Αυτά είναι τα ηλεκτροκίνητα σχέδια της Mercedes-Benz για το μέλλον


Η MERCEDES-BENZ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΗΔΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ: ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΧΩΡΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ. ΦΥΣΙΚΑ, Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΘΑ ΑΝΕΒΕΙ ΑΡΚΕΤΑ...

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: DAIMLER
  • 5/11/2018

Η ηλεκτροκίνηση είναι πάνω απ’ όλα ένα πράγμα: μια παχιά σανίδα, που δύσκολα μπορεί να τρυπηθεί. Σύμφωνα με τον CEO της Daimler, Dieter Zetsche, το 98,3% όλων των πελατών στην Ευρώπη αγόρασε σχεδόν τα πάντα μέσα στο β’ τρίμηνο του 2018, εκτός από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρ 'όλα αυτά, η Daimler προωθεί τώρα μαζικά τη στρατηγική της στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα και εκπλήσσει με ένα αυτοκίνητο, που σχεδόν κανείς δεν πίστευε ότι θα κατασκευάσει.

Το αυτοκίνητο ονομάζεται GLC F-Cell Hybrid και δύσκολα μπορεί να είναι ηλεκτρικό. Επειδή μια μονάδα κυψελών καυσίμου παράγει από υδρογόνο, με το οποίο έχει τροφοδοτηθεί το αυτοκίνητο, και οξυγόνο από τον αέρα ηλεκτρική ενέργεια. Επιπλέον, στο αυτοκίνητο βρίσκεται η ίδια μπαταρία, με την οποία η Daimler εξοπλίζει τα άλλα plug-in υβριδικά μοντέλα της. Εξαιτίας αυτών των δύο πηγών ενέργειας, το μοντέλο αυτό αποκαλείται «υβριδικό» - οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες είναι απαραίτητες για να δίνεται στο αυτοκίνητο η συμπεριφορά επιτάχυνσης εξ αρχής.

Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο ικανοποιεί ακόμα και τους πιο απαιτητικούς μελλοντικούς κανόνες προστασίας του κλίματος, επειδή οι εκπομπές CO2 του, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι 0 g/km, όπως ένα κλασικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο βασίζεται αποκλειστικά σε μπαταρίες. Το τελικό προϊόν μιας κυψέλης καυσίμου δεν είναι παρά ο υδρατμός. Ωστόσο, το πρόβλημα με το αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου εξακολουθεί να είναι το καύσιμο. Αν και το υδρογόνο είναι το πιο άφθονο στοιχείο απ’ όλα, είναι πάντα δεσμευμένο μόνο στο νερό. Η απομάκρυνση του υδρογόνου από το νερό και από άλλες ενώσεις απαιτεί υψηλή εισροή ενέργειας, ενώ το υγρό υδρογόνο πρέπει να αποθηκεύεται σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, στην αέρια κατάσταση είναι πτητικό. Και είναι επίσης εξαιρετικά εκρηκτικό.

Το GLC F-Cell Hybrid δε θα γίνει ποτέ ένα best seller

Και φυσικά, υπάρχει ακόμα ένα τεράστιο πρόβλημα:: Επειδή δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου (μέχρι στιγμής μόνο Hyundai και Toyota διαθέτουν ένα μοντέλο), υπάρχουν λίγοι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Επειδή υπάρχουν τόσο λίγοι σταθμοί παροχής υδρογόνου, η ιδέα της οδήγησης ενός αυτοκινήτου κυψελών καυσίμου δεν είναι πολύ ελκυστική. Παρ 'όλα αυτά, η Daimler κάνει το βήμα με τη Mercedes GLC F-Cell Hybrid, αλλά δε θα πουλά το αυτοκίνητο στους πελάτες της. Θα το μισθώνει επί τέσσερα χρόνια για 800 ευρώ πλέον ΦΠΑ ανά μήνα. Στο τέλος, ο αριθμός των GLC F-Cell Hybrid θα είναι το πολύ τετραψήφιος και κάποιος μπορεί επίσης να φανταστεί ότι υπό από αυτές τις συνθήκες, ακριβώς 799 ευρώ μηνιαίως δε θα καλύπτουν το κόστος του κατασκευαστή - ειδικά επειδή ακόμα και εργασίες συντήρησης και επισκευής περιλαμβάνονται στο ποσοστό.

Παρ 'όλα αυτά, η Daimler ακόμα ονειρεύεται το όνειρο της οικονομίας του υδρογόνου, επειδή με τον ατμό ως «καυσαέριο» θα λύνονταν πραγματικά πολλά προβλήματα. Επίσης, η σύγχρονη κυψέλη καυσίμου είναι ήδη πολύ μικρότερη από εκείνη του προηγούμενου πειραματικού μοντέλου που βασίζεται στην Β-Class. Επιπλέον, οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 90% την ποσότητα πλατίνας που απαιτείται. Και η οδηγική αίσθηση από τον ηλεκτροκινητήρα των 211 PS με τα 365 Nm της ροπής είναι ευχάριστη.

Η αυτονομία φτάνει τα 478 km, εκ των οποίων τα 51 αντιστοιχούν στις plug-in μπαταρίες και πρέπει να περιμένετε περίπου μία πραγματική κατανάλωση της τάξης του 1 kg υδρογόνου (περίπου 10 ευρώ) ανά 100 km - ένα... φουλάρισμα τότε κοστίζει μόλις 45 ευρώ περίπου, η δε διαδικασία ανεφοδιασμού διαρκεί λιγότερο από τρία λεπτά. Αυτό θα ήταν ένα μεγάλο βήμα προόδου, που θα επιτευχθεί όταν θα μπορέσει να ελεγχθεί ο πρώτος στόχος. «Μέχρι το 2025 θέλουμε να τροφοδοτήσουμε το 15 με 25% των ηλεκτροκίνητων μοντέλων», ανφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της Daimler. Η μεγάλη γκάμα από 15 έως 25% προέρχεται από το γεγονός ότι το όλο θέμα εξαρτάται όχι μόνο από την αποδοχή των πελατών και τις τιμές, αλλά και από την επέκταση των υποδομών φόρτισης.

Η Mercedes-Benz προσπαθεί να κατασκευάσει ένα plug-in-hybrid μοντέλο με diesel κινητήρα

Η Mercedes-Benz δε φέρνει το EQC το Μάιο του 2019 μόνο ως το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV στην αγορά, αλλά κατασκευάζει και μπαταρίες σχεδόν για κάθε αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, τα επιβατικά αυτοκίνητα θα γίνουν τα λεγόμενα “mild hybrids”, τα οποία δεν μπορούν να κινούνται ηλεκτρικά, αλλά προσθέτουν ηλεκτρική ενέργεια όταν επιταχύνουν μέσω της αποκαλούμενης ενσωματωμένης γεννήτριας εκκίνησης και ανακτούν μέρος της χαμένης κινητικής ενέργειας στις μπαταρίες κατά τη διάρκεια της πέδησης. Αυτό θα αποτελέσει σταδιακά τη βάση όλων των κινητήρων της Mercedes. Παράλληλα, ο plug-in υβριδικός στόλος θα επεκταθεί και το πιο ενδιαφέρον όχημα είναι αναμφισβήτητα η C 300 de, ένα plug-in hybrid με diesel κινητήρα. Ηλεκτροκίνηση και diesel έχουν επίσης συνευρεθεί σε Volvo και Peugeot/Citroën, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει επιτευχθεί κάποια μεγάλη επιτυχία.

Η Daimler επικεντρώνεται τώρα σε μια ελαφρά αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας (57 km) και πάνω απ 'όλα στη βελτιστοποιημένη άνεση κατά τη σύνδεση του κινητήρα diesel. Στην πραγματικότητα, ο diesel κινητήρας των 194 PS λειτουργεί ιδιαίτερα πολιτισμένα και δεν κλονίζει το αυτοκίνητο, αν και έχει μόνο τέσσερις κυλίνδρους και όχι έξι. Παρόλ’ αυτά, κάλλιστα μένει κανείς αρχικά έκπληκτος από την απίστευτη δύναμη που είναι τελικά διαθέσιμη. Ο ηλεκτροκινητήρας των 122 PS μπορεί να μετακινήσει μόνος του το αυτοκίνητο στα 130 km/h, ενώ στην πόλη ο diesel κινητήρας είναι στην πραγματικότητα σε μόνιμη ανάπαυση. Εκτός αν πατήσει ο οδηγός δυνατά το δεξί pedal, οπότε τότε από τα περίπου 300 Newton μέτρα που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας, η ροπή ξαφνικά μπορεί να φτάσει μέχρι τα 700 Nm.

Συνολικά, ένα diesel plug-in μοντέλο συνδυάζει το καλύτερο και των δύο κόσμων. Τελικά, ο diesel, παρά την αυξημένη οργή για τα καυσαέριά του, είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός και πολύ ισχυρός κινητήρας. Η επιπλέον πίεση από τις μπαταρίες ενισχύει αυτά τα χαρακτηριστικά. Θα πρέπει να παρακολουθήσετε τα νέα μοντέλα "de" της Mercedes, όπως φυσικά και την τιμολόγησή τους. Σήμερα, η τιμή τους εξακολουθεί να είναι τόσο υψηλή όσο του EQC, πιο ακριβό από τα συμβατικά μοντέλα, αλλά αυτή πρέπει να είναι η ηλεκτροκίνητη Mercedes.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το ηλεκτροκίνητο Smart, το συμβατικό βασικό μοντέλο κοστίζει τα μισά σε σχέση με ένα έξυπνο EQ fortwo με αυτονομία 160 km. Παρ 'όλα αυτά, η Daimler επιθυμεί από το 2010 να πουλά μόνο ηλεκτροκίνητα Smart σε ολόκληρη την Ευρώπη.