H ζήτηση για EVs αυξάνεται συνεχώς σε όλο τον κόσμο, σε αντίθεση με την Ελλάδα όπου τα στοιχεία δείχνουν ότι παραμένουν σταθερά σε χαμηλά επίπεδα. Παρά τη δυσπιστία και την «προκατάληψη» που υπάρχει σε ένα μέρος του του παγκόσμιου αγοραστικού κοινού, πολλοί υποψήφιοι πελάτες εξετάζουν, όλο και περισσότερο πλέον, το ενδεχόμενο να αποκτήσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό (ή ένα plug-in hybrid) αυτοκίνητο. Ασφαλώς, καταλυτικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη έχει παίξει η κυριαρχική πια παρουσία της Κίνας στον χώρο της αυτοκίνησης.
Σύμφωνα με το Reuters, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο σημείωσαν σημαντική άνοδο τον Σεπτέμβριο, κατά 30,5% ετησίως. Συνολικά, τον περασμένο μήνα πωλήθηκαν 1,69 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικά (ή plug-in hybrid) αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Στην Κίνα καταγράφηκαν 1,12 εκατ. πωλήσεις, αυξήθηκαν δηλαδή κατά 47,9%, την ώρα που στις ΗΠΑ και στον Καναδά έφτασαν τις 0,15 εκατ. (4,3%). Στην Ευρώπη, πωλήθηκαν 0,3 εκατ. οχήματα, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 4,2%, λόγω της εκτόξευσης, κατά 24%, που υπήρξε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρουν η εταιρεία ερευνών Rho Motion και ο διαχειριστής δεδομένων Charles Lester.
Αντίστοιχα, τον Αύγουστο πωλήθηκαν συνολικά 1,46 εκατ. ηλεκτρικά μοντέλα. Στην Κίνα σημειώθηκε ρεκόρ πωλήσεων, της τάξεως του 42%, ξεπερνώντας τα 1 εκατ. οχήματα, ενώ στις ΗΠΑ και στον Καναδά πωλήθηκαν 0,16 εκατ. οχήματα (αύξηση κατά 8%).Ωστόσο, εδώ να τονιστεί ότι σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, η Ευρώπη είχε σημειώσει πτώση στις πωλήσεις της κατά 4% - στη Γερμανία το ποσοστό αυτό άγγιξε το -23% έπειτα από τη διακοπή των επιδοτήσεων.
«Στην κινεζική αγορά οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών (αλλά και των plug-in hybrid) οχημάτων αυξάνεται γρηγορότερα από ότι πίστευαν κάποιοι, μάλιστα κάθε μήνα θα μπορούσε να υπάρχει και κάποιο ρεκόρ» τονίζει ο Lester. Την ίδια στιγμή, ο ίδιος τόνισε ότι η ανάπτυξη στη Γερμανία της τάξεως του 7% σε ετήσια βάση ήταν «σίγουρα μία θετική είδηση», επισημαίνοντας όμως παράλληλα ότι η αγορά θα «δοκιμαστεί», λόγω των στόχων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
Η Rho Motion εκτιμά ότι το 2025 οι πωλήσεις θα φτάσουν τα 3,78 εκατ. οχήματα και το 2030 θα αγγίξουν τα 9,78 εκατ. μοντέλα, δηλαδή θα υπάρξει μείωση κατά 24% και 19% αντίστοιχα, κάτι που δεν είχε υπολογιστεί στην αρχή, δήλωσε ο επικεφαλής ερευνών στην αυτοκινητοβιομηχανία, William Roberts.
Πριν από μερικές ημέρες η Γαλλία ανακοίνωσε ότι στοχεύει να μειώσει τη στήριξή της προς τους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αντίθετα, η Γερμανία να βοηθήσει τις εταιρείες, κάνοντας φορολογικές ελαφρύνσεις. Πέρυσι το γερμανικό κράτος είχε δημιουργήσει μία σειρά από επιδοτήσεις για τη γρηγορότερη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια, ωστόσο τις σταμάτησε.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν θέσεις ως στόχο να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση τους έχει επιβάλει δασμούς έως και 45% και τη μείωση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων που σημειώθηκε το προηγούμενο διάστημα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αποστολή στη Γερμανία: Αυτή είναι η νέα BMW 2 Gran Coupe
Η Geely στην Ελλάδα με ένα EV SUV που η μπαταρία του έχει διάρκεια ζωής 1 εκατ. χλμ!
Ολλανδικη λαβή: Μία απλή κίνηση στην πόρτα του αυτοκινήτου που μπορεί να σώσει ζωές (video)