Dacia CEO: Όσο οι τιμές ανεβαίνουν, οι πελάτες έρχονται σε εμάς!


Ο CEO της Dacia δηλώνει ότι όσο αυξάνονται οι τιμές, οι αγοραστές στρέφεται στη ρουμάνικη μάρκα, ενώ επικεντρώνει το βλέμμα του στα συμπαγή αυτοκίνητα. Τι δήλωσε για τα πλάνα της εταιρείας και το νέο Dacia Duster.

  • 17/4/2022

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, έδωσε μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στην Automotive News Europe, από την οποία βγάλαμε αρκετά συμπεράσματα για την πορεία της μάρκας από τώρα και στο εξής.

Ο Denis Le Vot δήλωσε αρχικά ότι θα χρησιμοποιήσει το πετυχημένο πρότυπο της Dacia για να εισέλθει στη συμπαγή κατηγορία, ξεκινώντας από το Jogger. Σχετικά με την άνοδο των τιμών που παρατηρείται έντονα στα νέα μοντέλα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Daciaδήλωσε χαρακτηριστικά: «Αυτό που βλέπουμε είναι ότι όσο περισσότερο ο πληθωρισμός αυξάνει τις τιμές, τόσο περισσότεροι άνθρωποι έρχονται σε εμάς από άλλες μάρκες και άλλες κατηγορίες».

Ο Denis Le Vot είναι μακροχρόνιο στέλεχος της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, ενώ επιλέχθηκε το 2020 από τον CEO του Ομίλου Renault, Luca de Meo, για να ηγηθεί της νέας επιχειρηματικής μονάδας των Dacia-Lada. Ο De Meo ανέθεσε στον Le Vot την επέκταση της γκάμα μοντέλων της Dacia από τα μικρά αυτοκίνητα στις πιο κερδοφόρες κατηγορίες, ξεκινώντας με το νέο επταθέσιο Jogger και συνεχίζοντας με το Bigster.

Το Dacia Jogger, διαθέσιμο με επτά θέσεις, έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές από τον τύπο του αυτοκινήτου. Πού είναι οι προσδοκίες σας για αυτό ως νέα προσθήκη στη γκάμα σας;

Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω. Η προσπάθειά μας αυτή τη στιγμή είναι να εισέλθουμε στο segment C. Μέχρι στιγμής, η Dacia έχει συμπιεστεί κάπως στον Όμιλο Renault και έχει το ρόλο της μάρκας στην κατηγορία Β και είμαστε ήδη η μάρκα λιανικής με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, απλώς παίζουμε στην κατηγορία Β. Αλλά το segment C είναι επίσης μεγάλο. Ο συνολικός όγκος του είναι περίπου στο 1,5 εκατομμύριο.

Η τιμή εκκίνησης του Jogger είναι περίπου 15.000 ευρώ, η οποία είναι πολύ διαφορετική από άλλες επταθέσιες προτάσεις στην κατηγορία. Οπότε, νομίζω ότι υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για το αυτοκίνητο. Με το Jogger απευθυνόμαστε σε οικογένειες. Έχουμε μια ιστορία εκεί με τα Dokker και Lodgy. Με τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων που έρχονται, τα οικογενειακά επιβατικά van είναι πολύ κακά όσον αφορά το CO2 και τα επταθέσια crossover θα είναι βαρέα οχήματα ως πλήρως υβριδικά ή plug-in υβριδικά και συνεπώς οι τιμές θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν. Γι' αυτό το Jogger, με τιμή εκκίνησης στα 15.000 ευρώ, είναι ήδη πολύ διαφορετικό από τον ανταγωνισμό.

Μία από τις κύριες προκλήσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία τον τελευταίο χρόνο ήταν η έλλειψη ημιαγωγών. Θα μπορέσετε να καλύψετε τη ζήτηση για το Jogger;

Η Dacia είχε απώλεια περίπου 100.000 αυτοκινήτων πέρυσι από την έλλειψη chip. Αλλά ταυτόχρονα, το χαρτοφυλάκιο παραγγελιών μας έχει αυξηθεί. Είχαμε 37.000 παραγγελίες σε εκκρεμότητα την 1η Ιανουαρίου 2021 και την 1η Ιανουαρίου 2022 ήταν περισσότερες από 130.000. Στην πραγματικότητα δεν έχουμε χάσει. Απλώς έχουμε πολλούς πελάτες που περιμένουν, αν και δεν είμαστε ευχαριστημένοι για αυτό. Εκτός από την έλλειψη, βλέπουμε ότι τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν, με τις τιμές των πρώτων υλών να ανεβαίνουν, και όσο περισσότερο συμβαίνει αυτό, τόσο περισσότεροι άνθρωποι έρχονται στη Dacia.

Ποιος είναι ο μέσος χρόνος παράδοσης της Dacia τώρα;

Εξακολουθούμε να εκτιμούμε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022 θα είναι δύσκολο και ότι δυνητικά το δεύτερο εξάμηνο θα αρχίσει να βελτιώνεται, δηλαδή οι προμηθευτές θα αυξήσουν την παραγωγική τους ικανότητα. Στους χρόνους παράδοσης, είμαστε πλέον από τρεις έως τέσσερις μήνες, ανάλογα με το αυτοκίνητο. Η δουλειά μας τώρα είναι να το κάνουμε πιο σύντομο, γιατί ακόμη και οι τέσσερις μήνες είναι πολλοί.

Με τις τιμές των νέων αυτοκινήτων να αυξάνονται και τις προμήθειες περιορισμένες, οι τιμές των μεταχειρισμένων ανεβαίνουν επίσης απότομα. Αυτό ωφελεί την Dacia, ως το χαμηλότερο σημείο εισόδου νέων αυτοκινήτων;

Ναι. Αλλά είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η Daciaυπάρχει μαζί με τη Renault. Αυτό που κάνουμε είναι να ανασχεδιάζουμε το βασικό προϊόν της Renault. Για παράδειγμα, η νέα μας πλατφόρμα, CMF-B, προήλθε από την πλατφόρμα που χρησιμοποιεί ο όμιλος στα Renault Clio και Captur, αλλά μας πήρε δύο χρόνια για να την φτιάξουμε για εμάς. Στη συνέχεια μπορέσαμε να λανσάρουμε το νέο Sandero ως αυτοκίνητο κατηγορίας Β που ξεκινάει κάτω από 10.000 ευρώ.

Έτσι, όταν οι τιμές των αυτοκινήτων αυξάνονται, είναι μεγάλη δύναμη για τον Όμιλο Renault το ότι βρισκόμαστε και στις δύο πλευρές της αγοράς, με τη Renault στο υψηλότερο άκρο και τη Dacia στο χαμηλότερο άκρο. Βλέπουμε όλο και περισσότερους ανθρώπους να εκλογικεύουν τον τρόπο που αγοράζουν αυτοκίνητα. Δεν θέλουν να ξοδέψουν 21.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσαν να αγοράσουν πριν από τέσσερα χρόνια για 17.000. Προσφέρουμε συμβιβασμούς, για παράδειγμα infotainment εντός του οχήματος χωρίς οθόνη, απλώς με ένα μέρος για να τοποθετήσετε το τηλέφωνό σας. Δεν είναι κακό, δεν αγοράζετε απλώς μια άλλη οθόνη, είναι αρκετά έξυπνο και μπορείτε να είστε περήφανοι γι' αυτό. Πολλοί άνθρωποι βλέπουν ότι αυτό είναι δυνητικά ένας νέος τρόπος κατανάλωσης.

Αλλά οι περισσότεροι αγοραστές της Dacia επιλέγουν υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού. Δεν είναι λίγο αντιφατικό αυτό;

Πριν από δεκαπέντε χρόνια, πουλούσαμε το 99% των Logan και Sandero στο χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού. Σήμερα, το 75% των αγοραστών Sandero χρησιμοποιούν το Stepway, το οποίο είναι καλύτερα εξοπλισμένο από το κανονικό Sandero και είναι λίγο πιο crossover με υψηλότερη απόσταση από το έδαφος. Η βασική τιμή του Sandero είναι κάτω από 10.000 ευρώ στη Γαλλία, ενώ το Stepway είναι περίπου στα 13.000 ευρώ, άρα 30% περισσότερο. Αυτό που βλέπουμε είναι ότι όσο ο πληθωρισμός αυξάνει τις τιμές, τόσο περισσότεροι άνθρωποι έρχονται σε εμάς, από άλλες μάρκες και άλλα τμήματα. Σκεφτείτε το Euro 7. Αυτή η τάση προς τις υψηλότερες τιμές δεν πρόκειται να σταματήσει. Θα επιταχυνθεί.

Αν κοιτάξετε τα crossovers της κατηγορίας C, η μέση τιμή αγοράς τους είναι περίπου στα 33.000 ευρώ. Και όταν πάμε στο Euro 7, θα είναι πολύ περισσότερο λόγω των αυστηρότερων ορίων. Τότε θα έχουμε υβριδικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα. Περισσότερη τεχνολογία και περισσότερο βάρος. Έτσι, εδώ φτάνουμε εμείς με το Bigster, το οποίο θα είναι βασισμένο στην ίδια συνταγή με το Jogger, ελαφρύ, υπέροχο σχέδιο, που προσφέρει μόνο τα απαραίτητα.

Το Duster μπορεί να είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της Dacia, ως ένα μικρό SUV που παραμένει κορυφαίο σε πωλήσεις σε μια κατηγορία υψηλού περιθωρίου κέρδους ακόμη και 10 χρόνια μετά την παρουσίασή του. Πώς βλέπετε να είναι η επόμενη γενιά;

Συγκρίνοντας το παλιό Sandero με το νέο, στην πλατφόρμα CMF-B, μπορείτε να δείτε μια τεράστια αλλαγή στην οδήγηση και στο χειρισμό, στο μέγεθος, στο NVH [θόρυβος, κραδασμοί και σκληρότητα]. Θα μεταφέρουμε αυτήν την πλατφόρμα στο crossover για να φτιάξουμε το νέο Duster και θα έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα. Σκοπεύουμε να φτιάξουμε ένα πολύ καλύτερο Duster από αυτό που έχουμε τώρα όσον αφορά την άνεση και τα χαρακτηριστικά και τον χειρισμό. Το μήκος θα είναι περίπου το ίδιο, 4,35 μέτρα. Θα κάνει ένα μεγάλο άλμα στην πλατφόρμα αλλά και στο στυλ. Αλλά το Duster θα παραμείνει ένα αληθινό crossover/SUV, τραχύ, σκληρό. Η ιδέα είναι ότι το Bigster θα είναι περισσότερο ένα cruiser, περισσότερο ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, ενώ το Duster θα διατηρήσει τον στιβαρό χαρακτήρα του και την επιλογή 4x4.

ΠΗΓΗ: Automotive News Europe