Έρχεται Honda CR-V με κυψέλες καυσίμου που θα μπαίνει στην πρίζα


Η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2024 στο Ohio των ΗΠΑ και θα γίνει το τρίτο όχημα στην αγορά που καταναλώνει υδρογόνο, μετά το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo.

  • 1/12/2022

Η Honda δείχνει να έχει πάρει ζεστά το θέμα του υδρογόνου μετά την ανακοίνωσή της ότι σύντομα θα παρουσιάσει ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου το οποίο θα βασίζεται στο δημοφιλές CR-V. Αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που η Honda επιχειρεί να λανσάρει μια πρόταση που θα καταναλώνει υδρογόνο αφού από το 2017 έως και το 2020 είχε στη γκάμα της το sedan Clarity Fuel Cell το οποίο ήταν διαθέσιμο σε 12 αντιπροσωπείες των ΗΠΑ με έδρα την Καλιφόρνια.

Η παραγωγή της πρότασης θα γίνει στο εργοστάσιο του Ohio και το στοιχείο που θα το κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι το σύστημα μπαταριών του θα μπορεί να αντλήσει ενέργεια και από φορτιστή ρεύματος μέχρι να μπορέσει να προσεγγίσει τον επόμενο σταθμό με υδρογόνο.

Το όχημα σχεδιαστικά θα πατήσει πάνω στο CR-V τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά ωστόσο θα υπάρχουν μια σειρά από λεπτομέρειες που θα διαφοροποιούν τα δύο μοντέλα. Το μόνο που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής είναι ότι η μονάδα ισχύος θα είναι προϊόν συνεργασίας της Honda με την General Motors.

Το σίγουρο είναι ότι θα δούμε ένα αναβαθμισμένο σύστημα σε σχέση με αυτό που υπήρχε στο Clarity Fuel Cell και όπως λέγεται θα χρησιμοποιεί έως και 80% λιγότερη πλατίνα. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε πως η σπανιότητα και υψηλή τιμή του συγκεκριμένου μετάλλου υπήρξε για χρόνια ένας από τους βασικούς λόγους που η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου δεν κατάφερε να κάνει μεγάλα βήματα προς τα μπροστά.

Από εκεί και πέρα η τετραγωνισμένη σχεδίαση στο καπό του CR-V σημαίνει ότι η μονάδα ισχύος θα χωρέσει χωρίς να γίνουν «θυσίες» στην ευρυχωρία που προσφέρει η καμπίνα στους επιβάτες. Αν θα υπάρξει ένα συμβιβασμός αυτός θα αφορά στον χώρο αποσκευών όπου στο κάτω μέρος αναμένεται να τοποθετηθεί η δεξαμενή του υδρογόνου.

Το σημείο-κλειδί ωστόσο της νέας πρότασης είναι ότι θα μπορεί να μπαίνει στην πρίζα και να φορτίζει όπως ένα plug-in hybrid ή ένα BEV. Πρόκειται για μία νέα ιδέα η οποία θα βολέψει αρκετά τους κατόχους που καλύπτουν μικρές αποστάσεις μιας και η αυτονομία που θα προσφέρει η φόρτιση δεν αναμένεται να είναι μεγάλη αφού τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου εφοδιάζονται παραδοσιακά με μικρά συστήματα μπαταριών.

Όταν λανσαριστεί θα γίνει το τρίτο όχημα που κυκλοφορεί στην Αμερική και εφοδιάζεται με κυψέλες καυσίμου μετά τα Toyota Mirai και Hyundai Nexo. Περισσότερες λεπτομέρειες για τη νέα πρόταση αναμένεται να γίνουν γνωστές μέσα στο 2023 με την παραγωγή του να ξεκινά την αμέσως επόμενη χρονιά.