BMW M5 G90: Έγινε δέκτης έντονου “Body Shaming”


Η BMW παρουσίασε την έβδομη γενιά της εμβληματικής M5 τον περασμένο Ιούνιο, αλλά η συζήτηση γύρω από το νέο μοντέλο δεν σταμάτησε ποτέ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: BMW
  • 16/2/2025

Ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου βρέθηκε στο επίκεντρο της κριτικής: το βάρος του. Με τη sedan έκδοση να ζυγίζει 2.445 kg και την Touring έκδοση να φτάνει τα 2.510 kg, η νέα M5 δέχτηκε έντονη κριτική από τους φίλους της μάρκας και όχι μόνο.

Ο λόγος για αυτή την αύξηση δεν είναι άλλος από τη νέα υβριδική διάταξη του αυτοκινήτου. Ο V8 κινητήρας των 4.4 λίτρων πλέον συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων και μια μπαταρία 18,6 kWh. Αυτή η αλλαγή προσφέρει σημαντικά οφέλη, όπως μειωμένες εκπομπές ρύπων και επιπλέον απόδοση, αλλά συνεπάγεται και ένα σημαντικό βάρος επιπλέον: 400 kg περισσότερο από τον προκάτοχό του.

Η στρατηγική της BMW και η "παγίδα" των social media

Ο επικεφαλής του τμήματος M, Frank van Meel, δήλωσε ότι η αποκάλυψη του βάρους έγινε πολύ νωρίς, πριν οι άνθρωποι οδηγήσουν το αυτοκίνητο. "Υποτιμήσαμε τον τρόπο με τον οποίο τα social media αντιδρούν σε τέτοια θέματα. Το μόνο που συζητούσαν ήταν το βάρος" ανέφερε χαρακτηριστικά. Γι’ αυτόν τον λόγο, η BMW θα αλλάξει τακτική και στο μέλλον δεν θα αποκαλύπτει το βάρος των νέων υβριδικών M μοντέλων μέχρι να γίνουν τα πρώτα test drives.

Ο Frank van Meel δήλωσε επίσης: "Σχεδιάσαμε την M5 με τέτοιο τρόπο ώστε ο οδηγός να μην αισθάνεται το επιπλέον βάρος. Όλες οι κριτικές βασίζονταν απλώς σε αριθμούς και δεδομένα σε ένα Excel, αλλά στην πραγματικότητα, η οδηγική εμπειρία είναι αυτή που μετράει περισσότερο. Βάλαμε πολύ πάθος στην ανάπτυξή της και πήραμε μια συνειδητή απόφαση."

Ωστόσο, παρά τις αρχικές αντιδράσεις, τα δεδομένα άλλαξαν όταν οι πρώτες δοκιμές αποδεικνύουν πως η αίσθηση της οδήγησης δεν προδίδει το υψηλό βάρος. Οι πωλήσεις της νέας M5 αυξήθηκαν δραματικά, με την παραγωγή να προσαρμόζεται για να ανταποκριθεί στη ζήτηση, ενώ σε ορισμένες αγορές το μοντέλο είναι ήδη sold-out μέχρι τα μέσα του 2025. Παρά το αυξημένο βάρος, οι πρώτες αναφορές από δημοσιογράφους και οδηγούς κάνουν λόγο για εντυπωσιακή απόδοση. Το σύστημα τετρακίνησης xDrive, το εξελιγμένο πλαίσιο και οι ενεργές αναρτήσεις καταφέρνουν να εξουδετερώσουν μεγάλο μέρος της αίσθησης του πρόσθετου βάρους, κάνοντας την M5 πιο ευέλικτη απ' όσο δείχνουν οι αριθμοί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Βάλαμε τη νέα BMW M5 στον ελληνικό διαμορφωτή και την… τερματίσαμε! Πόσο ήρθε ο λογαριασμός

First Drive: BMW M5 Touring - Οδηγούμε στη Γερμανία την… υπερταχεία των 727 PS

Η BMW κάνει τα... μαγικά της και «αγριεύει» ακόμα περισσότερο την M5 Touring (photos)