσωματώνει τις γαλλικές αξίες, πρέπει έχει στοιχεία μοναδικότητας. Είναι απαραίτητο να ξέρουμε ακριβώς προς τα που πάμε και τι θα προτείνουμε στους πελάτες μας».

Κύριε Ribault, σας ευχαριστώ πολύ.