BYD: Στην Τουρκία η παραγωγή του ευρωπαϊκού best-seller των Κινέζων


Η αποκάλυψη έγινε από την CEO της εταιρείας, Stella Li, μιλώντας σε Ευρωπαϊους δημοσιογράφους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, BYD, ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/11/2025

Η BYD συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά, γνωστοποιώντας μέσω της CEO, Stella Li, ότι η παραγωγή του Seal U DM-i θα γίνεται στην Τουρκία, σε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο που αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως μέχρι το τέλος του 2026.

Με την κίνηση αυτή, η κινέζικη εταιρεία όχι μόνο ενισχύει την παρουσία της στην περιοχή, αλλά παρακάμπτει δασμούς 10% που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση σε PHEV οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, αυξάνοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητά της απέναντι σε ονόματα με ιστορικό βάρος, όπως η Volkswagen.

Το Seal U, στην plug-in υβριδική εκδοχή DM-i, κατάφερε μέσα στους πρώτους εννέα μήνες του έτους να γίνει το δημοφιλέστερο PHEV μοντέλο στην Ευρώπη. Η επιτυχία αυτή δεν ήρθε τυχαία: το σύστημα DM-i (Dual Mode Intelligent) δίνει προτεραιότητα στον ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας εξαιρετική κατανάλωση, ομαλή και ήσυχη λειτουργία, καθώς και οδήγηση με αίσθηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην καθημερινή χρήση.

Το γεγονός ότι το 90% των Seal U που πουλήθηκαν φέτος στην Ευρώπη ήταν PHEV δείχνει και την αλλαγή στρατηγικής που αναγκάστηκαν να υιοθετήσουν αρκετοί Κινέζοι κατασκευαστές: η στροφή από τα αμιγώς ηλεκτρικά προς τα plug-in υβριδικά οφείλεται στους αυξημένους ευρωπαϊκούς δασμούς για τα EVs που εισάγονται από την Κίνα, αλλά και στην καθυστέρηση της υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης από πολλές ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων και η ελληνική.

Η επιλογή της Τουρκίας για να στηθεί το νέο εργοστάσιο των Κινέζων, δεν είναι τυχαία. Η γραμμή παραγωγής θα έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 οχημάτων και θα διαθέτει κέντρο R&D, επιτρέποντας στη BYD να προσαρμόζει τα μοντέλα της στις ευρωπαϊκές ανάγκες.

Παράλληλα, η Τουρκία έχει προνομιακή εμπορική σχέση με την Ε.Ε., καθώς οι εξαγωγές αυτοκινήτων από εκεί δεν υπόκεινται στους δασμούς που επιβαρύνουν την εισαγωγή αντίστοιχων οχημάτων από την Κίνα. Με απλά λόγια, η BYD εξασφαλίζει ανταγωνιστικότερες τιμές, στη στιγμή μάλιστα που η ζήτηση για PHEV στην Ευρώπη αυξάνεται σταθερά.

Στο πλάνο επεκτάσεων της εταιρείας βρίσκεται και η παραγωγή μιας DM-i έκδοσης του Atto 3, το οποίο μέχρι σήμερα πωλείται μόνο ως ηλεκτρικό. Η κίνηση αυτή θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της BYD στην κατηγορία των δημοφιλών compact SUV.

BYD ATTO 3
BYD ATTO 3

Επιπλέον, η BYD ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή του Dolphin Surf στην Ουγγαρία πριν από το τέλος της χρονιάς, με δυνατότητα παραγωγής έως και 300.000 μονάδων ετησίως σε βάθος χρόνου. Το μοντέλο αυτό έχει ήδη κερδίσει έδαφος στη μικρή ηλεκτρική κατηγορία και βρίσκεται ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς επιλογές της αγοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BYD: Κατασκευάζει τρίτο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη - Σε ποια χώρα κάνει επένδυση «μαμούθ»

Επέλαση 1.500 Κινέζων εργαζόμενων στην Ισπανία - Πιάνουν δουλειά στο νέο εργοστάσιο μπαταριών της Stellantis

Έρευνα: Όσο περισσότερο «ξεζουμίζεις» ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τόσο ενισχύεις την υγεία της μπαταρίας