BMW iX3 2021: Τα SUV στην εποχή της ηλεκτροκίνησης


H BMW αποκάλυψε με κάθε επισημότητα το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV στην ιστορία της που δεν είναι άλλο από την ολοκαίνουργιά iX3.

  • 14/7/2020

Στην διαδικτυακή αποκάλυψη της BMW iX3 προχώρησε η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία εντάσσοντας στην γκάμα της το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της ιστορίας της.

Η BMW iX3 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος θα κινεί τους πίσω τροχούς αποδίδοντας 286 ίππους και 400 Nm ροπής.

Για την ώρα, μάλιστα, η γερμανική φίρμα δεν σχεδιάζει την εξέλιξη τετρακίνητης έκδοσης θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να διατηρήσει τις εντυπωσιακές επιδόσεις του αυτοκινήτου σε επίπεδο αυτονομίας.

Για του λόγου το αληθές, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 80 kWh  επιτρέπουν στο βαυαρικό SUV να καλύπτει μια απόσταση 460 χιλιομέτρων, την ίδια στιγμή που η ικανότητα φόρτισης στα 150 kw, εξασφαλίζει τη δυνατότητα να ανακτήσει έως και το 80% της ενεργειακής χωρητικότητας των μπαταριών της σε 34 λεπτά.

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, χάρη στην απόδοση των 286 ίππων του ενός και μοναδικού ηλεκτρικού μοτέρ, η BMW iX3 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Τέλος, στην αποδοτικότητα του αυτοκινήτου συμβάλλει και η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική του. Οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις επιφάνειες του αμαξώματος και όχι μόνο σε αυτές είναι εμφανείς, εξασφαλίζοντας τη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή στα 0,29 cd.

Η BMW iX3 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική έκδοση «Inspiring» περιλαμβάνει ποικίλες λεπτομέρειες που αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης. Μεταξύ αυτών είναι μεταλλικά χρώματα, αεροδυναμικές ζάντες 19”, προβολείς LED με εκτεταμένες λειτουργίες, πανοραμική ηλιοροφή, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας, Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Steering και Lane Control Assistant, Lane Change Warning και Lane Departure Warning, καθώς και προσαρμοζόμενη ανάρτηση, Park Distance Control με εμπρός / πίσω αισθητήρες, δείκτη πίεσης ελαστικών και σύστημα συναγερμού.

Στον βασικό εξοπλισμό διατίθεται επίσης σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, επενδύσεις καθισμάτων και ταμπλό από συνθετικό δέρμα, το πακέτο Storage, ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μνήμης στη πλευρά του οδηγού και αυτόματος έλεγχος κλιματισμού τριών ζωνών με αντλία θερμότητας που περιλαμβάνει λειτουργία εκ των προτέρων ρύθμισης θερμοκρασίας στην καμπίνα (pre-heating & pre-conditioning).  

Όσον αφορά στα πολυμέσα, στη βασική έκδοση διατίθενται το BMW Live Cockpit Professional (πλήρες σύστημα infotainment με δύο ψηφιακές οθόνες - πίνακας οργάνων και κεντρική οθόνη - με βελτιστοποιημένο σύστημα πλοήγησης), BMW Intelligent Personal Assistant, ενσωμάτωση smartphone με προεγκατάσταση Apple CarPlay και Android Auto, Remote Software Upgrade, σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση και ηχοσύστημα με δέκτη DAB.

Το προαιρετικό πακέτο «Impressive» περιλαμβάνει επιπλέον της βασικής έκδοσης «Inspiring», ζάντες αλουμινίου 20” με νέα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση και προβολείς Adaptive LED, καθώς και ειδικά ηχομονωτικά κρύσταλλα για τα παράθυρα των εμπρός θυρών, Comfort Access, δερμάτινη επένδυση Vernasca και σπορ εμπρός καθίσματα με οσφυϊκή υποστήριξη.

Υπάρχουν μερικές λεπτομέρειες στη BMW iX3 που διακρίνουν την ηλεκτροκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου από τη βενζινοκίνητη. Οι κλειστές γρίλιες της μάσκας νεφρών τραβούν ευθύς αμέσως την προσοχή, και αυτό αποτελεί μια ουσιαστική διαφοροποίηση για ένα μοντέλο BMW X. Αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε έναν πολύ καθαρό σχεδιαστικό κώδικα για αυτό το αυτοκίνητο. Οι αεραγωγοί πάνω από τους τροχούς υπογραμμίζουν την επιβλητική παρουσία του.

Ήταν συναρπαστική η διαδικασία της δημιουργίας μιας νέας, χαρακτηριστικής υπογραφής BMW i για το πίσω τμήμα της BMW iX3, στο ίδιο ακριβώς σημείο όπου θα βρίσκονται οι απολήξεις εξάτμισης μιας συμβατικής έκδοσης. Μια άλλη πολύ καθαρή και έντονη λεπτομέρεια είναι η αεροδυναμική πτέρυγα στο πίσω μέρος. Όλα αυτά αποτέλεσαν προκλήσεις στη διαδικασία σχεδιασμού, επειδή θέλαμε όλα τα μοντέλα BMW i να μοιράζονται μια κοινή σχεδιαστική γλώσσα. Το X3 σχεδιάστηκε ταυτόχρονα, έτσι εξελίχθηκε σε μια διαρκής διαδικασία αλλαγής και βελτιστοποίησης. Κανένα σκίτσο δεν έφτασε στην τελική έκδοση, διότι συνεχώς τα τροποποιούσαμε. 

Panos Karras, Exterior Designer BMW iX3

Η BMW iX3 θα κατασκευάζεται στην Κίνα αποτελώντας το πρώτο από τα συνολικά τρία ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα περάσουν στη γραμμή παραγωγής από τη βαυαρική φίρμα το προσεχές διάστημα.

Ειδικότερα, την αμέσως επόμενη χρονιά η BMW θα προσθέσει στην γκάμα της το BMW i4 όπως άλλωστε και το i Next, το οποίο και θα αποτελέσει τη δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα ελευθέρου χρόνου της ιστορίας της.