Aυτονομία 300 χιλιομέτρων με φόρτιση μόνο 10 λεπτών!


Η Chevrolet μελετά την τεχνολογία κάποιων νέων φορτιστών οι οποίοι θα μπορούν να επιτύχουν απίστευτες ταχύτητες φόρτισης μέσα σε ελάχιστα λεπτά.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 2/9/2018

Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχίζουν να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, το πρόβλημα που έρχεται στην επιφάνεια αφορά κυρίως τις υποδομές φόρτισης αλλά και τον χρόνο που απαιτείται για να ξαναγεμίσει η μπαταρία του αυτοκινήτου. Ιδίως στο τελευταίο, όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, μπαταριών και φορτιστών έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα ταχύτητας για το ποιός θα παρουσιάσει την πιο γρήγορη διαδικασία φόρτισης.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλέον ξεπεράσει το όριο των 300 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, κάτι που είναι σε γενικές γραμμές αποδεκτό και μπορεί ο εκάστοτε πελάτης να συμβιβαστεί στον ένα ή στον άλλο βαθμό. Όμως όποιος θέλει να ταξιδεύει μεγαλύτερες αποστάσεις έχει ένα σοβαρό πρόβλημα με την διαδικασία φόρτισης και πόσο αυτή χρειάζεται για το κάθε αυτοκίνητο.

Οι χρόνοι διαφέρουν από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο, με τις κλασικές πρίζες του σπιτιού των 220V να μην είναι η πιο πρόσφορη λύση, καθώς ανάλογα το αυτοκίνητο απαιτούνται πάνω από 7 ώρες κατά μέσο όρο για μια πλήρη φόρτιση (ανάλογα και την μπαταρία). Οι ταχυφορτιστές βελτιώνουν σημαντικά τον χρόνο αυτό, όμως ποτέ δεν είναι τόσο γρήγοροι όσο η διαδικασία φουλαρίσματος του αυτοκινήτου με βενζίνη.

Σύμφωνα με το Bloomberg η General Motors, σε συνεργασία με την εξειδικευμένη εταιρία DeltaAmericas συνεργάζονται για να εξελίξουν τη νέα γενιά ταχυφορτιστών. Ελάχιστα γνωρίζουμε για την τεχνολογία που θα χρησιμοποιήσουν, όμως οι πρώτες αναφορές κάνουν λόγο για περίπου 300 χιλιόμετρα αυτονομία σε λιγότερο από 10 λεπτά. Αυτό είναι μια σημαντική εξέλιξη, μιας και η μέχρι τώρα καλύτερη επίδοση είναι οι νέοι ταχυφορτιστές της Porsche που μπορούν να παρέχουν έξτρα αυτονομία 100 χιλιομέτρων στην νέα Taycan σε μόλις 4 λεπτά φόρτισης.

Όπως και να έχει πάντως, αν δεν έχει εφευρεθεί κάτι δραματικά καινοτόμο, θα μιλάμε για έναν πολύ υψηλής τάσης ταχυφορτιστή, ο οποίος θα απαιτεί ειδικές εγκαταστάσεις και απίστευτες ποσότητες ρεύματος. Η ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων φέρνει πολλά καλά μαζί της, όμως είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις εταιρίες παραγωγής και διαχείρισης του ηλεκτρικού ρεύματος, αν όλα συνεχίσουν να γίνονται με τα σημερινά δεδομένα και δεν υπάρξει μία δραματική τεχνολογική εξέλιξη σε όλο το σύστημα μεταφοράς της ηλεκτρικής ενέργειας από τον χώρο παραγωγής στο αυτοκίνητο.