Πιστός στο ραντεβού του ο EuroNCAP ανακοίνωσε τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα για την Mercedes-Benz E-Class, το VW Passat και το δίδυμο της Skoda Superb , και το Škoda Kodiaq, τη X2 της BMW και το Espace και το Rafale της Renault και τέλος τα Dacia Duster και Suzuki Swift.
Οι γερμανικές και τσέχικες προτάσεις, είχαν καλή απόδοση σε όλα τα επίπεδα, με την E-Class, την G-Class τα δίδυμα Passat/Superb και το Kodiaq να συγκεντρώνουν πέντε αστέρια το καθένα. Και τα τέσσερα παρέχουν υποδειγματικά επίπεδα προστασίας των επιβατών, τα Passat και Superb προσφέρουν καλή προστασία σε όλες τις κρίσιμες περιοχές του σώματος τόσο των ενηλίκων όσο και των παιδιών και στις τέσσερις δοκιμές πρόσκρουσης. Από την άλλη, η BMW X2 έχει βαθμολογηθεί με πέντε αστέρια σε σχέση με τα πρωτόκολλα του 2022 ως δίδυμο με την X1 και, όπως η E-Class, προσφέρει μόνο κακή προστασία της λεκάνης των πεζών. Τα δε Renault Espace και Rafale έχουν επίσης τις βαθμολογίες 2022, ως δίδυμα με το Austral εκείνης της χρονιάς.
Από την άλλη, η στρατηγική πωλήσεων της Dacia σύμφωνα με τον EuroNCAP έχει εστιάσει όχι τόσο στην τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας όσο στην πολιτική της οικονομικής τιμής. Και, από την άλλη, η Suzuki, είναι εδώ και καιρό κατασκευαστής που δεν φείδεται συστημάτων ασφαλείας σε όλη τη γκάμα της με το πλήρες πακέτο Suzuki Safety Support. Εντούτοις, το νέο Duster και το νέο Swift αξιολογήθηκαν από τις δοκιμές του EuroNCAP με τρία αστέρια.
Και, παρότι η νομοθεσία GSR2 προβλέπει πλέον ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, συστήματα διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης, έξυπνους περιοριστές ταχύτητας και ανίχνευση κόπωσης του οδηγού και τα Duster και Swift εκπληρώνουν αυτήν την υποχρέωση, τα πρότυπα του EuroNCAP για αξιολογήσεις 5 αστέρων είναι σημαντικά υψηλότερα από αυτά της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αχίλλειος πτέρνα, σύμφωνα με τον οργανισμό ήταν η προστασία των ενηλίκων επιβατών με παρόμοια, μέτρια επίπεδα προστασίας. Για την προστασία των παιδιών, το SUV της Dacia υπερτερεί του Swift.