Δείτε το πρώτο αυτοκίνητο της Mazda το πρωτοποριακό R360 Coupe


ΤΟ MAZDA R360 BΓΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟ 1960 ΚΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥΣ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΚΑΙ ΜΑΓΝΗΣΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΧΑΜΗΛΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/3/2020

Χρειάστηκαν 40 χρόνια μετά την ίδρυσή της για  να μπει η Mazda στην παραγωγή αυτοκινήτων, με ένα πολύ ξεχωριστό και αρκετά ελκυστικό μικρό το R360.

H παραγωγή του ξεκίνησε το 1960 και έγινε αμέσως επιτυχία, καθώς πωλήθηκαν 4.500 μονάδες μόλις την πρώτη ημέρα της παρουσίασής του, νούμερο απίστευτο για τα δεδομένα της εποχής. Μέχρι το τέλος της χρονιάς είχε τα 2/3 της αγοράς των συγκεκριμένων μικρών μοντέλων ενώ είχε και το 15% του συνόλου της αγοράς.

Σε αντίθεση με τα δίχρονα μοντέλα του ανταγωνισμού, το μικρό Mazda είναι έναν τετράχρονο κινητήρα 360 cc, ο οποίος απέδιδε 16 ίππους. Μπορεί να μην ακούγονται πολλοί, θα πρέπει όμως να λάβουμε υπόψη ότι ζύγιζε μόλις 380 κιλά, κάτι που του επέτρεπε να φθάνει τα 90 km/h, που ήταν υπεραρκετά για τα δεδομένα της εποχής στο οδικό δίκτυο της Ιαπωνίας που προσπαθούσε να ορθοποδήσει από τον καταστροφικό πόλεμο.

Η Mazda διατήρησε το βάρος χαμηλά επιλέγοντας το αλουμίνιο για τις κεφαλές των κυλίνδρων και κράμα μαγνησίου για την μετάδοση και το κάρτερ. Αλουμίνιο επίσης χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή του εμπρός καπό, ενώ τα τζάμια ήταν από plexiglass. To πλαίσιο ήταν μονοκόκ και είχε ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς που βελτίωνε την οδική συμπεριφορά και την άνεση. Το κιβώτιο ήταν τεσσάρων σχέσεων ενώ υπήρχε και επιλογή για ημιαυτόματο κιβώτιο.

Το κόστος του εκείνες τις ημέρες ήταν περίπου στα 830 δολάρια που αντιστοιχούν σε σημερινά 7.500 δολάρια, όχι και λίγα αν σκεφτούμε τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Πάντως το R360 ξεκίνησε την μεγαλη πορεία της Mazda στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, και μάλιστα όπως βλέπουμε το έκανε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.