Crash test δείχνει την θεαματική πρόοδο στην ασφάλεια των αυτοκινήτων (photos)


Η γερμανική Dekra έκανε ένα crash test με το οποίο απέδειξε πέραν πάσης αμφιβολία πως δεν ήταν όλα καλά τα παλιά χρόνια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: DEKRA
  • 31/8/2025

Τα crash tests καταδεικνύουν με εντυπωσιακό τρόπο την εξέλιξη του συνολικού συστήματος παθητικής ασφάλειας στο πέρασμα των δεκαετιών.

Μια πρόσφατη δοκιμή σύγκρουσης της Dekra με ένα VW Golf Mk2, το οποίο βρέθηκε στην παραγωγή από το 1983 ως το 1992, συγκρίθηκε με μια δοκιμή του Euro NCAP ενός VW Golf Mk8 του 2019.

Η δοκιμή με το Golf Mk2 στο Κέντρο Δοκιμών Σύγκρουσης της Dekra στο Neumunster βασίστηκε στη δοκιμή μετωπικής σύγκρουσης με μετατόπιση που χρησιμοποιούσε και ο οργανισμός Euro NCAP μέχρι το 2020. Σε αυτή τη δοκιμή, το όχημα συγκρούεται με ένα εμπόδιο με ταχύτητα 64 km/h.

Ένα στοιχείο παραμόρφωσης είναι τοποθετημένο στο εμπόδιο για να προσομοιάζει την απορρόφηση ενέργειας του οχήματος που κινείται αντίθετα. Έτσι, η δοκιμή αντιστοιχεί σε μετωπική σύγκρουση μεταξύ δύο πανομοιότυπων οχημάτων που ταξιδεύουν με ταχύτητα περίπου 50 έως 55 km/h.

Με βάση το αποτέλεσμα του τεστ, η Dekra παρατηρεί πως οι επιβάτες του Golf Mk2 θα είχαν ελάχιστες πιθανότητες να επιβιώσουν της σύγκρουσης λόγω της κατάρρευσης της καμπίνας και της εισχώρησης εξαρτημάτων του αυτοκινήτου σε αυτήν, καθώς επίσης και τις δυνάμεις που θα ασκούνταν στο τιμόνι οι οποίες θα καθιστούσαν αδύνατο για τον οδηγό να τις ελέγξει.

Στον αντίποδα, οι επιβάτες στο Golf Mk8 θα έβγαιναν από το ατύχημα με μερικούς μικροτραυματισμούς«Ολόκληρος ο χώρος των επιβατών παρέμεινε εντελώς άθικτος και οι επιβάτες προστατεύθηκαν πολύ καλά από τους μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας, τους προεντατήρες ζωνών και τους περιοριστές δύναμης ζωνών», συνεχίζει ο ερευνητής ατυχημάτων,» εξηγεί ο Markus Egelhaafερευνητής ατυχημάτων στη Dekra.

Πρόοδος στη συμπεριφορά των οχημάτων και τον φωτισμό

Παράλληλα, η Dekra τέσταρε και τα φρένα των δύο οχημάτων στην πίστα του Lausitzring, θέλοντας να διαπιστώσει ποιο θα χρειαστεί τη μικρότερη απόσταση για να ακινητοποιηθεί πλήρως. Αναμενόμενο, το Golf Mk8 θριάμβευσε, καθώς χρειάστηκε 30% λιγότερη απόσταση για να φρενάρει και να σταματήσει, από όποια ταχύτητα και αν δοκιμάστηκαν τα δύο μοντέλα.

Αντίστοιχα, έγινε κι ένα τεστ αλλαγής κατεύθυνσης που φανέρωσε ακόμα ένα σημείο υπεροχής για το σύγχρονο Golf, αφού μπόρεσε να αλλάξει τροχιά στα 75 km/h χωρίς κανένας τροχός να χάσει την επαφή με τον δρόμο.

Τέλος, και ο φωτισμός έχει εξελιχθεί σημαντικά. Οι προβολείς αλογόνου του Golf Mk2 ήταν μια βελτίωση στη δεκαετία του 1980, αλλά δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην ποιότητα της σημερινής τεχνολογίας LED. Με τους στάνταρ προβολείς LED, το Golf Mk8 προσφέρει φωτισμό πιο έντονο και ομοιόμορφο, που μοιάζει με το φως της ημέρας. Αυτό κάνει τους πεζούς και τους ποδηλάτες πολύ πιο ορατούς. Επιπλέον, τα σύγχρονα πίσω φώτα και το πλέον υποχρεωτικό τρίτο φως φρένων αυξάνουν την ορατότητα στην κυκλοφορία.

«Μέσω συνεχών καινοτομιών και της εφαρμογής προηγμένων συστημάτων ασφαλείας, οι κίνδυνοι στην οδική κυκλοφορία έχουν μειωθεί σημαντικά,» καταλήγει ο Egelhaaf.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ένα crash test προκάλεσε «εμφύλιο» στην Κίνα - Ηλεκτρικό SUV συγκρούεται με φορτηγό και βγαίνει αλώβητο (video)

«Η ασφάλεια είναι πολυτέλεια» - Ο Giugiaro μιλά για το τροχαίο που παραλίγο να του κοστίσει τη ζωή

Έρευνα: Ο τεράστιος κίνδυνος που κρύβουν τα συστήματα ασφαλείας