Αυτό το 2CV είναι τετρακίνητο και τα έχει όλα διπλά


Τα σπέσιαλ 2CV δεν είναι και λίγα αλλά το Sahara πρέπει να είναι το πιο ιδιαίτερο από όλα. Οι λόγοι για αυτό πολλοί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/9/2019

To 2CV Sahara είναι μια ειδική έκδοση του θρυλικού Citroen. Τόσο ειδική που κατασκευάστηκε μόλις 693 φορές, άρα υπάρχει και συλλεκτική αξία. Το τελευταίο είναι ίσως το λιγότερο σημαντικό αναφορικά με αυτό το τετρακίνητο 2CV, που σίγουρα συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο περίεργων 4x4 που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Και αυτό γιατί δεν υπάρχει κάποιο απλό ή λιγότερο απλό σύστημα τετρακίνησης που να στέλνει μέρος της ροπής που απέδιδε ο αερόψυκτος δικύλινδρος και στον πίς άξονα.

Αυτό που υπάρχει είναι όχι ένας αλλά… δύο κινητήρες. Ένα μπροστά και ένας πίσω που κινούν τους αντίστοιχους τροχούς μέσω κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων. Καθένας τους αποδίδει 16,5 PS και οι δυό μαζί μπορούν να κινήσουν το 2CV Sahara μέχρι και με 105 χλμ./ ώρα.

Το ακόμα πιο ωραίο είναι πως κάθε κινητήρας έχει το δικό του κλειδί για το διακόπτη της μίζας του, ενώ υπάρχουν δύο ρεζερβουάρ βενζίνης, το καθένα με χωρητικότητα 15 λίτρων. Επειδή αλλιώς η μετακίνηση θα ήταν αδύνατη υπάρχει ένα πεντάλ για το γκάζι που είναι συνδεδεμένα και με τα δύο καρμπυρατέρ, ένα και για τους δύο συμπλέκτες και ένα επιλογέας ταχυτήτων.

Αν ο οδηγός το θελήσει μπορεί να κινηθεί μόνο με ένα από τους δύο κινητήρες, είτε τον εμπρός είτε τον πίσω. Ένα Citroen 2CV Sahara που δημοπρατήθηκε πρόσφατα από τον οίκο RM Sotheby’s βρήκε νέο ιδιοκτήτη έναντι 71.300 ευρώ.