Αρχίζουν οι πωλήσεις της S-Class με σύστημα αυτόνομης οδήγησης


Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι από τις 17 Μαΐου θα ξεκινήσουν στη Γερμανία οι πωλήσεις της νέας S-Class με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης το οποίο η εταιρεία ονομάζει «Drive Pilot».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 6/5/2022

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από τη Mercedes-Benz, το σύστημα «Drive Pilot» θα διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό της S-Class και θα κοστίζει 5.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, στη γερμανική αγορά. Εκτός από αυτή, θα είναι διαθέσιμο (επίσης προαιρετικά) και στην EQS, δηλαδή την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του κορυφαίου μοντέλου της εταιρείας. 

Όπως ανακοινώθηκε, στην τελευταία το «Drive Pilot» θα συνδυάζεται με το σύστημα «Driver Assistance Package Plus», το οποίο χρεώνεται με το ποσό των 2.430 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Δηλαδή, στην EQS, το συνολικό κόστος θα είναι 7.430 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, στην αγορά της Γερμανίας.

Θυμίζουμε ότι το «Drive Pilot» επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3. Με την ενσωμάτωσή του στον εξοπλισμό των S-Class και EQS, η Mercedes-Benz γίνεται η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία η οποία λαμβάνει την άδεια να διαθέτει στο αγοραστικό κοινό σε παγκόσμιο επίπεδο κάποιο μοντέλο της με σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Αυτό συμβαίνει επειδή είναι η πρώτη που πληροί τον Κανονισμό υπ’ αριθμόν 157 του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος δημοσιεύτηκε πέρυσι (στις 21 Απριλίου 2021) και θέτει τις προδιαγραφές για την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3. 

Οι γερμανικές Αρχές ψήφισαν από πέρυσι την κατάλληλη νομοθεσία για να επιτρέπεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες η ενεργοποίηση του συστήματος κατά την κίνηση του αυτοκινήτου στον δρόμο. Σύμφωνα με αυτή, ο οδηγός θα μπορεί να το θέσει σε λειτουργία τόσο εντός πόλης όσο και σε αυτοκινητόδρομο, αρκεί η ταχύτητα του οχήματος να μην ξεπερνά τα 60 km/h. Στη νομοθεσία, προσδιορίζεται τι θα ισχύει με τη συλλογή των δεδομένων και απαγορεύεται η διάθεσή τους σε τρίτους.

Στην δεύτερη περίπτωση, δηλαδή σε αυτοκινητόδρομο, η ενεργοποίηση του μπορεί να γίνει στην περίπτωση που υπάρχει έντονη κίνηση και η ταχύτητα κίνησης είναι σχετικά χαμηλή εξαιτίας του κυκλοφοριακού φόρτου. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz σε αυτή τη φάση εφαρμογής του, το «Drive Pilot» θα χρησιμοποιείται για να χαλαρώνει ο οδηγός κατά την μετάβαση προς την εργασία του ή τον προορισμό του, καθώς και κατά την επιστροφή του. 

Ο οδηγός θα έχει πάντα την επίβλεψη του συστήματος και θα μπορεί να επέμβει και να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος όποτε κρίνει ότι χρειάζεται για να προλάβει κάποιο ατύχημα ή εάν δεν έχει αποκτήσει ακόμα πλήρη εμπιστοσύνη σε αυτό. Το «Drive Pilot» χρησιμοποιεί νέους χάρτες τρισδιάστατης απεικόνισης, οι οποίοι διαφέρουν από αυτούς του συστήματος πλοήγησης που έχουν οι S-Class και EQS, και μεγαλύτερης ακρίβειας σύστημα GPS.