Εκτόξευση στις ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου: Ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων υβριδικά και SUV


Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΕΑ τον Σεπτέμβριο, το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνει «κολλημένο» στο 5%, πολύ χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. 

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/10/2025

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ανακοίνωσε τις ταξινομήσεις για τον μήνα Σεπτέμβριο στην Ελλάδα, παρέχοντας, ταυτόχρονα, μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την κατάσταση της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου κατά το πρώτο εννιάμηνο του 2025.

Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε άνοδο της τάξης του 27% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024, αλλά και 3,9% για το πρώτο 9μηνο σε σχέση με το ίδιο διάστημα του περασμένου έτους.

Οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, παρουσίασαν επίσης αύξηση και μάλιστα σημαντική, στο 74,5% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024, με τις ταξινομήσεις των νέων λεωφορείων να σημειώνουν μείωση της τάξης του 7,1%.

 Σεπτέμβριος 2025Σεπτέμβριος 2024Μεταβολή 2025/2024Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2025Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2024Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά12.2749.66127,0%112.233108.0353,9%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)1.05260374,5%8.4408.3181,5%
Καινούργια λεωφορεία9198-7,1%749758-1,2%

Σε ό,τι αφορά στις κατηγορίες της ελληνικής αγοράς, το B segment συνεχίζει να πρωτοστατεί έχοντας το 55,8% των πωλήσεων τον περασμένο μήνα, με το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 0,9% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024. Συνολικά για το πρώτο 9μηνο βρέθηκε στην κορυφή των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού (56,4%) με μία μείωση της τάξης του 0,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του περασμένου έτους.

Ασφαλώς, τα SUV κάθε κατηγορίας έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο καθώς στο διάστημα Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2025 έφτασαν το 62,9%, επίδοση αυξημένη κατά 4,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024.

SegmentΣεπτέμβριος 2025Σεπτέμβριος 2024Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2025Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
A4,0%6,7%-2,67,2%7,2%-0,1
A-SUV2,4%2,6%-0,12,4%4,2%-1,8
(A TOTAL)(6,5%)(9,3%)(-2,8)(9,6%)(11,4%)(-1,8)
B18,1%23,2%-5,120,8%24,4%-3,6
B-SUV37,7%31,7%+6,035,6%32,7%+2,8
(B TOTAL)(55,8%)(54,9%)(+0,9)(56,4%)(57,2%)(-0,8)
C5,2%4,8%+0,56,3%6,5%-0,2
C-SUV22,2%20,5%+1,818,2%16,5%+1,7
(C TOTAL)(27,4%)(25,2%)(+2,2)(24,5%)(23,0%)(+1,5)
D0,9%3,5%-2,61,0%1,8%-0,9
D-SUV7,7%5,4%+2,46,0%4,4%+1,6
(D TOTAL)(8,6%)(8,9%)(-0,2)(7,0%)(6,2%)(+0,8)
E0,1%0,0%+0,00,1%0,1%-0,0
E-SUV0,6%0,6%-0,00,4%0,4%+0,0
(E TOTAL)(0,6%)(0,6%)(+0,0)(0,5%)(0,5%)(+0,0)
F-G0,1%0,2%-0,10,1%0,1%+0,0
F-G-SUV0,2%0,4%-0,20,2%0,3%-0,1
(F-G TOTAL)(0,3%)(0,6%)(-0,3)(0,4%)(0,4%)(-0,1)
SPORTS0,2%0,1%+0,10,2%0,1%+0,1
MPV0,0%0,0%+0,00,0%0,0%-0,0
MPV-M/COMBI0,5%0,5%+0,11,3%1,1%+0,2
(SUV TOTAL)(70,9%)(61,1%)(+9,8)(62,9%)(58,6%)(+4,4)
TOTAL100,0%100,0%0,0100,0%100,0%0,0

Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η κυριαρχία των υβριδικών συνεχίζεται. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας αυξήθηκε εκ νέου κατά 7,7% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024, φτάνοντας το 46,6%. Αντιθέτως, η βενζίνη παρουσίασε πτώση της τάξης του 7,5%, με το πετρέλαιο να διαγράφει μία άνοδο 1,4% ποσοστιαίων μονάδων.

 Σεπτέμβριος 2025Σεπτέμβριος 2024Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2025Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Αυγ. ‘25
Βενζίνη21,2%28,7%-7,531,2%38,2%-6,928,1%
Πετρέλαιο4,6%3,3%+1,43,4%7,9%-4,59,4%
Υβριδικά (HEV)54,3%46,6%+7,749,8%41,2%+8,534,7%
Plug in Υβριδικά (PHEV)9,4%7,6%+1,87,1%5,6%+1,58,8%
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)6,9%9,0%-2,05,5%5,2%+0,315,8%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)0,0%0,0%+0,00,0%0,0%-0,03,2%
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)3,6%4,9%-1,23,0%1,8%+1,2

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στα χέρια της Αστυνομίας δύο άτομα που «κάρφωναν» τα μπλόκα της Τροχαίας σε διαδικτυακές κοινότητες

Ιδού η νέα Alfa Romeo Tonale - Με ανανεωμένο σχεδιασμό, 270 PS και έκδοση ντίζελ (photos)

Τετρακίνητο PHEV SUV με πλούσιο εξοπλισμό και όφελος έως 10.000€ (τιμή)