Όπως είχε ανακοινώσει πριν μερικές ημέρες, όταν teasαρε για πρώτη φορά το μοντέλο, η Audi παρουσίασε το νέο A5, το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει το A4, ακολουθώντας τη νέα στρατηγική ονοματοδοσίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πλέον, τα θερμικά μοντέλα θα φέρουν αποκλειστικά μονούς αριθμούς, ενώ τα ηλεκτρικά, ζυγούς.
Η Audi έχει αναβαθμίσει τόσο την εμφάνιση, όσο και την τεχνολογία του νέου της sedan, το οποίο διατίθεται με τρεις διαφορετικούς κινητήρες. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο turbo τετρακύλινδρος κινητήρας TFSI χωρητικότητας 2,0 L που αποδίδει 150 PS ή 204 PS. Η τελευταία επιλογή είναι διαθέσιμη τόσο με εμπρός κίνηση όσο και με τετρακίνηση (quattro plus), ενώ η πρώτη προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητη. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Διαθέσιμος είναι κι ο mild-hybrid κινητήρας TDI των 2,0 L που αποδίδει επίσης 204 PS και 400 Nm ροπής. Κι εδώ, ο κινητήρας διατίθεται σε προσθιοκίνητη αλλά και τετρακίνητη έκδοση.
Στην κορυφή της γκάμας κινητήρων έχει τοποθετηθεί ο MHEV τρίλιτρος V6 TFSI που αποδίδει 367 PS και διατίθεται αποκλειστικά στην «καυτή» έκδοση S5 του νέου μοντέλου. Η ισχύς μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός κιβωτιου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που η Audi χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης στο S5.
Άλλη μια πρωτιά αποτελούν τα αμαξώματα του νέου μοντέλου, αφού είναι η πρώτη φορά που η Audi εμπλουτίζει την γκάμα του A5 με έκδοση station wagon, η οποία φυσικά ονομάζεται Avant.
Σχεδιαστικά, το νέο A5 έχει λάβει μια φαρδιά γρίλια με δύο τεράστιους αεραγωγούς, δεξιά κι αριστερά από το πλέγμα, ενώ τη θέση τους έχουν πάρει ολοκαίνουργια φωτιστικά σώματα LED. Στο πίσω μέρος υπάρχουν φώτα OLED που προσφέρουν οκτώ επιλογές δυναμικού φωτισμού, που μπορούν να ρυθμίζονται από τον οδηγό ακόμη κι όσο το όχημα βρίσκεται εν κινήσει.
Περνώντας στο εσωτερικό, η Audi έχει ακολουθήσει «ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό,» όπως αναφέρει, βάζοντας την άνεση του οδηγού και των επιβατών σε πρώτο πλάνο. Το μακρύτερο μεταξόνιο που προσφέρει η πλατφόρμα PPE, στην οποία βασίζεται, έχει διευρύνει την ευρυχωρία της καμπίνας, ακόμη και στο Sedan αμάξωμα.
Η καμπίνα έχει εξοπλιστεί με τρεις οθόνες. Το «virtual cockpit» της Audi προσφέρει στον οδηγό μια οθόνη με διαγώνιο 11,9 ιντσών, που λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια ακόμη οθόνη αφής 14,5 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment.
Τέλος, στην πλευρά του συνοδηγού έχει ενσωματωθεί στο ταμπλό μια οθόνη 10,9 ιντσών, στην οποία μπορεί να προβάλει ταινίες ή να ακούει μουσική, χωρίς να παρεμποδίζει ή να αποσπά την προσοχή του οδηγού. Εκτός αυτού, υπάρχει κι ένα head-up display που επιτρέπει στον οδηγό να χειρίζεται, μέσω εκείνου, τις λειτουργίες του οχήματος και του συστήματος infotainment.
Το νέο Audi A5 θα είναι διαθέσιμο στη Γερμανία κι άλλες ευρωπαϊκές αγορές από τον ερχόμενο Νοέμβριο, με την τιμή του στην «πατρίδα» της αυτοκινητοβιομηχανίας να ξεκινά από τα 45.200 ευρώ για τη βασική έκδοση A5 Sedan TFSI των 150 PS.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi Q8-etron: Ένα βήμα πιο κοντά στην πρόωρη ολοκλήρωση της παραγωγής - Οι λόγοι
Έτσι θα μοιάζει το νέο Audi RS 3 (photos)
Το πρώτο Audi RS 7 Avant μπήκε στο Nurburgring και έρχεται «αγριεμένο» (photos)