Εξοντωτικός ανταγωνισμός στον κλάδο αυτοκινήτου


Ο κλάδος αυτοκινήτου, που αποτελεί περίπου το 40% της παραγωγής Γενικών Ασφαλίσεων, έχει συρρικνωθεί κατά 25% σε σχέση με το 2012.

  • 19/4/2015

Η συνεχιζόμενη υποχώρηση της ασφαλιστικής παραγωγής στον κλάδο αυτοκινήτου δείχνει ότι ο τιμολογιακός ανταγωνισμός παίρνει διαστάσεις απομείωσης αποθεμάτων και δυναμιτίζει την πορεία του ασφαλιστικού κλάδου.

Ο κλάδος αυτοκινήτου, που αποτελεί περίπου το 40% της παραγωγής Γενικών Ασφαλίσεων, έχει συρρικνωθεί κατά 25% σε σχέση με το 2012.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), οι ασφαλίσεις αυτοκινήτου είχαν υποχωρήσει μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2015 κατά 21,5% (στα 139,76 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Η μεγάλη αυτή υποχώρηση αποδίδεται κυρίως στη μείωση του μέσου ασφαλίστρου αυτοκινήτου, που ξεπερνά το 10% από τις αρχές του χρόνου, αλλά και τη μείωση του στόλου αυτοκινήτων και την εκ νέου αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων.

Ο τιμολογιακός ανταγωνισμός έχει βάλει «φωτιά» στις μικρότερες ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να μειώσουν τις τιμές τους μειώνοντας ταυτόχρονα τα αποθεματικά τους προκειμένου να ανταγωνιστούν τους πολυεθνικούς «γίγαντες», οι οποίοι έχουν πρωτοστατήσει στη μείωση ασφαλίστρων. Αυτός ο πόλεμος τιμών έχει ως στόχο να κυριαρχήσουν οι πλέον δυνατές κεφαλαιακά εταιρείες έναντι των πλέον αδύναμων και να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς.

Σήμερα το μέσο ασφάλιστρο για αυτοκίνητο 1.600 κ.εκ., ηλικίας πέντε ετών που οδηγείται σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, διαμορφώνεται σε περίπου 200 ευρώ με πτωτικές τάσεις. Πριν από ένα χρόνο, το μέσο ασφάλιστρο διαμορφώνονταν σε περίπου 240 ευρώ.

Περισσότερα στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ.GR.