Η αξιοπιστία αποτελεί για πολλούς ένα σημαντικό κριτήριο για την αγορά ενός αυτοκινήτου και γι’ αυτό κατά καιρούς δημοσιεύονται αρκετές έρευνες που κατατάσσουν είτε τις αυτοκινητοβιομηχανίες είτε συγκεκριμένα μοντέλα σε μια αντίστοιχη λίστα.
Τα κριτήρια κάθε έρευνας είναι διαφορετικά, όπως και η μεθοδολογία, ανάλογα με τον φορέα που διενεργεί τη σχετική μελέτη, με αποτέλεσμα τα ευρήματα συχνά να είναι εντελώς διαφορετικά. Στην έρευνα που πραγματοποίησε η iSeeCars - μια εταιρεία έρευνας και αναζήτησης αυτοκινήτων με έδρα την Βοστώνη που συγκεντρώνει όλες τις καταχωρήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων προς πώληση - ανέλυσε δεδομένα για περισσότερα από 174 εκατομμύρια αυτοκίνητα και δημιούργησε τη δική της κατάταξη.
Ως κριτήριο αξιοπιστίας ορίστηκε η πιθανότητα ένα μοντέλο να διανύσει περισσότερα από 400.000 km - για την ακρίβεια 402.336 km που αντιστοιχούν σε 250.000 μίλια. Η μέση ένδειξη του οδόμετρου για κάθε όχημα υπολογίστηκε σε κάθε ετήσια ηλικία και στη συνέχεια αναπτύχθηκε ένα ειδικό μοντέλο βασισμένο σε αυτά τα μέσα χιλιόμετρα για να εκτιμηθεί η πιθανότητα κάθε όχημα να ξεπεράσει διάφορα όρια χιλιομέτρων. Εξαιρέθηκαν τα βαρέα επαγγελματικά van και τα μοντέλα με ανεπαρκή δεδομένα.
Για να προσδιοριστεί ποιες μάρκες κατασκευάζουν τα οχήματα με τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής συνολικά, υπολογίστηκαν οι πιθανότητες επίτευξης του ορόσημου των 250.000 μιλίων για κάθε συγκεκριμένο μοντέλο και γενιά και στη συνέχεια υπολογίστηκε ο μέσος όρος σε ολόκληρη τη γκάμα κάθε μάρκας, σταθμίζοντας τα αποτελέσματα με βάση το πόσο συνηθισμένο είναι κάθε μοντέλο στο δρόμο.
Τι έδειξε η κατάταξη των 32 brands που προέκυψε; Η Toyota είναι η κορυφαία μάρκα σε κατασκευή μοντέλων με τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Κατά μέσο όρο, τα μοντέλα της έχουν 17,8% να ξεπεράσουν τα 400.000 km. Σε αυτό το επίτευγμα, σύμφωνα με την έρευνα, συνέβαλε και η ικανότητά της να κατασκευάζει ανθεκτικά SUV και φορτηγά, χωρίς να υπολείπονται σε αξιοπιστία και sedan ή υβριδικά μοντέλα όπως τα Prius και Avalon.
Στη δεύτερη θέση ακολούθησε η Lexus, με 12,8% πιθανότητα, ενώ τρίτη ήταν η Honda με 10,8% και τέταρτη η Acura με 7,2%, «σφραγίζοντας» την ιαπωνική κυριαρχία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μόνο αυτές οι τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες ξεπέρασαν - και μάλιστα κατά πολύ - το μέσο όρο του κλάδου, που είναι 4,8%. Το πρώτο ευρωπαϊκό brand που συναντά κανείς στη λίστα είναι η Volvo, στην 16η θέση με ποσοστό 2,2%.
Αναλυτικά η κατάταξη των αυτοκινητοβιομηχανιών με βάση την πιθανότητα να κατασκευάσουν μοντέλα που θα διανύσουν περισσότερα από 400.000 km, αλλά και η σύγκρισή τους με βάση το γενικό μέσο όρο, έχει ως εξής:
ΘΕΣΗ | ΜΑΡΚΑ | ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 400.000 ΚΜ | ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟΝ Μ.Ο. ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ |
1 | Toyota | 17.8% | 3.7x |
2 | Lexus | 12.8% | 2.7x |
3 | Honda | 10.8% | 2.3x |
4 | Acura | 7.2% | 1.5x |
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ | 4.8% | -- | |
5 | GMC | 4.6% | 1.0x |
6 | Tesla | 4.6% | 1.0x |
7 | Chevrolet | 4.5% | 0.9x |
8 | Cadillac | 4.5% | 0.9x |
9 | Mazda | 3.6% | 0.7x |
10 | Ram | 3.5% | 0.7x |
11 | Lincoln | 3.4% | 0.7x |
12 | Ford | 3.1% | 0.7x |
13 | Dodge | 2.5% | 0.5x |
14 | Nissan | 2.4% | 0.5x |
15 | Subaru | 2.3% | 0.5x |
16 | Volvo | 2.2% | 0.5x |
17 | Infiniti | 2.1% | 0.4x |
18 | Mercedes-Benz | 1.7% | 0.4x |
19 | Jeep | 1.3% | 0.3x |
20 | Mitsubishi | 1.1% | 0.2x |
21 | Kia | 0.6% | 0.1x |
22 | Hyundai | 0.6% | 0.1x |
23 | Buick | 0.6% | 0.1x |
24 | Porsche | 0.5% | 0.1x |
25 | Chrysler | 0.5% | 0.1x |
26 | BMW | 0.4% | 0.1x |
27 | Volkswagen | 0.4% | 0.1x |
28 | Audi | 0.3% | 0.1x |
29 | Land Rover | 0.1% | 0x |
30 | Jaguar | 0.0% | 0x |
31 | MINI | 0.0% | 0x |
32 | Maserati | 0.0% | 0x |
Πηγή: iSeeCars
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: H πιο αξιόπιστη μάρκα αυτοκινήτων – Μόλις ένα ευρωπαϊκό brand στο top5
Έρευνα: Αυτοί είναι οι 10 ήχοι που «εξαπατούν» πιο συχνά τους οδηγούς (πίνακας)
Αθήνα: Οι δρόμοι που κλείνουν στο κέντρο την Παρασκευή (3/10) για τον εορτασμό του Αγίου Διονυσίου