Νέα κρίση ημιαγωγών ενόψει; Μπορεί αυτή τη φορά να μην «ευθύνονται» ούτε ο COVID-19 ούτε ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας, εντούτοις φαίνεται πως βρισκόμαστε σε ένα εξόχως κρίσιμο στάδιο αναφορικά με τους ημιαγωγούς.
Τούτη τη φορά το «πρόβλημα» εντοπίζεται στις σχέσεις της Ολλανδίας με την Κίνα, σε ό,τι έχει να κάνει με το εμπορικό κομμάτι. Στο επίκεντρο βρίσκεται η Nexperia, ένας βασικός προμηθευτής ημιαγωγών με έδρα το Ναϊμέγκεν της Ολλανδίας.
Η συγκεκριμένη εταιρία είχε δημιουργηθεί από την Philips, όμως εδώ και μερικά χρόνια έχει περάσει στα χέρια του κινεζικού ομίλου Wingtech. Πριν από λίγες ημέρες, όμως, η ολλανδική κυβέρνηση παρενέβη, επικαλούμενη παρατυπίες στη διαχείριση της εταιρίας από τους Κινέζους και κίνδυνο διαρροής τεχνολογίας προς την Κίνα.
Το Πεκίνο αντέδρασε άμεσα, απαγορεύοντας την εξαγωγή ημιαγωγών που παράγονται από την Nexperia επί κινεζικού εδάφους, γεγονός που θορύβησε τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Κι αυτό διότι τα αποθέματα ημιαγωγών εκτιμάται πως επαρκούν για ενάμισι μήνα παραγωγής, κάτι που προβληματίζει έντονα τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Οι εν λόγω ημιαγωγοί κατασκευής Nexperia ελέγχουν συστήματα όπως οι αερόσακοι, τα φώτα, οι αισθητήρες, ο κλιματισμός και το σύστημα πολυμέσων. Η αντικατάστασή τους με ισοδύναμα εξαρτήματα άλλων κατασκευαστών είναι δυνατή, αλλά απαιτεί νέα έγκριση που μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες, σύμφωνα με την ACEA.
Η Nexperia διαθέτει εργοστάσιο και στο Αμβούργο, όμως έχει τη δυνατότητα παραγωγής μόλις του 10% των αναγκαίων ημιαγωγών. Η γερμανική κυβέρνηση διαβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε άμεση επαφή με τις ολλανδικές αρχές, με απώτερο στόχο να μειωθεί η εξάρτηση από την Ασία στην παραγωγή ημιαγωγών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο πρατήριο καυσίμων της ΕΚΟ δεν είναι ένα απλό βενζινάδικο - Δείτε πού βρίσκεται (photos)
Η νέα BMW Σειρά 3 αποχωρίζεται το καμουφλάζ λίγο πριν το επίσημο ντεμπούτο (photos)
Καλό λογισμικό, καλό αυτοκίνητο - Η επέλαση των SDVs μόλις ξεκίνησε