Eπίσημο: Nέο Opel Crossland, στην Ελλάδα το 2021


To νέο Opel Crossland χάνει το Χ από την ονομασία του αποκτώντας ωστόσο χαρακτηριστικά που τονίζουν την αυτοπεποίθησή του και τον εκδρομικό χαρακτήρα του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: OPEL
  • 7/10/2020

H Opel έχει περάσει σε μια φάση πλήρους ανανέωσης της SUV γκάμας της αφού μετά την παρουσίαση του νέου Mokka έρχεται να ανακοινώσει το facelift του Crossland. Όπως μπορούμε να δούμε από τις πρώτες εικόνες το μπροστινό μέρος έχει επανασχεδιασθεί πλήρως και ευθυγραμμίζεται με την σχεδιαστική γραμμή του νέου Mokka που τοποθετείται πάνω από το Crossland.

H μάσκα έχει αλλάξει εντελώς, οι προβολείς είναι νέοι, αυτοί της ομίχλης έχουν μπει στον προφυλακτήρα, ενώ το πίσω μέρος έχει επίσης σημαντικές αναβαθμίσεις με την ονομασία του μοντέλου στην πίσω πόρτα και την προαιρετική διχρωμία να προσδίδει ένα νεανικό τόνο.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές θα έλεγε κανείς πως είναι μικρότερης έκτασης και αφορούν κυρίως στην οθόνη αφής που φτάνει τις 8 ίντσες με ευρύτερη συνδεσιμότητα σε Apple CarPlay και Android Auto. Επανασχεδιασμένα είναι τα εμπρός καθίσματα για μεγαλύτερη άνεση, υπάρχει πλέον θήκη για ασύρματη φόρτιση κινητού και κάποιες άλλες αναβαθμίσεις άνεσης. Ένα νέο στοιχείο είναι το IntelliGrip που περιλαμβάνει τα εξής πέντε προγράμματα:

Normal/On-road: Το ‘Normal’ mode ενεργοποιείται με το που ξεκινά το Crossland. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) και ο έλεγχος πρόσφυσης ρυθμίζονται σε συνήθεις συνθήκες στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή στο επαρχιακό δίκτυο

Snow (Χιόνι): Το ‘Snow mode’ εξασφαλίζει τη βέλτιστη δυνατή πρόσφυση στον πάγο και στο χιόνι με ταχύτητες έως 50 km/h. Ο έλεγχος πρόσφυσης ρυθμίζει την ολίσθηση των εμπρός τροχών, φρενάροντας τον ολισθαίνοντα τροχό και μεταφέροντας τη ροπή στον άλλο εμπρός τροχό.

Mud (Λάσπη):  Αυτό το πρόγραμμα επιτρέπει περισσότερη ολίσθηση. Η σκόπιμη ολίσθηση του τροχού με τη λιγότερη πρόσφυση όταν το όχημα ξεκινά, απομακρύνει τη λάσπη, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να ανακτούν την πρόσφυσή τους. Εν τω μεταξύ, το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής κατανέμεται στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Το πρόγραμμα είναι ενεργό μέχρι τα 80 km/hh.

Sand (Άμμος): Επιτρέπει την περιορισμένη ταυτόχρονη ολίσθηση των δύο κινητήριων τροχών, για να μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί και να μην βυθιστεί στην άμμο.

ESP Off: Απενεργοποιεί το ESP και τον έλεγχο πρόσφυσης σε ταχύτητες έως 50 km/h. Για λόγους ασφαλείας, το IntelliGrip επιστρέφει αυτόματα σε ‘normal mode’ σε ταχύτητες πάνω από 50 km/h.

Στην γκάμα των κινητήρων δεν υπάρχουν αλλαγές και συνεχίζεται η διάθεση με τον κινητήρα των 82 PS ή τους turbo στα 110 PS και στα 130 PS. To παρόν θα εξακολουθήσουν να δίνουν και οι diesel του 1,5 lt του ομίλου PSA με ισχύ 110 PS και 120 PS. Από εκεί και πέρα η Opel αναφέρει κάποιες βελτιώσεις στην ανάρτηση για καλύτερα επίπεδα απόσβεσης, ενώ βελτιώσεις -σε ό,τι αφορά στην πληροφόρηση- έχουν γίνει και στο σύστημα διεύθυνσης. Αναλυτικά παρακάτω οι εκδόσεις των κινητήρων:

Κινητήρες βενζίνης

1.2

1.2 Turbo

1.2 Turbo

1.2 Turbo

Μεγ. Ισχύς (kW/hp) @ rpm

61/83

@5,750

81/110

@ 5,500

96/130

@5,500

96/130

@5,500

Μεγ. Ροπή (Nm @ rpm)

118 @ 1,750

205 @ 1,750

230 @ 1,750

230 @ 1,750

Εκπομπές ρύπων

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Κιβώτια ταχυτήτων

MT5

MT6

MT6

AT6

Προκαταρκτικά στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου NEDC3 (l/100 km)

Στην πόλη

Εκτός πόλης

Μικτός κύκλος

- CO2 g/km

5.6 – 5.4

4.2 – 4.1

4.7 – 4.6

107 - 106

5.9 – 5.8

4.2 – 4.1

4.8 – 4.7

109 - 108

5.7

4.2

4.8 – 4.7

109 - 107

5.9

4.5

5.0 – 4.9

113 - 112

 

Κινητήρες πετρελαίου

1.5 Diesel

1.5 Diesel

Μεγ. Ισχύς (kW/hp) @ rpm

81/110

@3,500

88/120

@3,750

Mεγ. Ροπή (Nm @ rpm)

250 @ 1,750

300 @ 1,750

Εκπομπές ρύπων

Euro 6d

Euro 6d

Κιβώτια ταχυτήτων

MT6

AT6

Προκαταρκτικά στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου NEDC4 (l/100 km)

Στην πόλη

Εκτός πόλης

Μικτός κύκλος

- CO2 g/km

4.8

3.7 – 3.6

3.6 – 3.5

94 - 93

4.4

3.8 – 3.7

3.9 – 3.8

103 - 101

 

Νέοι ειναι και οι προσαρμοζόμενοι προβολείς Adaptive full-LED με φωτισμό στροφής, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας και αυτόματη ρύθμιση δέσμης εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα στο σκοτάδι. Τα σημαντικότερα συστήματα υποστήριξης οδηγού του νέου Opel Crossland με μια ματιά:

Head Up display προβάλλει τα σημαντικότερα δεδομένα για την ταχύτητα και τα συστήματα πλοήγησης και υποβοήθησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Forward collision alert με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 5,0km/h. Εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει πολύ γρήγορα ένα προπορευόμενο όχημα ή πεζό, τότε το σύστημα εκδίδει μία ηχητική προειδοποίηση και προβάλλει ένα μήνυμα στο κέντρο ενημέρωσης οδηγού (Driver Information Centre). Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, το σύστημα φρένων είναι σε ετοιμότητα και, αν χρειαστεί, ενεργοποιείται το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις μιας πιθανής σύγκρουσης. Κάτω από τα 30km/h, το σύστημα μπορεί να σταματήσει τελείως το όχημα. Εάν η ταχύτητα υπερβαίνει τα 30km/h, τότε αυτή μειώνεται και ο οδηγός πρέπει να φρενάρει ενεργά.

Lane Departure Warning σύστημα ειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Εκπέμπει ένα ηχητικό και οπτικό σήμα εάν εντοπίσει ότι το όχημα κινείται ακούσια εκτός της λωρίδας κυκλοφορίας. 

Driver Drowsiness Alert αξιολογεί την κόπωση του οδηγού κρίνοντας από το στυλ οδήγησης και προτρέπει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα.Side Blind Spot Alert χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύει οχήματα που βρίσκονται δίπλα στο όχημα (στο τυφλό σημείο) και προειδοποιεί τον οδηγό με μία προειδοποιητική λυχνία στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη

Panorama Rear View Camera (Πανοραμική Κάμερα Οπισθοπορείας) με γωνία 1800.

Automatic Park Assist αναγνωρίζει κατάλληλους παράλληλους και κάθετους χώρους στάθμευσης και παρκάρει αυτόματα το όχημα. Ο οδηγός ελέγχει απλά τα πεντάλ και τις αλλαγές ταχυτήτων.

Cruise control με περιοριστή ταχύτητας, σε συνεργασία με την Αναγνώριση των οδικών σημάτων, επιτρέπει την αυτόματη προσαρμογή στα όρια ταχύτητας.