Έρευνα: Οι καταναλωτές απομακρύνονται μαζικά από την ιδέα αγοράς νέου αυτοκινήτου


Την ίδια στιγμή τα στοιχεία καταγράφουν αύξηση στο ποσοστό των υποψήφιων αγοραστών που σκέφτονται σοβαρά να στραφούν στη λύση του μεταχειρισμένου.  

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/9/2022

Μια σειρά σημαντικών στοιχείων έρχονται στην επιφάνεια μέσα από έρευνα που δημοσίευσε ο οργανισμός Gfk Automobility αναφορικά με τις τάσεις στους Αμερικανούς καταναλωτές για την αγορά αυτοκινήτου. Κανείς, φυσικά, δεν περίμενε τη συγκεκριμένη έρευνα για να διαπιστώσει ότι όλο και περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές, ειδικά στη χώρα μας, απομακρύνονται από την ιδέα της απόκτησης νέου αυτοκινήτου.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τις ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και τους υψηλούς χρόνους παράδοσης, σε συνδυασμό με τις τιμές που έχουν τραβήξει τη... ανηφόρα, έχουν διαμορφώσει ένα αρνητικό κλίμα στην αγορά νέων αυτοκινήτων.

Και μπορεί εμείς να έχουμε τη "δικαιολογία" ότι ζούμε σε χώρα που βιώνει μακρά οικονομική κρίση, ωστόσο τα δεδομένα είναι τα ίδια περίπου και από την άλλη μεριά του Ατλαντικού, όπου οι συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία δεν έχουν τον ίδιο αντίκτυπο με αυτόν που βιώνει η Ευρώπη.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία του Gfk Automobility, που αφορούν το μήνα Ιούλιο 2022, το 57% των καταναλωτών δεν έχει καμία πρόθεση να προχωρήσει στην αγορά νέου αυτοκινήτου τα επόμενα δύο χρόνια, με το ποσοστό να είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί από το 2016.

Στα ηλικιακά γκρουπ 25-42 και 43-57, που θεωρούνται από τα πλέον σημαντικά για τους κατασκευαστές, μόλις το 37% σκοπεύει να αγοράσει καινούργιο όχημα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, με το ποσοστό να είναι χαμηλότερο κατά 8% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020.

Αποστάσεις από την αγορά νέου αυτοκινήτου εμφανίζονται και στα μεσαία αλλά και υψηλότερα εισοδήματα. Η έρευνα τονίζει πως στους καταναλωτές που αμείβονται ετησίως με 50.000-100.000 δολάρια το 44% σκοπεύει να αγοράσει καινούργιο όχημα και σημειώνεται πτώση κατά 10% σε σχέση με το 2020. Αυτή η κατηγορία συνοδεύεται με αύξηση της τάξεως του 10% εκείνων που εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσουν στην αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος.

Πτώση, σε μικρότερη έκταση, εμφανίζουν και τα νοικοκυριά που έχουν εισόδημα μεγαλύτερο των 150.000 δολαρίων ετησίως. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 72% σκέφτεται να προχωρήσει στην αγορά νέου οχήματος, το οποίο σαν ποσοστό μοιάζει αρκετά υψηλό, αλλά είναι κατά 5% μικρότερο σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2022.

Οι καταναλωτές που αγοράζουν νέα αυτοκίνητα είναι το “αίμα” της αυτοκινητοβιομηχανίας και ο τρόπος για να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα και τα κέρδη τους. Εάν αυτοί οι αγοραστές διαπιστώσουν ότι ένα μεταχειρισμένο όχημα δεν είναι τελικά τόσο κακή επιλογή, αυτό μπορεί στο τέλος να έχει σημαντικές επιπτώσεις στο status quo της βιομηχανίας”, ήταν το σχόλιο της Julie Kenar, Αντιπροέδρου του Gfk Automobility.

Μπορείτε να κατεβάσετε τα αναλυτικά στοιχεία της έρευνας πατώντας εδώ