Ένοχος για τον θάνατο οδηγού ο «αυτόματος πιλότος» της Tesla


Ευθύνες στην Tesla και ειδικότερα στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης με το οποίο εξοπλίζει της προτάσεις επιρρίπτει το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής με αφορμή ενός δυστυχήματος στο οποίο ενεπλάκη ένα Model X.

  • 27/2/2020

Σχεδόν δύο χρόνια μετά τον θάνατο ενός πρώην στελέχους της Apple σε τροχαίο δυστύχημα στο εθνικό δίκτυο της Καλιφόρνιας, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής έρχεται να επιρρίψει ευθύνες στην Tesla και ειδικότερα στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης με το οποίο η καλιφορνέζικη φίρμα εξοπλίζει τις προτάσεις της.

Ειδικότερα, το πόρισμα των αμερικανικών αρχών αναφέρει ότι το Autopilot απέτυχε να εντοπίσει το γεγονός ότι ο οδηγός δεν είχε την προσοχή του στον δρόμο, δεν παρήγαγε τις απαραίτητες προειδοποιήσεις που προηγούνται μιας πιθανής σύγκρουσης και φυσικά δεν κατάφερε να διατηρήσει το όχημα στη λωρίδα του με αποτέλεσμα τη βίαιη πρόσκρουσή του σε διαχωριστικό κιγκλίδωμα.

Ένα ακόμα στοιχείο που επιβεβαιώνει την έλλειψη προσοχής του οδηγού τη στιγμή του δυστυχήματος είναι η συσκευή κινητής τηλεφωνίας που βρέθηκε στο αυτοκινήτο, στην οποία ήταν ενεργοποιημένη μια εφαρμογή-παιχνίδι.

Άλλωστε στο σύστημα Autopilot του Tesla Model X δεν καταγράφηκε κάποια κίνηση από τον οδηγό που να υποδηλώνει την προσπάθειά του να αποφύγει τη μοιραία σύγκρουση, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο άτυχος αμερικανός δεν είχε τα χέρια του στο τιμόνι του αυτοκινήτου όταν αυτό προσέκρουσε στις διαχωριστικές μπαριέρες του εθνικού δικτύου της Καλιφόρνια.