Daimler & Volvo προχωρούν σε συνεργασία στις κυψέλες καυσίμου


Οι δύο όμιλοι θα εξελίξουν την τεχνολογία των fuel cells με μια κοινοπραξία με ίσα μετοχικά κεφάλαια

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/4/2020

Η Mercedes έχει ήδη ανακοινώσει πως έχει παγώσει την εξέλιξη της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου στα επιβατικά της αυτοκίνητα. Η Volvo δεν έχει καν ασχοληθεί σοβαρά με τα fuel cells. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και οι δύο όμιλοι διατηρούν ισχυρά σήματα στην αγορά των φορτηγών, των λεωφορείων και των βαρέων οχημάτων.

Σε αυτού του τύπου τα οχήματα οι μπαταρίες χάνουν ένα σοβαρό πλεονέκτημα της χρήσης τους από το ίδιο τους το βάρος. Βλέπετε ένα τόσο βαρύ όχημα όπως είναι ένα φορτηγό απαιτεί μεγάλη ισχύ και ενέργεια για την κίνηση του. Περισσότερο ενέργεια σημαίνει μεγαλύτερες μπαταρίες, κάτι που μεταφράζεται σε έξτρα βάρος.

Εδώ την λύση θα δώσουν στο μέλλον οι κυψέλες καυσίμου που λειτουργούν με υδρογόνο. Στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους θα μπορούσε να στηθεί ένα δίκτυο ανεφοδιασμού για τα φορτηγά τύπου fuel cell. Οι κυψέλες καυσίμου έχουν το μεγάλο πλεονέκτημα του ανεφοδιασμού που είναι αντίστοιχο ενός συμβατικού οχήματος. Επιπρόσθετα δεν απαιτούνται μεγάλες μπαταρίες.

Έτσι, στο πλαίσιο του προγράμματος Green Deal με στόχο για τις βιώσιμες μεταφορές και την Ευρώπη με ουδέτερο αποτύπωμα CO2 έως το 2050, δύο κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων, η Daimler Truck AG και ο Όμιλος Volvo, υπέγραψαν μια προκαταρκτική μη δεσμευτική συμφωνία για τη δημιουργία μιας νέας κοινοπραξίας. Σκοπός είναι η ανάπτυξη, παραγωγή και η διάθεση συστημάτων κυψελών καυσίμου για εφαρμογές σε βαρέα επαγγελματικά κ.α. Η Daimler θα ενοποιήσει όλες τις τρέχουσες δραστηριότητες σχετικά με τις κυψέλες καυσίμου στην κοινή επιχείρηση. Ο Όμιλος Volvo θα αποκτήσει το 50% από την κοινοπραξία στο νετ ποσό των περίπου 0,6 δισεκατομμυρίων ευρώ.