Έρευνα: Τα SUV έχουν γίνει πολύ πλατιά για την Ευρώπη - Αντιδρούν οι ποδηλάτες


Τα SUV αρχίζουν να «πνίγουν» τους ευρωπαϊκούς δρόμους αφού το πλάτος τους ξεπερνά κατά μέσο όρο τα 180 cm. Έντονες αντιδράσεις από τους ποδηλάτες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: VOLVO, Transport and Environment
  • 29/1/2024

Τα SUV βρίσκονται στην κορυφή του κόσμου κι αυτή η τάση δεν φαίνεται να υποχωρεί σύντομα. Το μέγεθος της κατηγορίας δεν αυξάνεται μόνο όσον αφορά στη δημοφιλία της, αλλά και κυριολεκτικά, κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο στην Ευρώπη. Οι πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου έχουν αρχίσει να ασφυκτιούν, εξαιτίας των αυτοκινήτων που ολοένα και μεγαλώνουν σε διαστάσεις.

Αυτή τη στιγμή, το μέγιστο πλάτος που μπορεί να έχει ένα όχημα στην ΕΕ είναι τα 255 cm. Ένας κανονισμός που τέθηκε σε ισχύ στα μέσα της δεκαετίας του '90 για να περιορίσει το πλάτος των λεωφορείων και φορτηγών.

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν αυτό το «παραθυράκι» στη νομοθεσία για να αυξήσουν το πλάτος των μοντέλων παραγωγής τους, δημιουργώντας προϊόντα που παρά-είναι μεγάλα για τους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Σύμφωνα με έρευνα του Transport & Environment, Ευρωπαϊκού Οργανισμού Μεταφορών και Περιβάλλοντος, ο μέσος όρος του πλάτους των νέων οχημάτων στην ΕΕ έχει ξεπεράσει τα 180 cm, με αυτήν την τιμή να αυξάνεται κατά 0,5 cm κάθε χρόνο από το 2001. Ο συντάκτης της αναφοράς, James Nix, μίλησε στον Guardian σχετικά: «Αυτός ο αριθμός μπορεί να μην ακούγεται μεγάλος, όμως στην πραγματικότητα, αν δεν υπάρξουν μεταρρυθμίσεις, τα SUV και τα pickup θα καταλήξουν να είναι όσο πλατιά είναι τα λεωφορεία και τα φορτηγά.»

Φυσικά, αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου χώρου στους δρόμους για άλλους χρήστες, όπως για παράδειγμα τους ποδηλάτες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι εξωτερικές θέσεις στάθμευσης στην Ευρώπη σχεδιάζονται για οχήματα με πλάτος που δεν ξεπερνά τα 180 cm, κάτι που πλέον, δεν καλύπτει τουλάχιστον το 50% των νέων αυτοκινήτων.

Ενδεικτικά, τα παρακάτω SUV, τα οποία έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλή, δε συμμορφώνονται με το όριο των 180 cm, το οποίο ισχύει στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα το Παρίσι, το Λονδίνο και το Βερολίνο.

SUVΠλάτος
BMW X5 / X62.004 mm
BMW X72.000 mm
BMW XM2.004 mm
Mercedes-Benz GLS2.030 mm
Audi Q81.995 mm
Porsche Cayenne1.995 mm
VW Touareg1.984 mm
Land Rover Defender2.008 mm
Range Rover / Range Rover Sport2.047 mm
Volvo EX902.039 mm
Kia EV91.980 mm

Οι ενώσεις ποδηλατών ανά την Ευρώπη καλούν την Κομισιόν να λάβει μέτρα και να επιβάλει νέους περιορισμούς σχετικά με το πλάτος των νέων επιβατικών οχημάτων, προκειμένου οι πόλεις να παραμείνουν ασφαλείς κι εύχρηστες για όλους τους χρήστες του δρόμου. Προς το παρόν, δεν προβλέπεται κάποια αλλαγή στους κανονισμούς, αφού η ΕΕ δεν έχει προβεί σε κάποιο σχόλιο επί του θέματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα: Οι πόλεις της Ευρώπης με το χειρότερο μποτιλιάρισμα - Η κατάταξη Αθήνας και Θεσσαλονίκης (πίνακας)

Έρευνα: Τα σύγχρονα, μεγάλα, SUV μολύνουν περισσότερο το περιβάλλον σε σχέση με αυτοκίνητα 10ετίας

Έρευνα: Οι πόλεις με τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση - Πού βρίσκεται η Αθήνα