Βιαστική η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα λέει ο CEO της BMW, Oliver Zipse


Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ακόμα πολύ σημαντικά για την παγκόσμια αγορά, σύμφωνα με τον Oliver Zipse.

  • 18/4/2022

Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα γίνεται τόσο γρήγορα που ακόμη και οι μάρκες που έχουν χτίσει τη φήμη τους στο πέρασμα των ετών με την βοήθεια των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι αναγκασμένες να κάνουν την μεγάλη αλλαγή. Ορισμένες χώρες σχεδιάζουν να απαγορεύσουν οριστικά την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, πιστεύει ότι αυτό είναι λάθος.

Μιλώντας σε εκδήλωση στη Νέα Υόρκη, ο Zipse τόνισε τα περιορισμένα υλικά που είναι διαθέσιμα για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα: «Όταν βλέπουμε την τεχνολογία που κυκλοφορεί, με την ώθηση για την κατασκευή παραπάνω ηλεκτρικών οχημάτων, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί γιατί ταυτόχρονα αυξάνεται η εξάρτηση που έχουμε από πολύ λίγες χώρες». Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα θέματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

«Αν κάποιος δεν μπορεί να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα για κάποιο λόγο, αλλά χρειάζεται ένα αυτοκίνητο, θα του προτείνατε να συνεχίσει να οδηγεί το παλιό του αυτοκίνητο για πάντα; Εάν δεν πωλούνται πια οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάποιος άλλος θα το κάνει», συνέχισε, και αυτό είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη, καθώς πολλοί πελάτες δεν είναι πρόθυμοι ή δεν μπορούν να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα.

Αυτή η μεταστροφή στα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να φαίνεται ωραία σε κάποιον που ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα EV, αλλά θα δυσκολευτεί αρκετά αν δεν μπορεί να φορτίσει το όχημα του στο σπίτι. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει ένα μεγάλο εμπόδιο. Το κόστος είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας.

Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν πολύ λίγα σχετικά φθηνά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά. Οι αγοραστές που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα όχημα αξίας περίπου 30.000 ευρώ ή περισσότερο θα έμεναν χωρίς επιλογή εάν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν το μόνο που μπορούσαν να αγοράσουν. Από την άλλη πλευρά, τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης είναι εύκολο να βρεθούν με λιγότερο από 20.000 ευρώ. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης φαίνεται να έχουν θέση στην αγορά για αρκετό καιρό ακόμα.

Ορισμένα από αυτά τα ζητήματα όμως, μπορούν να επιλυθούν σύντομα. Για παράδειγμα, η Chevrolet έχει δεσμευτεί να βοηθήσει τους αγοραστές των ηλεκτρικών οχημάτων τους να εγκαταστήσουν φορτιστές στα σπίτια τους και σχεδιάζει να γίνει μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2035, ενώ η Ford σχεδιάζει το ήμισυ των πωλήσεων των οχημάτων της να είναι ηλεκτρικά έως το 2030 και έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στις υποδομές ταχείας φόρτισης.