Έρευνα στις ΗΠΑ αμφισβητεί τη χρησιμότητα των αερόσακων γονάτων


ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΕΡΟΣΑΚΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΓΟΝΑΤΑ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΔΗΓΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/8/2019

Μια έρευνα του Ινστιτούτου Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής έρχεται να ανατρέψει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τους αερόσακους γονάτων.

Αναλύοντας τα δεδομένα που συγκέντρωσε από 414 δοκιμές πρόσκρουσης αλλά και τα στοιχεία από ατυχήματα που έχουν καταγραφεί σε 14 διαφορετικές πολιτείες, ο IIHS κατέληξε στο συμπέρασμα πως οι αερόσακοι για τα γόνατα του οδηγού και του συνοδηγού δεν προσφέρουν ουσιαστική προστασία ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις αυξάνουν τον κίνδυνο τραυματισμού.

Ειδικότερα, στη δοκιμασία όπου το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου προσκρούει με το 20% της μετωπικής επιφάνειάς του σε ένα σταθερό εμπόδιο (small overlap test) ο αερόσακος για τα γόνατα φαίνεται πως αυξάνει τις πιθανότητες τραυματισμού των κάτω άκρων, μειώνοντας οριακά τον κίνδυνο τραυματισμού του οδηγού ή του συνοδηγού στο κεφάλι.

Σε πραγματικές συνθήκες, αντιστοίχως, η προσφορά των αερόσακων γονάτων περιγράφεται από τη μείωση της πιθανότητας τραυματισμού των κάτω άκρων από 7,9% σε 7,4%.