Αυτά είναι τα μελλοντικά μοντέλα της Skoda


Η επιτυχία μπορεί να φέρει και προβλήματα, καθώς η Skoda πουλά τόσο πολλά αυτοκίνητα, που η παραγωγή των εργοστασίων δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Πάντως, το μέλλον επιφυλάσσει νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων plug-in υβριδικών και ηλεκτροκίνητων προτάσεων.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/10/2018

Εδώ και χρόνια, η Skoda καταγράφει συνεχώς επιδόσεις ρεκόρ. Το 2014, μάλιστα, ξεπέρασε τις 1.000.000 πωλήσεις, ενώ σήμερα έχει φτάσει τα 1,2 εκατομμύρια οχήματα. Σχεδόν το 1/3 από αυτά έχουν πωληθεί στην Κίνα, όπου η θυγατρική του ομίλου Volkswagen έχει για τα επόμενα χρόνια το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης. Στην ασιατική χώρα παρουσιάστηκε πρόσφατα το Kamiq, ένα μικρομεσαίο SUV στο μέγεθος του Karoq, αλλά εμφανώς πιο χαμηλά τοποθετημένο από πλευράς τιμής. Στόχος της Skoda για τα μέσα της επόμενης δεκαετίας είναι η πώληση 2.000.000 αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο.

Η εξαιρετικά υψηλή ζήτηση των Skoda στην Ευρώπη έχει προκαλέσει κάποια προβλήματα. Οι πελάτες εισέπραξαν πολλές απαντήσεις, που περιλάμβαναν το στοιχείο της αναβολής, επειδή απλώς οι -έτσι κι αλλιώς- καθυστερημένες ημερομηνίες παράδοσης των προϊόντων στους αγοραστές δεν μπορούσαν να τηρηθούν. Με δεδομένο ότι η Skoda αυτόν τον καιρό... τρέχει και δε φτάνει, η παραγωγή των διάφορων μοντέλων μετατίθεται ή αλλάζει ακόμα και εργοστάσιο. Για παράδειγμα, το Karoq θα κατασκευάζεται πλέον κοντά στο Kvasini και το Mlada Boleslav, στο Osnabrück.

Η Fabia είναι έπειτα από την Octavia το μοντέλο με τις δεύτερες καλύτερες πωλήσεις και το καλοκαίρι του 2018 προχώρησε σε facelift, το οποίο εστιάζει σε εμφανισιακές αλλαγές, αλλά και στον εμπλουτισμό των διαθέσιμων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Ταυτόχρονα, οι diesel κινητήρες δε θα αποτελούν πλέον επιλογή στη Fabia.

Τα σχέδια για τη νέα γενιά της Fabia γράφουν το έτος 2021. Θα βασίζεται, όπως το VW Polo και το SEAT Ibiza στην πλατφόρμα MQBAo. Απλώς, δεν είναι βέβαιο αν θα παραχθεί η SW εκδοχή, από τη στιγμή που οι Τσέχοι σκοπεύουν να επεκτείνουν την γκάμα των SUV τους, παρουσιάζοντας ένα μικρότερο μοντέλο σε σχέση με τα ήδη υπάρχοντα. Αυτό θα τοποθετηθεί κάτω από το Karoq και θα φέρει στην εταιρεία νέους πελάτες.

Το ηλεκτροκίνητο Citigo θα μειώσει το μέσο όρο εκπομπών CO2 ολόκληρου του στόλου

Η πληθώρα των μοντέλων δεν αφήνει στους Τσέχους πολύ αέρα για να αναπνεύσουν. Το Kodiaq γιόρτασε πριν από λίγες μέρες στο Παρίσι το ντεμπούτο της RS εκδοχής του. Βέβαια, εξοπλίζεται με έναν δίλιτρο diesel κινητήρα, 240 PS. Γιατί όχι με κάποιον turbo βενζίνης; Επειδή τα όρια εκπομπών καυσαερίων έχουν γίνει πολύ αυστηρά, έστω κι αν η γκάμα των Skoda θα διαθέτει πλέον (από το 2019) και Karoq CNG με κινητήρα φυσικού αερίου...

Ο μέσος όρος εκπομπών καυσαερίων των μοντέλων της Skoda θα μειωθεί περαιτέρω με το ηλεκτροκίνητο Citigo. Οι Τσέχοι έχουν στόχο η τιμή του να είναι κάτω από αυτήν του e-up! της VW, ώστε και πωλήσεις να κάνουν, αλλά και τις εκπομπές καυασερίων να μειώσουν. Το ηλεκτροκίνητο Citigo προβλέπεται να ξεκινά την εμπορική πορεία του στις αρχές του 2020.

Πιο επιθυμητό μοντέλο της Skoda παραμένει η Octavia. Η νέα γενιά θα βρίσκεται στα τέλη του 2019 στους εμπόρους και θα διαθέτει όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια υψηλής τεχνολογίας από το πλαίσιο MIB, στο οποίο θα βασιστεί και το επόμενο VW Golf, 8ης γενιάς. Λίγο νωρίτερα η Skoda θα λανσάρει το επόμενο Rapid Spaceback. Επίσης, σε κάποιες αγορές δε θα κυκλοφορήσει σε sedan έκδοση. Το 2019 θα δούμε το facelift του Superb, το οποίο θα αποκτήσει plug-in-hybrid εκδοχή.

 

Το 2020 η Skoda θα ανεβάσει το... διακόπτη, με το λανσάρισμα ηλεκτροκίνητων εκδόσεων του μοντέλου, που θα βασιστεί στο γνωστό πρωτότυπο I.D. της VW. Βέβαια, οι Τσέχοι έχουν ήδη στο... τσεπάκι τους το (σχετικό με την κατηγορία) πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο crossover Vision E. Έως το 2025 η Skoda σκοπεύει να έχει στην γκάμα της, εκτός από plug-in-υβριδικά μοντέλα, κι άλλα 5 αμιγώς ηλεκτροκίνητα!