BMW: Η αποκλειστικότητα της ηλεκτροκίνησης οδηγεί σε αδιέξοδο


Η BMW διαφοροποιείται από την ευρωπαϊκή γραμμή και στοιχηματίζει σε ένα πολυτεχνολογικό μέλλον, όπου η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί τον μοναδικό δρόμο για τη μείωση των ρύπων. Ο CEO της βαυαρικής φίρμας, Oliver Zipse, δίνει το στίγμα της επόμενης ημέρας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: BMW
  • 27/5/2025

Σε μια εποχή όπου οι περισσότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν να στοιχηματίσουν αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, η BMW υιοθετεί μια διαφορετική στρατηγική. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Oliver Zipse, με δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων, ξεκαθάρισε τη θέση του: «Ως ανεξάρτητη τεχνολογία, η ηλεκτροκίνηση οδηγεί σε αδιέξοδο».

Ο Zipse επισημαίνει πως οι διαφορές μεταξύ των αγορών καθιστούν αδύνατη μια μονομερής προσέγγιση δηλώνοντας: «Ακόμη και εντός της Ευρώπης, οι αποκλίσεις είναι τεράστιες». Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το Βέλγιο, όπου η διείσδυση ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων ξεπερνά το 60%, όμως στις περισσότερες αγορές, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν στάσιμες. Χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία βρίσκονται πολύ πιο πίσω, με ποσοστά κάτω του 7% με την Ελλάδα να μην αποτελεί εξαίρεση.

Η BMW είναι πιο κοντά στη φιλοσοφία των Ιαπώνων κατασκευαστών

Η στρατηγική της BMW βρίσκεται πιο κοντά σε εκείνη των Ιαπώνων κατασκευαστών, που επενδύουν σε πολλαπλές τεχνολογίες: ηλεκτρικά, υβριδικά, θερμικά και υδρογόνου. «Δεν πιστεύουμε σε μονοδιάστατες τεχνικές ρυθμίσεις που περιορίζουν την προσφορά. Μόνο μια συνολική προσέγγιση μπορεί να κινητοποιήσει επενδύσεις», δηλώνει ο Zipse. Η Γερμανική φίρμα ήταν μία από τις λίγες που δεν ανακοίνωσε ημερομηνία πλήρους κατάργησης των θερμικών κινητήρων εξ αρχής, κάτι που στο παρελθόν της κόστισε σε κριτική, αν και σήμερα που αρκετοί ανταγωνιστές της αναπροσαρμόζουν τις φιλόδοξες δεσμεύσεις τους, η BMW φαίνεται να δικαιώνεται.

Ηλεκτροκίνηση, αλλά όχι μόνο

Παρότι η BMW διαθέτει ήδη μια ισχυρή ηλεκτρική γκάμα, με πάνω από 25% των πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του 2025 να αφορούν εξηλεκτρισμένα μοντέλα, δεν επαναπαύεται. Μέχρι το 2028, αναμένεται να παρουσιάσει το πρώτο της μοντέλο υδρογόνου παραγωγής, σε συνεργασία με την Toyota, η οποία την βοήθησε να ενισχύσει την τεχνογνωσία της στο υδρογόνο που εξελίσσει ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Το ζητούμενο είναι η μείωση του εκπομπών ρύπων, όχι η επιβολή ενός είδους κίνησης

Ο Zipse υπογραμμίζει ότι ο στόχος δεν είναι να επιβάλουμε μία τεχνολογία, αλλά να μειώσουμε τις εκπομπές με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. «Το να σκεφτόμαστε με απόλυτους όρους του στύλ, μόνο ηλεκτρικό ή τίποτα, δεν προσφέρει λύσεις. Οι πολιτικοί αρχίζουν να το καταλαβαίνουν», σημειώνει, αναφερόμενος στη νέα γερμανική κυβέρνηση που προκρίνει μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BMW Σειρά 2: Ο ηλεκτρικός «διάδοχος» δε θα είναι coupe - Όλα όσα γνωρίζουμε

Βγήκε στους δρόμους η νέα BMW Σειρά 5 - Τι αποκαλύπτουν οι πρώτες εικόνες

BMW Σειρά 3: Όλες οι πληροφορίες για τη νέα γενιά του δημοφιλούς sedan