Αυξάνονται τα προβλήματα για την Maserati


Ήταν λάθος η όλη τακτική των τελευταίων ετών γύρω από την Maserati που δεν απέχει και πολύ από την εικόνα ενός μαζικού κατασκευαστή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 19/11/2018

Αυτά και άλλα πολλά δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Fiat-Chrysler, ο Mike Manley, στην Automotive News αναφέροντας πως η Maserati έχει ανάγκη άμεσα από νέα μοντέλα όπως η Alfieri που θα την επαναφέρουν σε ανοδική τροχιά. Ουσιαστικά ο Manley αφήνει να εννοηθεί πως ήταν λανθασμένη η γραμμή που ακολουθήθηκε για ένα τόσο ένδοξο σήμα με τεράστιο βάθος και σπορ premium αξία.

Μάλιστα αναφέρει πως η επιλογή να έρθει πιο κοντά η Maserati στην Alfa Romeo ήταν εντελώς λάθος. «Εκ των υστέρων αποδείχθηκε πως από τότε που βάλαμε τόσο κοντά την Maserati και την Alfa, έγιναν δύο πράγματα: πρώτον, μειώθηκε το ενδιαφέρον για την Maserati και δεύτερον αντιμετωπίστηκε για ένα χρονικό διάστημα σχεδόν σα να ήταν μάρκα μαζικής αγοράς. Η Maserati δεν είναι ένα τέτοιο σήμα ούτε πρέπει να αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο», δήλωσε ο Manley.

Η Maserati κατείχε μια ισχυρή θέση στα σπορ premium μοντέλα αλλά η λάθος τακτική σε συνδυασμό με την καθυστέρηση λανσαρισμάτων έδωσε χώρο στον ανταγωνισμό. Έτσι, οι πωλήσεις της ιταλικής εταιρίας έχουν πέσει δραματικά και τελείως εκτός του στόχου για 75.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Στο πρώτο 9μηνο του 2018 έχει σημειωθεί πτώση 26% με τις πωλήσεις να φτάνουν μόλις τις 26.400 (εδώ παίζει ρόλο και η προσαρμογή στον κύκλο WLTP).

Η Levante συμπληρώνει δύο χρόνια από το λανσάρισμα της και είναι το μόνο SUV στην κατηγορία που δεν αυξάνει το μερίδιο του απέναντι στον ανταγωνισμό. Βάσει του πλάνου η Maserati έπρεπε την περίοδο 2014-2018 να έχει παρουσιάσει τις κουπέ και κάμπριο Alfieri, τις νέα GranTurismo και GranCabrio και ένα ακόμη ειδικό μοντέλο. Ωστόσο τίποτε από αυτά δεν έγινε.