Aυτό είναι το νέο VW Golf R. Με 320 ίππους και drift mode


To εμβληματικό Volkswagen Golf R περνά στη νέα του διάσταση με δίλιτρο turbo TSI που αποδίδει μόλις 10 επιπλέον άλογα. Διαθέσιμο από τις αρχές του 2021.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: VW
  • 4/11/2020

Και λέμε μόλις επειδή οι φήμες έλεγαν πως η ισχύς θα ξεπερνούσε τα 350 άλογα. Τελικά, υπερίσχυσαν τα χαλινάρια που προβλέπουν οι εκπομπές ρύπων και το νέο Volkswagen Golf R έρχεται ελαφρώς ισχυρότερο -με 320 ίππους- αλλά ελαφρύτερο και με μία νέα λειτουργία που θα τιμηθεί από τους petrolheads: το drift mode.

Χάρη σε αυτή την επιλογή η τετρακίνηση (με χαρακτηριστικά torque vectoring και για πρώτη φορά ανεξάρτητη κατανομή ροπής ανάμεσα στουυς δύο πίσω τροχούς) αποκτά πισωκίνητη λειτουργία, κάτι που είδαμε για πρώτη φορά στο Ford Focus RS και μετά υιοθετήθηκε ακόμη και από premium κατασκευαστές. Μια σημαντική λεπτομέρεια είναι πως σε αντίθεση με την αμερικανική αγορά όπου το Golf R θα προσφέρεται και με manual εξατάχυτο κιβώτιο, οι Ευρωπαίοι θα έχουν μια μόνο αυτόματη DSG επιλογή.

Σχετικά με τις επιδόσεις η διαδικασία των πρώτων 100 km/h από στάση ολοκληρώνεται σε 4,7 sec με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 km/h (δίχως τον ηλεκτρονικό κόφτη στο πακέτο R-Performance φτάνει τα 270), σύμφωνα με τη VolkswagenΣτο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε πως η μέγιστη ροπή των 420 Nm είναι διαθέσιμη στις 2.100-5.350 rpm με τους Γερμανούς να κάνουν λόγο για μια "ηλεκτρική" flat λειτουργία του τετρακύλίνδρου TSI που ενισχύει ακόμη περισσότερο την οδηγική απόλαυση.

Σε σχέση με το Golf GTI υπάρχει ένα εντελώς διαφορετικό setup, τόσο λόγω της τετρακίνησης αλλά και λόγω του πιο hardcore χαρακτήρα R. Έτσι, η ανάρτηση έχει νέο και πιο σφιχτό συνδυασμό ελατηρίων/ αμορτισέρ με αλουμινένιο υποπλαίσιο και αρνητικό μπροστά κάμπερ. Οι αλλαγές φέρνουν το αμάξωμα 20 mm πιο χαμηλά στο έδαφος σε σύγκριση με τη νορμάλ έκδοση του Golf.

Επίσης τα δισκόφρενα είναι ενισχυμένα με δίσκους 358 mm μπροστά και παρόλο που είναι διπίστονα έχουν μεγαλύτερα και πιο δυνατά έμβολα. Νέα είναι η χαρτογράφηση του τιμονιού με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του τα προφίλ Comfort, Sport, Race και Individual. Υπάρχει και το Special (μαζί με το Drift ανήκουν στο προαιρετικό πακέτο R-Performance) που έχει εξελιχθεί ειδικά στην πίστα του Nurburgring και που έχει λίγο πιο μαλακή ρύθμιση ανάρτησης από το Race.

Εξωτερικά το νέο Golf R ξεχωρίζει από το εμφατικό αεροδυναμικό σύνολο με τα σχετικά βοηθήματα, την πίσω πτέρυγα, τα δύο ζεύγη απολήξεων στα άκρα, τις 19άρες στάνταρ ζάντες κ.α. Στο εσωτερικό πνέει R αέρας με σπορ καθίσματα ντυμένα με δέρμα Nappa, τα σχετικά λογότυπα να τονίζουν το ταχύτερο Golf, καθώς και διάφορες άλλες λεπτομέρειες.