Έρευνα: Οι κατασκευαστές… θάβουν τις ανακλήσεις


Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις Η.Π.Α. επιβεβαιώνει ότι οι κατασκευαστές κάνουν τα στραβά μάτια όταν έρθει η ώρα της ανάκλησης οχημάτων καθυστερώντας τη δημοσιοποίηση του ζητήματος.

  • 1/3/2021

Οι ανακλήσεις αποτελούν συχνό φαινόμενο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι πολυπλοκότητά των σύγχρονων τετράτροχων και η μαζικότητας της παραγωγής τους, οδηγούν πολλές φορές σε κατασκευαστικά σφάλματα.

Το κρίσιμο σε αυτές τις περιπτώσεις, ωστόσο, δεν είναι τόσο η διασφάλιση της ποιότητας κατασκευής και η πρακτικά αδύνατη αποτροπή του οποιοδήποτε σφάλματος/ελαττώματος αλλά η σωστή διαχείρισή του.

Σε αυτόν ακριβώς τον τομέα εστιάζει και η έρευνα που διεξήχθη στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, αναδεικνύοντας μια πρακτική που δεν τιμά κανέναν κατασκευαστή.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από πανεπιστήμιο της Indiana, το 73% των ανακλήσεων πραγματοποιούνται με καθυστέρηση με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ασφαλή κίνηση των αυτοκινήτων στον δρόμο.

Η καθυστέρηση αυτή μπορεί να γίνεται εσκεμμένα ή ακόμα και ακούσια, ωστόσο, ο κανόνας θέλει τους κατασκευαστές να καθυστερούν όσο μπορούν τις ανακοινώσεις ώστε να αποφύγουν το κύμα των αρνητικών δημοσιεύσεων που μπορεί να προκαλέσει μια ανάκληση που οφείλεται σε κάποια δυσλειτουργία ενός αυτοκινήτου ή κάποια κατασκευαστική αστοχία.

Εξαιρέσεις ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες φυσικά και υπάρχουν και μία από αυτές είναι η Toyota, η οποία αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη συνέπεια και σοβαρότητα τις ανακλήσεις, ακολουθώντας χωρίς καθυστέρηση τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι η ιαπωνική φίρμα έχει εξαιρετική φήμη στον τομέα του after sales αλλά και της αξιοπιστίας.