Για χρόνια, το όνομα quattro αποτελούσε συνώνυμο της τετρακίνησης στη Γερμανία. Η Audi είχε καταφέρει να «χτίσει» μια εικόνα αδιαμφισβήτητου ηγέτη, με τους περισσότερους οδηγούς να θεωρούν σχεδόν δεδομένο ότι κρατούσε την πρωτιά. Όμως το 2025 η πραγματικότητα άλλαξε. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Μεταφορών (KBA) συμφωνα με το blog BimmerToday δείχνουν πως η BMW όχι μόνο ξεπέρασε την Audi, αλλά δημιούργησε και ξεκάθαρη απόσταση από τη Mercedes.
Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2025, το 54,5% των νέων BMW που ταξινομήθηκαν στη Γερμανία ήταν εφοδιασμένα με xDrive. Η Audi, με 50,7%, υποχωρεί στη δεύτερη θέση, ενώ η Mercedes περιορίζεται στο 44,7%. Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα απόλυτα νούμερα: η BMW κατέγραψε 88.472 νέες ταξινομήσεις μοντέλων xDrive, δηλαδή περίπου 12.000 περισσότερες από τη Mercedes και πάνω από 22.000 από την Audi.
Σταθερά ανοδική πορεία
Η άνοδος της BMW δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Ο Βαυαρός κατασκευαστής είχε ήδη «κλέψει» την πρωτιά το 2022 και το 2023, προτού η Audi επιστρέψει προσωρινά στην κορυφή το 2024. Ωστόσο, το 2025 η BMW δείχνει να πατά σε ακόμα πιο στέρεες βάσεις, επανακτώντας τη θέση της με απόλυτη υπεροχή. Η επιτυχία της στηρίζεται κυρίως στα compact SUV, με την X1 και την αμιγώς ηλεκτρική «αδερφή» της, iX1, να οδηγούν την κούρσα.
Δίπλα τους, η νέα σειρά 5 και η αμιγώς ηλεκτρική i5 καταγράφουν υψηλή ζήτηση, ενώ η παρουσία της ολοκαίνουργιας X3 ενισχύει περαιτέρω τη δυναμική. Πρόκειται για μια γκάμα που ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις των Γερμανών οδηγών, οι οποίοι δείχνουν ξεκάθαρα προσανατολισμένοι προς τα SUV και τα εξηλεκτρισμένα sedan.
Quattro, xDrive, 4Matic: Όχι όλα ίδια
Πίσω από τα εμπορικά ονόματα κρύβεται μια διαφορετική τεχνολογική φιλοσοφία. Το xDrive της BMW λειτουργεί με ποικίλες αρχιτεκτονικές, ανάλογα με το αν πρόκειται για πισωκίνητη ή προσθιοκίνητη βάση. Έτσι, το σύστημα σε μια 3άρα ή μια 5άρα προσφέρει άλλη αίσθηση από αυτή που συναντά κανείς στην X1. Η Audi επίσης διαφοροποιεί την τετρακίνηση: από τις προσθιοκίνητες εκδόσεις μικρών μοντέλων μέχρι τα πιο ισορροπημένα ή sport setups στα μεγαλύτερα μοντέλα και SUV. Η Mercedes, από την πλευρά της, προσαρμόζει τη 4Matic αναλόγως πλατφόρμας, κρατώντας την κορυφαία 4Matic+ αποκλειστικά για τις ισχυρότερες AMG.
Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει το παιχνίδι
Η τετρακίνηση στην ηλεκτρική εποχή έχει ένα πλεονέκτημα: η προσθήκη δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον «ελεύθερο» άξονα δημιουργεί αυτόματα ένα είδος AWD. Αυτός είναι και ο λόγος που τα iX1 και i5 παίζουν τόσο σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της BMW. Δεν είναι απλώς εμπορικές επιτυχίες, αλλά και μοντέλα που ενισχύουν τον ηλεκτρικό προσανατολισμό της φίρμας, χωρίς να θυσιάζουν την οδηγική ευχαρίστηση.
Η BMW έχει καταφέρει να μετατρέψει την τετρακίνηση σε βασικό πυλώνα της στρατηγικής της, κερδίζοντας σε μερίδιο αγοράς και κύρος. Η Audi, με όλη τη βαρύτητα του ονόματος quattro, καλείται πλέον να ξαναβρεί το χαμένο έδαφος, ενώ η Mercedes φαίνεται να δυσκολεύεται περισσότερο να πλησιάσει το όριο του 50%.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα η σπάνια BMW M4 CS VR46 με τους 550 PS (photos)
BMW: Η νέα Σειρά 7 πλησιάζει με μικρότερα «νεφρά» - Δείτε πώς θα μοιάζει (photos)