Dacia Hybrid-G Technology για τα Duster και Bigster


Duster και Bigster αποκτούν τεχνολογία αιχμής και πρωτοφανείς δυνατότητες υβριδικής τετρακίνησης. Τα είδαμε για πρώτη φορά στο Dacia Days στο Παρίσι και σας παρουσιάζουμε αναλυτικά τη νέα τεχνολογία.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: DACIA, Β.Π.
  • 6/10/2025

Ήταν να μην πάρουν μπρος οι μηχανικοί της Dacia. Έχοντας στα χέρια τους δυο μοναδικά μοντέλα στο segment C-SUV που πηγαίνουν… πετώντας σε πωλήσεις έπραξαν κάτι μέχρι πρότινος αδιανόητο. Βλέποντας τις πωλήσεις των μοντέλων διπλού καυσίμου, και εκδόσεων με αυτόματο κιβώτιο και υβριδικών και τετρακίνητων έπραξαν το αυτονόητο: έφτιαξαν ένα μηχανικό σύνολο που τα έχει όλα! Είναι 48βολτο υβριδικό με 1200άρη, τρικύλινδρο, turbo κινητήρα, απόδοσης 140 PS και 230 Nm ροπής και μοτέρ σε ρόλο μίζας δυναμό που προσφέρει και 16 PS ισχύος, αποκλειστικά με 2πλοσύμπλεκτο 6άρι υγρού τύπου κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο).

Και αφού δεν έφτανε αυτό, το έκαναν και τετρακίνητο με έναν ηλεκτροκινητήρα 31 PS και 87 Nm στον πίσω άξονα και ένα κιβώτιο 2 σχέσεων στον ηλεκτροκινητήρα για ταχύτητες μέχρι 70 km/h για κίνηση σε off road τερέν με την πρώτη σχέση ή 140 km/h για σκέτη κίνηση σε ανοιχτό δρόμο με τη δεύτερη. Σαφές προβάδισμα της ηλεκτρικής τετρακίνησης καθώς δεν υπάρχουν διαφορικά να καταπονούνται σε δύσκολο τερέν. Αμφότερα τα συστήματα φροντίζουν να φορτίζουν μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 0,8 kWh η οποία αναλαμβάνει τα της ηλεκτροκίνησης με τους δύο ηλεκτροκινητήρες με αποτέλεσμα τα Duster και Bigster να είναι σε θέση να κινηθούν ως προσθιοκίνητα, ως τετρακίνητα αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά ως….πισωκίνητα για μικρές αποστάσεις.

Συνολικά δε με τα δυο ρεζερβουάρ 50 L έκαστο, η αυτονομία φτάνει τα 1.500 km (!), η αμιγής ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι στο 60% των δρομολογίων ενώ η ικανότητα ρυμουλκούμενου αγγίζει τον 1,5 τόνο. Και για να είναι σίγουροι οι άνθρωποι της Dacia του έβαλαν και μια τετράδα ελαστικών All- TerrainTerrain αλλά και διακόπτη επιλογής συστημάτων κίνησης. Αυτονόητο ότι η εκπομπή CO2 είναι τόσο στο Duster όσο και στο Bigsterκάτω από 120 g/km ενώ η μέση κατανάλωση κατά WLTP για το Duster είναι 7,1 L/100 km για το υγραέριο και 5,6 L/100 km για βενζίνη. Και για μην μπαίνουν δεύτερες σκέψεις η full hybrid τεχνολογία E-TECH θα συνεχίσει να υπάρχει λόγω ανώτερης υβριδικής τεχνολογίας ως η κορωνίδα των τεχνολογιών αλλά θα συνεχίσει και να εξελίσσεται. Μένει να δούμε το πώς στα χρόνια που θα έρθουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αποστολή στη Γαλλία: Αποκάλυψη για το ηλεκτρικό Dacia Hipster Concept

Dacia Sandero, Jogger και Logan: Ανανέωση για τους πρωταθλητές πωλήσεων της φίρμας

Dacia: Ετοιμάζει νέο πολυτελές Coupe SUV - Όλα όσα γνωρίζουμε