Αυτό είναι το πιο... γλυκούλι περιπολικό στον κόσμο!


ΣΤΟ ΑΚΟΥΣΜΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΗΝΑΣ ΤΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΠΑΝΙΚΟ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΠΡΟΦΑΝΕΣ, ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΟΧΗΜΑ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗΣ!

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 28/3/2020

Το συγκεκριμένο περιπολικό, όμως, είναι με διαφορά το πιο… γλυκούλι αστυνομικό όχημα που μπορεί να συναντήσει κανείς ανά την Υφήλιο! Πρόκειται για ένα Subaru 360, το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε ποτέ η ιαπωνική φίρμα –το πρώτο όχημα με την επωνυμία Subaru» ήταν το 1.500, όμως κατασκευάστρια εταιρία ήταν η Fuji Heavy Industries- και αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την ιαπωνική αυτοκίνηση, μιας και στα 14 χρόνια παραγωγής του από το 1958 μέχρι και το 1971, πούλησε περισσότερες από 392.000 μονάδες!

Ένα απ’ αυτά τα αυτοκίνητα βγαίνει σε δημοπρασία από τον Οίκο Sotheby’s το διήμερο 1 και 2 Μαϊου. Πρόκειται για ένα άριστα διατηρημένο 360, το οποίο αποκτήθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών της Νέας Ζηλανδίας κι αποτελεί ένα από τα τελευταία αυτοκίνητα που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Οτακίτα στην Ιαπωνία.

Το αυτοκίνητο ανήκε για αρκετά χρόνια στον στόλο των περιπολικών της Αστυνομίας της Νέας Ζηλανδίας και είναι στην αρχική κατάστασή του, καθώς έχει το εργοστασιακό μαύρο χρώμα με τις λευκές πόρτες και φυσικά όλα τα «καλούδια» τα οποία θα έπρεπε να διαθέτει ως περιπολικό, δηλαδή, φάρο, σειρήνα, προβολέα μακρινής απόστασης και τα απαραίτητα διακριτικά στις δύο θύρες.

Το εν λόγω Subaru 360 εξακολουθεί να είναι εξοπλισμένο με τον εργοστασιακό του δίχρονο δικύλινδρο κινητήρα και ένα τετρατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το μικροσκοπικό μοτέρ των 356 κ.εκ. είναι τοποθετημένο πίσω από τα πίσω καθίσματα του 360. Απέδιδε (στα… νιάτα του!) 25 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και χάριζε στο πανάλαφρο  αμάξωμα των 410 κιλών (χωρίς επιβάτες) επιδόσεις απόλυτα εναρμονισμένες με την ιαπωνική νομοθεσία εκείνης της εποχής, η οποία προέβλεπε (όπως συμβαίνει ακόμα και σήμερα) μέγιστη ταχύτητα κίνησης εντός αστικών περιοχών 40 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Το δίθυρο αμάξωμα του 360 (τρίθυρο στην έκδοση station wagon, ενώ υπήρχε και κάμπριο!) ήταν μονοκόκ από fiberglass και παρά τα μόλις 2.990 mm μήκος, τα 1.300 mm πλάτους και τα 1.380 mm ύψους, είχε τη δυνατότητα να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του τέσσερα άτομα, προφανώς μικρών σωματικών διαστάσεων! Η ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη στους τέσσερις τροχούς, ενώ για την επιβράδυνση αναλάμβαναν τέσσερα ταμπούρα στους τροχούς.

Το βέβαιο, πάντως, είναι ότι το 360 δεν θα… τρομάξει σε καμία περίπτωση τους εγκληματίες. Όμως σίγουρα θα… συγκινήσει τα πλήθη μόνον και μόνο με την παρουσία του!