Το Παρίσι θέλει να «εξορίσει» τα μεγάλα SUV από τους κεντρικούς δρόμους


Δημοτικός Σύμβουλος της γαλλικής πρωτεύουσας, μιλώντας σε συνέντευξη, έκανε έκκληση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν να κατασκευάζουν SUV, αφού θεωρεί ότι δεν είναι καθόλου βολικά!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: BMW
  • 29/11/2023

Το παρκάρισμα μέσα στην πόλη δυσκολεύει καθημερινά εκατομμύρια ανθρώπους. Στο Παρίσι, το δημοτικό συμβούλιο θέλει να αυξήσει τις τιμές στάθμευσης των SUV, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις, εκείνα είναι που δυσχεραίνουν την κατάσταση για τα μικρότερου μεγέθους οχήματα. Σύμφωνα με τον Guardian, ο αριθμός των SUV έχει αυξηθεί κατά 60% τα τελευταία 4 χρόνια, ενώ στη γαλλική πρωτεύουσα, αποτελούν το 15% των 1,15 εκατ. οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης.

Στις 4 Φεβρουαρίου, θα λάβει χώρα ένα δημοψήφισμα, με το οποίο οι πολίτες θα αποφασίσουν αν θα εφαρμοστεί η αύξηση στις τιμές στάθμευσης. Για τα θερμικά οχήματα, το όριο βάρους θα ανέρχεται στους 1,6 τόνους, ενώ για τα EV θα αυξάνεται στους 2 τόνους.

Αν εφαρμοστεί, θα επηρεάζει όχι μόνο το κέντρο της πόλης, αλλά και τα περίχωρα. Τα συγκεκριμένα όρια βάρους είναι αρκετά εύκολο να ξεπεραστούν και δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που θα δουν το κόστος στάθμευσης των οχημάτων τους να εκτοξεύεται.

Για παράδειγμα, οχήματα όπως η Mercedes-Benz EQE, η BMW i7, το Volvo XC40 Recharge και το Audi Q8 e-tron ξεπερνούν κατά πολύ τους 2 τόνους.

Προκειμένου να αναγνωρίζεται το βάρος του εκάστοτε οχήματος, θα υπάρχουν ειδικοί σαρωτές που θα «διαβάζουν» την πινακίδα κυκλοφορίας και στη συνέχεια θα τη συνδέει με το μοντέλο και κατ' επέκταση το βάρος του. Οι στόχοι των νέων μέτρων περιλαμβάνουν τη μείωση των επιπέδων ρύπανσης, αλλά και την αύξηση της ασφάλειας των πεζών.

Φυσικά, αν οι αυξήσεις τεθούν σε ισχύ, θα υπάρχουν εξαιρέσεις για τους οδηγούς που θέλουν να παρκάρουν κοντά στο σπίτι τους, τα ταξί, τους επαγγελματίες υγείας ή τα άτομα με αναπηρία.

Μάλιστα, ο Δημοτικός Σύμβουλος του Παρισίου, David Belliard, έκανε έκκληση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν να κατασκευάζουν οχήματα που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία, μιλώντας στο Reuters: «Κατασκευαστές, σταματήστε να φτιάχνετε αυτά τα αυτοκίνητα. Είναι πολύ ακριβά, ρυπαίνουν υπερβολικά και δεν είναι καθόλου βολικά.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τρόμος στη Μαδρίτη! Εκνευρισμένος οδηγός ενός Seat Leon πέφτει πάνω σε ποδηλάτες που διαδηλώνουν (video)

Δείτε ποια ευρωπαϊκή πόλη απαγορεύει τα θερμικά αυτοκίνητα στους κεντρικούς δρόμους

Έρευνα: Τα σύγχρονα, μεγάλα, SUV μολύνουν περισσότερο το περιβάλλον σε σχέση με αυτοκίνητα 10ετίας