Αυτή είναι η απίστευτη McLaren Speedtail των 2 εκατ. ευρώ!


Η McLaren δίνει τις πρώτες εικόνες από την Speedtail, ένα hyper GT όπως το ονομάζει το οποίο θέλει να συνεχίσει την ιστορία της θρυλικής F1 της δεκαετίας του 90.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: MACLAREN
  • 27/10/2018

Μετά την Senna υπήρχε εδώ και καιρό η φήμη ότι η McLaren ετοιμάζει κάτι πραγματικά special για την επόμενη δεκαετία. Και ενώ γνωρίζαμε ήδη το όνομά της, λίγα πράγματα είχαν διαρεύσει σχετικά με το σχέδιο αλλά και τα μηχανικά της μέρη.

Το όνομα αυτής Speedtail και πλέον, με τις φωτογραφίες που έδωσε η McLaren στην δημοσιότητα, έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα ενός αυτοκινήτου που σίγουρα προκαλεί συζητήσεις με την σχεδίαση και την αισθητική του. 

Η McLaren επιθυμεί να υπάρχουν συνεχείς αναφορές στο μοναδικό επίτευγμά της, την ιστορική F1 της δεκαετίας του 90 που ακόμα και σήμερα δύσκολα μπορεί να ξεπεραστεί από τα σύγχρονα hypercars. Ο φόρος τιμής σ' εκείνο το αυτοκίνητο είναι έντονος και σε πολλά σημεία, είτε αυτός αφορά τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα παραχθούν (106 όπως και τότε) είτε έχει να κάνει με την διαρρύθμιση του σαλονιού, όπου και πάλι επιστρέφει η τριθέσια διάταξη, με τον οδηγό στο κέντρο και τους επιβάτες λίγο πίσω του.

Στις εικόνες βλέπουμε ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό αμάξωμα, με έμφαση στην αεροδυναμική, και ένα πολύ επιμηκυμένο πίσω μέρος με τον πρόβολο να αγγίζει τα 1,33 μέτρα. Η αισθητική του ξενίζει όσους θα περίμεναν κάτι πιο "επιθετικό" και όχι τόσο "γλυπτό" στις γραμμές του, ενώ και το μήκος των 5,137 μέτρων κάθε άλλο παρά σπορ αυτοκίνητο θα θυμίζει σε διαδρομές με στενό οδόστρωμα ή σε πίστα.

Η McLaren πάντως ήθελε να επιτύχει έναν ιδιαίτερα χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή, που σύμφωνα με την εταιρία θα είναι στο 0,2x με τον "άγωνστο Χ" να πρόκειται να αποκαλυφθεί όταν θα πλησιάζει η έναρξη παραγωγής του αυτοκινήτου. 

Πάντως το νούμερο αναμένεται να είναι ιδιαίτερα χαμηλό, καθώς το εργοστάσιο ανακοινώνει τελική ταχύτητα στα 403 km/h. Σ' αυτές τις ταχύτητες το αμάξωμα χαμηλώνει ακόμα περισσότερο, κατά 35 χιλιοστά, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να είναι μόλις 1,12 μέτρα. Οι επιδόσεις από στάση είναι και αυτές καταιγιστικές, με την Speedtail να μπορεί να φθάσει στα 300 km/h σε μόλις 12,5 δευτερόλεπτα, όταν  η P1 χρειαζόταν 16,5 δευτερόλεπτα για την ίδια διαδικασία.

Μεγάλη προσπάθεια έγινεια από την εταιρία για να διατηρηθεί το βάρος στα μόλις 1.430 κιλά, χάρη στην χρύση ανθρακονημάτων σε μεγάλα τμήματα του αυτοκινήτου. Όσοι έχουν τα χρήματα και μπορούν να προχωρήσουν παραπάνω, θα έχουν στην διάθεσή τους και χρυσό ή πλατίνα. 

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, το σύστημα θα είναι υβριδικό, με τον V8 των 3,9 λίτρων και τους ηλεκτροκινητήρες να φθάνουν συνδυαστικά στους 1.050 ίππους. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι και τα αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και η υιοθέτηση καμερών αντί για κάμερες. Το ενεργό αεροδυναμικό πακέτο και το σύστημα ψύξης του κινητήρα με μεγάλες εισαγωγές αέρα.

Παράλληλα υπάρχει και μία νέα επεξεργασία στο carbon fiber με την ονομασία Τitanium Deposition Carbon Fiber όπου μία στρώση τιτανίου πάνω από το ανθρακόνημα αυξάνει και άλλο την ακαμψία του ενώ διατίθεται και το TPT (Thin-Ply Technology Carbon Fibre) με πολλές λεπτές στρώσεις ανθρακονήματος που στιβάζονται υπό γωνία 45 μοιρών δημιουργώντας μια επιφάνεια που θυμίζει σταγόνα που κυλά.

Όλα αυτά και πολλά ακόμα ανεβάζουν το κόστος σε δυσθεώρητα ύψη. Η τιμή της υπολογίζεται να ξεκινά από τα 1.972.000 ευρώ προ φόρων ενώ ιδιαίτερα ακριβά θα είναι τα πολλά εξτρά με τα οποία θα μπορεί να εφοδιαστεί. Το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει να παράγεται στις αρχές του 2020 και όπως είναι φυσικό ήδη η λίστα με τις παραγγελίες των μόλις 106 μονάδων έχει ήδη γεμίσει.