Έρευνα: Αυτές είναι οι πιο αξιόπιστες μάρκες αυτοκινήτων


Τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο αξιόπιστα, ωστόσο η εφαρμογή όλο και περισσότερων νέων τεχνολογιών επηρεάζει τον αριθμό των προβλημάτων που εμφανίζουν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 17/2/2023

H αξιοπιστία ενός αυτοκινήτου είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την ευχαρίστηση που αντλεί ο ιδιοκτήτης του όσο το διατηρεί στην κατοχή του. Όσα λιγότερα προβλήματα βγάζει, τόσο το καλύτερο για τη διάθεσή του… αλλά και την τσέπη του.

Η μέτρηση της αξιοπιστίας σε μια αγορά αυτοκινήτου που τα μοντέλα… περισσεύουν, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ωστόσο, στις ΗΠΑ, οι ετήσιες έρευνες που πραγματοποιεί η ένωση καταναλωτών J.D. Power στον κλάδο της αυτοκίνησης είναι κοινά παραδεκτές και αποτελούν σημείο αναφοράς.

Έτσι και πριν από λίγες μέρες, δημοσιεύθηκε η τελευταία έκθεση, με δεδομένα που αφορούν το 2022. Σε αυτή μελετήθηκε η «συμπεριφορά» μοντέλων του 2020 και σταθμίζεται ο αριθμός των προβλημάτων ανά 100 οχήματα (PP100). Στην έρευνα συμμετείχαν 30.062 οδηγοί, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν τα αυτοκίνητά τους για 3 χρόνια.

Τα καλά νέα για τον κλάδο είναι ότι συνολικά τα αυτοκίνητα είναι πιο αξιόπιστα. Σε σχέση με την έρευνα της προηγούμενης χρονιάς, ο μέσος όρος των προβλημάτων μειώθηκε από 192 σε 186 ανά 100 οχήματα.

Η αξιολόγηση επικεντρώνεται σε 9 κατηγορίες, που αφορούν τον κλιματισμό, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός, το αμάξωμα, το εσωτερικό, τη λειτουργία διακοπτών/οθονών/ενδείξεων, το σύστημα infotainment, το κινητήριο σύνολο και τα καθίσματα. Σε αυτές τις κατηγορίες συμπεριλαμβάνονται 184 προβληματικές καταστάσεις!

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, το σύστημα infotainment είναι μακρά το πιο προβληματικό και συγκεντρώνει τις περισσότερες βλάβες, που είναι σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με τις βλάβες του αμαξώματος, οι οποίες ακολουθούν στη δεύτερη θέση.

Τα κύρια προβλήματα του συστήματος πολυμέσων αφορούν τη φωνητική αναγνώριση, τη συνδεσιμότητα Android Auto/Apple CarPlay, το Bluetooth, την οθόνη αφής, την έλλειψη βυσμάτων τροφοδοσίας και θυρών USB, αλλά και τον ανακριβή - μη ενημερωμένο χάρτη του συστήματος πλοήγησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το χάσμα ανάμεσα στις premium και τις mainstream μάρκες έχει μεγαλώσει. Οι πρώτες έχουν περισσότερα προβλήματα, κυρίως επειδή σε αυτές εφαρμόζονται πρώτα οι νέες τεχνολογίες, χωρίς να έχουν «δοκιμαστεί» επαρκώς στην αγορά, πριν «καταλήξουν» στις υπόλοιπες.

Από τις premium μάρκες, η Lexus ήταν η πιο αξιόπιστη - αλλά και συνολικά - με 133 βλάβες ανά 100 οχήματα, ακολουθούμενη από την Genesis με 144. Τρίτη - και πρώτη από τις mainstream - αναδείχθηκε η KIA με 152. Από την άλλη πλευρά, το Toyota C-HR και το Lexus RX είναι τα μοντέλα με την καλύτερη κατάταξη στη μελέτη, ενώ ξεχωρίζει η βελτίωση στις θέσεις των Ram, Volvo και Nissan.

Πηγή: J. D. Power