Αυτά είναι τα τέλη κυκλοφορίας για το 2020


Τέλος στα διάφορα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2020 έδωσε το Υπουργείο Οικονομικών. Τα ποσά που καλούμαστε να πληρώσουμε για την επόμενη χρονιά θα είναι ίδια με αυτά που ίσχυσαν για το 2019.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 15/9/2019

Ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος έβαλε τέλος στις φημολογίες και τα σενάρια για ενδεχόμενη μεταβολή των ποσών που αφορούν στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων, για το 2020. Όπως έγινε γνωστό, έδωσε εντολή στους συνεργάτες του να εκδοθούν τα τέλη με βάση τις διατάξεις που ισχύουν ήδη. Κατά συνέπεια, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτου δεν θα δουν κάποια αλλαγή στα χρήματα που καλούνται να πληρώσουν, συγκριτικά με αυτά για το 2019.

Όπως είναι γνωστό, τα σενάρια αλλαγής των ποσών αφορούσαν κυρίως στα καινούργια αυτοκίνητα, λόγω της εφαρμογής του πρωτοκόλλου «WLTP» για τον υπολογισμό ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Θυμίζουμε ότι τα τέλη κυκλοφορίας για αυτά υπολογίζονται βάσει της ποσότητας εκπομπής του τελευταίου. 

Ωστόσο, αυτό που είναι θετικό για τους ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων (δηλαδή, ότι δεν θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας για την επόμενη χρονιά) δεν είναι το ίδιο για τους ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων, μάλιστα εάν το αυτοκίνητό τους έχει κινητήρα μεγάλου κυβισμού. Αυτοί, ανέμεναν μείωση στα τέλη κυκλοφορίας η οποία, όμως, δεν θα ισχύσει για το 2020. 

Από το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώθηκε ότι εντός του Οκτωβρίου θα συσταθεί αρμόδια επιτροπή για να μελετήσει το θέμα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας όλων των αυτοκινήτων, καινούργιων και παλαιότερων. Οι όποιες αλλαγές ισχύσουν, θα κληθούμε να τις πληρώσουμε για το 2021.

Ας δούμε πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας, για τα καινούργια αυτοκίνητα, βάσει της ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν. 

Παρακάτω μπορούμε να δούμε τα ποσά των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων βάσει του κυβισμού του κινητήρα τους και της παλαιότητάς τους.