Αυτή η γυναίκα καταλαβαίνει περισσότερα για τα αυτοκίνητα από πολλούς άντρες


Η Laura Kukuk είναι μόλις 25 ετών, αλλά η τεχνογνωσία της για τα παλιότερα αυτοκίνητα έχει ήδη εκτιμηθεί. Η μελλοντική μηχανικός βρίσκεται σε παγκόσμιο επίπεδο στο δρόμο ως ειδικός και επιθεωρεί πολύτιμα αυτοκίνητα.

  • 24/2/2021

Το πράσινο MG TD ποζάρει στην αίθουσα. Δίπλα σε αυτό παρκάρουν ένα FIAT 1600 και ένα Morris Minor Traveler Woodie. Ένας τόπος χαλάρωσης για τη Laura Kukuk. Εδώ, η 25χρονη μπορεί να καθαρίσει το μυαλό της. Έχει ήδη αποσυναρμολογήσει το MG TD του 1952, αναβαθμίζοντας τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μαζί με τους άξονες και τα φρένα. Τώρα υπάρχουν ακόμα μερικές εργασίες βαφής και, στο τέλος, η επανασυναρμολόγηση. Πότε θα συμβεί αυτό ακριβώς, δεν ξέρει ακόμη, επειδή η επίδοξη μηχανικός ταξιδεύει πολύ αυτόν τον καιρό.

Ως μία από τις πολύ λίγες γυναίκες, έχει φροντίσει πολύτιμα μέταλλα εδώ και αρκετά χρόνια ως ένας πιθανός πραγματογνώμονας κλασικών αυτοκινήτων. Αρκετές φορές το μήνα ταξιδεύει μόνη της ή με τον πατέρα της σε όλον τον κόσμο για κλασικά αυτοκίνητα. Η απόλυτη δουλειά των ονείρων της, ακόμα και αν η οδός ήταν από παλιά προκαθορισμένη.

Η Laura Kukuk μεγαλώνει με κλασικά αυτοκίνητα. Ως μωρό, καθόταν στο παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού του Morgan του πατέρα της. Ο Klaus Kukuk, πραγματογνώμονας αυτοκινήτων και vintage αυτοκινήτων, πηγαίνει επί χρόνια με μια Porsche 911 του 1966, ένα Morgan 8 ή μια Austin Healey στους πελάτες, καθώς τα χρησιμοποιεί ως καθημερινά αυτοκίνητα. Ακόμα και στις χειμερινές διακοπές (για σκι) πηγαίνει με την 911. «Μεγάλωσα με τα κλασικά αυτοκίνητα, για μένα τα κλασικά αυτοκίνητα είναι επίσης καθημερινά οχήματα», λέει η Laura.

Σε ηλικία 13 ετών η Laura αποσυναρμολόγησε ένα Velosolex με λίγη βοήθεια και στη συνέχεια έφερε το ελαφρύ μοτοποδήλατο ξανά σε κατάσταη πλήρους ετοιμότητας. «Το πρώτο μου αντικείμενο αποκατάστασης ήταν ο μικρός πίνακας της προπαίδειας, με έχει σημαδέψει μέχρι σήμερα», λέει. Βέβαια, ούσα σε ηλικία 18 ετών, έπρεπε να επέμβει σε ένα παλιό αυτοκίνητο, μια παλιά Mercedes 190 D (W201) του 1987. «Ήθελα πραγματικά ένα παλιό Mini, αλλά αυτό ήταν ακόμα πολύ ακριβό για μένα», λέει. Η Laura ετοιμάζει την 190 και την πουλάει ένα χρόνο αργότερα ξανά - και με τα χρήματα αγοράζει το Mini.

Ήδη κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών της εργαζόταν στο βελτιωτή της Porsche dp-Motorsport κοντά στον τόπο διαμονής της, στη συνέχεια άλλαξε στον ειδικό της Porsche Kremer Racing στην Κολωνία και ταξιδεύει πολύ στη Nordschleife. «Με ενδιέφεραν πάντα τα σπορ αυτοκίνητα και οι αγωνιστικοί κινητήρες. Κατά τη διάρκεια της πρακτικής μου ήθελα να μάθω περισσότερα για την τεχνολογία», λέει. Μετά την αποφοίτησή της από το σχολείο αποφάσισε να σπουδάσει μηχανολογία με εξειδίκευση στην τεχνολογία οχημάτων, αρχικά στο Μόναχο και στη συνέχεια στην Κολωνία.

Αλλά χωρίς καμία πρακτική εργασία, οι σπουδές έγιναν πολύ βαρετές γι’ αυτήν. Έτσι, αποφάσισε να συνεχίσει στον κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων McLaren Automotive στο Woking της Μεγάλης Βρετανίας, όπου ξεκίνησε ως μηχανικός εξέλιξης. «Στην πραγματικότητα ήθελα μόνο να μείνω για ένα εξάμηνο, αλλά μου άρεσε πραγματικά η πρόκληση και η McLaren φαινόταν πως χρειαζόταν την υποστήριξή μου», λέει η Laura. Φρόντισε πρωτότυπα, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων -παραγωγής, αργότερα- 570S, 720S και της McLaren Senna, στην κατασκευή, στους ελέγχους, τον προγραμματισμό και την αξιολόγηση.

Μια αναφορά καλύπτει έως και 90 σελίδες

Ενώ εργάζεται για το μοντέρνο super sports car, συνειδητοποιεί πόσο της λείπουν τα παλιά αυτοκίνητα. «Αυτό που με συνόδευε για πολύ καιρό, μου λείπει πλέον πολύ. Η καρδιά μου χτυπά για τα παλιά αυτοκίνητα, έχουν περισσότερο χαρακτήρα, αισθητική και αφηγούνται ιστορίες», λέει. Γύρισε, λοιπόν, κοντά στην Κολωνία, για να φροντίζει τα vintage αυτοκίνητά της και να μάθει περισσότερα για τα ιστορικά μοντέλα.

Εργάζεται για ένα χρόνο στο B & F Touring Garage του Peter Bazille, ενός πολύ γνωστού στη σκηνή τεχνικού Lancia, όπου θέλει να βελτιώσει τις εξειδικευμένες γνώσεις της. Στη συνέχεια μεταβαίνει στη Βαυαρία, για να μάθει όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με το Gullwing στον ειδικό των Mercedes 300 SL HK-Engineering. Βοηθά στο συνεργείο, αποσυναρμολογεί αυτοκίνητα, επισκευάζει κινητήρες, αντλίες τροφοδοσίας και ελέγχει τα οχήματα. Ταυτόχρονα, χρησιμοποιεί τη γνώση για τη διδακτορική διατριβή της. Θέμα: Σύγκριση των μοντέλων Mercedes W198 και Lancia D με έμφαση στις τεχνολογικές καινοτομίες της δεκαετίας του 1950.

Επιπλέον, ξεναγείται στον κόσμο με τον πατέρα της και εξετάζει κλασικά αυτοκίνητα εκατομμυρίων. Για τις εκτιμήσεις ρίχνει μια ματιά στους κινητήρες και στο πλαίσιο, φυσικά στο χρώμα και στη γενική κατάσταση του αυτοκινήτου, εξετάζει τις λαμαρίνες και την τεχνολογία. Για όλα αυτά χρησιμοποιεί μια συσκευή υπερήχων, ενδοσκόπιο και φασματοσκόπιο, λαμβάνει δείγματα από υλικό και λάδι, ελέγχει το πλαίσιο, τις συγκολλήσεις και τους σειριακούς αριθμούς.

Οι δοκιμές αυθεντικότητας πραγματοποιούνται με ανάλυση φθορισμού ακτίνων Χ, χάραξη, υπερηχογράφημα και μαγνητική τομογραφία. Είναι εξαιρετική, όπως ένας ντετέκτιβ. «Αναγνωρίζω γρήγορα τις συνηθισμένες βλάβες του κινητήρα, από νερό ή την ακινησία. Αλλά η εύρεση ενός... γραναζιού, που λείπει από το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μια πολύπλοκη υπόθεση», λέει.

Πρέπει να γνωρίζει πώς δείχνουν τα οχήματα στην αρχική κατάστασή τους και πού βρίσκονται ποιοι αριθμοί. Τα δεδομένα τα συγκρίνει με εξειδικευμένες εταιρείες ή αρχεία. Η τελική έκθεση καλύπτει έως και 90 σελίδες και περιλαμβάνει όχι μόνο την τεχνολογική συζήτηση, αλλά επίσης έρευνα ιστορίας και ανάλυση αγοράς. Συχνά, οι αγοραστές αυτοκινήτων και οι έμποροι παραγγέλλουν τις υπηρεσίες των Kukuk, για να βεβαιωθούν ότι το vintage αυτοκίνητο είναι πρωτότυπο και ως εκ τούτου πολύτιμο, ή για να πάρει αξία.

Ως γυναίκα, δεν τον έχει πάντα εύκολο τον κόσμο των αυτοκινήτων, και ειδικά στην κλασική αυτοκινητοβιομηχανία τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα. «Το ότι γυναίκες έχουν βαθιές τεχνικές γνώσεις, αυτό δε φαίνεται να έχει φτάσει παντού», λέει η Laura. Αλλά τις περισσότερες φορές μπορεί γρήγορα να πείσει τον ομόλογό της ότι εμπλέκεται βαθιά με το θέμα. «Αλλά μου αρέσει να εκπαιδεύομαι όταν δεν ξέρω κάτι», λέει.

Το ότι δεν ξέρει όλα τα κόλπα σε ηλικία 25 ετών, την προκαλεί μόνο. «Μαθαίνω κάθε μέρα, αυτή είναι η ομορφιά της δουλειάς μου», λέει. Η ποικιλία, οι συνεχώς μεταβαλλόμενες προκλήσεις, οι καταστάσεις και τα οχήματα κάνουν τη δουλειά τους τόσο συναρπαστική. Εν τω μεταξύ, έχει άλλα ενδιαφέροντα στην εμπειρία της: από το 2018 εργάζεται ως κριτής στο περίφημο Concours d'Elegance στο Pebble Beach των ΗΠΑ, όπου παρουσιάζονται και βραβεύονται αυτοκίνητα εκατομμυρίων.

«Κάθε εποχή είχε σπουδαία αυτοκίνητα»

Στην καθημερινή ζωή της, η Laura προτιμά να είναι πιο κοσμική, αλλά και ακόμα πιο σπορ όταν περνάει από τη γειτονιά της με τη Lotus Elise S1 της (179 PS). Το χειμώνα οδηγεί ένα MG F. Εκτός από το MG TD, επίσης, αποκατέστησε ένα δικό της FIAT 600 του 1957. Παράλληλα, γράφει για το blog της και φωτογραφίζει, φυσικά, κυρίως αυτοκίνητα. Σκεφθείτε ότι στο Instagram έχει ήδη πάνω από 28.000 followers.

Η Laura δεν έχει ένα αυτοκίνητο-όνειρο ή μια αγαπημένη μάρκα. «Υπάρχουν για κάθε εποχή φοβερά αυτοκίνητα από σπουδαίες μάρκες. Βρίσκω τα οχήματα της δεκαετίας του 1950 συναρπαστικά, η δύναμη της καινοτομίας λίγο μετά τον πόλεμο ήταν μεγάλη», λέει.