Έρχονται τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό!


Σε προχωρημένο στάδιο οι δοκιμές της Google για αυτοκίνητα που μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς την ύπαρξη οδηγού, αξιοποιώντας εφαρμογές του διαδικτύου!

  • 19/5/2014

Στην πόλη Mountain View στη βόρεια Καλιφόρνια έχουν συνηθίσει πλέον να βλέπουν να κυκλοφορεί ένα αυτοκίνητο με κάποια «περίεργα» μηχανήματα στην οροφή του και τα σήματα της Google. Αυτό που ενδεχομένως να μην έχουν προσέξει λόγω και των φιμέ τζαμιών είναι ότι στη θέση του οδηγού δεν υπάρχει κανείς! Βέβαια, στην πίσω πλευρά του οχήματος υπάρχει άλλο ένα σήμα που αναφέρει: «αυτοκινούμενο όχημα».

Το αυτοκινούμενο όχημα που κυκλοφορεί στην περιοχή γύρω από τα κεντρικά γραφεία της Google αποτελεί ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα πειράματα του αμερικανικού κολοσσού. Η Google δημοσίευσε νέα στοιχεία για τις δοκιμές των αυτοκινούμενων οχημάτων και στη σχετική ανάρτηση αναφέρεται ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό έχουν διανύσει πάνω από 1,1 εκατ. χιλιόμετρα τους τελευταίους μήνες.

Απλώς, τις τελευταίες εβδομάδες, οι δοκιμές έχουν μεταφερθεί μέσα στο κέντρο του Mountain View και η κυκλοφορία ενός οχήματος χωρίς οδηγό. που καταφέρνει να στρίψει σωστά και να μην έχει πρόβλημα με τους πεζούς, τα ποδήλατα και τα άλλα οχήματα και τις αντιδράσεις τους, είναι σίγουρα ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Παρά τις πετυχημένες δοκιμές, οι άνθρωποι της Google γνωρίζουν ότι απέχουμε ακόμη αρκετά χρόνια από το να υπάρξει εμπορική αξιοποίηση ενός τέτοιου οχήματος. Άλλωστε, στο Mountain View, το αυτοκινούμενο όχημα της κυκλοφορεί σε συγκεκριμένους δρόμους και πρέπει να δουν αν θα τα καταφέρει και σε άλλα σημεία της πόλης, ενώ, φυσικά, θα πρέπει να το δοκιμάσουν και σε κάποια άλλη, μεγαλύτερη ενδεχομένως, πόλη.

«Εξυπνο» αυτοκίνητο

Ομως, το πείραμα της Google αποτελεί μία σαφή ένδειξη ότι το αυτοκίνητο αρχίζει σταδιακά να εισέρχεται στην ψηφιακή εποχή. Τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε πληροφοριακά συστήματα και διαθέτουν επεξεργαστές και συστήματα αποθήκευσης δεδομένων.

Το επόμενο στάδιο, στο οποίο αρχίζουμε σταδιακά να εισερχόμαστε, είναι αυτό όπου το αυτοκίνητο θα αρχίζει να συνδέεται και αυτό στο Διαδίκτυο. Ενδεχομένως, να μη δούμε τον όρο «έξυπνο αυτοκίνητο» (smart car) να χρησιμοποιείται, αλλά το σίγουρο είναι πως μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια ένα σημαντικό ποσοστό των οχημάτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους -τουλάχιστον- των ανεπτυγμένων χωρών, θα έχει τη δυνατότητα σύνδεσης στο Internet και της ανταλλαγής δεδομένων με άλλα αυτοκίνητα.

Ηδη, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παρουσιάσει σχετικά μοντέλα, με κατασκευαστές όπως η Ford και η Volvo να δείχνουν μεγαλύτερη έμφαση και επιμονή στο συγκεκριμένο θέμα, χωρίς να σημαίνει ότι οι ανταγωνιστές τους δεν κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Πλέον, όλο και περισσότερα μοντέλα έχουν ειδική υποδοχή προκειμένου ο οδηγός να συνδέσει το smartphone του και να χρησιμοποιήσει τη σύνδεση που διαθέτει προκειμένου το ειδικό υπολογιστικό σύστημα που διαθέτει το όχημα να αρχίσει να λαμβάνει δεδομένα από το Internet.

Νέα αγορά

Η «είσοδος» των αυτοκινήτων στην ψηφιακή εποχή δημιουργεί πάντως μία νέα αγορά. Μέχρι στιγμής, οι κατασκευαστές έχουν αποφύγει να υιοθετήσουν κάποια από τις πλατφόρμες που υπάρχουν στον χώρο των υπολογιστών και των φορητών συσκευών (Windows, iOS, Android), προτιμώντας να δημιουργούν δικές τους πλατφόρμες και να ζητούν από εξειδικευμένες εταιρείες να αναπτύσσουν σχετικές εφαρμογές. Αυτό, όμως, πρόκειται να αλλάξει σταδιακά κυρίως όσον αφορά την υιοθέτηση μίας κοινής πλατφόρμας που θα επιτρέψει να αναπτυχθεί ταχύτερα αυτή η νέα αγορά εφαρμογών για τον χώρο του αυτοκινήτου.

Ένας άλλος λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, προσκαλώντας ενδεχομένως και τις εταιρείες από τον χώρο της κινητής τηλεφωνίας, είναι η ανάγκη που είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει για διασύνδεση μεταξύ των οχημάτων. Το όραμα αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Ford είναι να φθάσουμε σε ένα σημείο όπου τα οχήματα που κυκλοφορούν στον δρόμο θα ανταλλάσσουν μεταξύ τους δεδομένα και στοιχεία.

Η σύνδεση μεταξύ των οχημάτων θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προτείνει στον οδηγό εναλλακτικούς τρόπους μετάβασης στο σημείο που τον ενδιαφέρει, καθώς θα γνωρίζει αν ο δρόμος που έχει επιλέξει έχει κίνηση, έχει συμβεί κάποιο ατύχημα ή αν υπάρχει κάποιο άλλο εμπόδιο. Επίσης, το δίκτυο θα γνωρίζει αν και πού υπάρχουν ελεύθερες θέσεις πάρκινγκ, πώς μπορεί να υπάρξει μεγαλύτερη μείωση της κατανάλωσης κ.ά.

Ταυτόχρονα, το όχημα θα μπορεί να συνδέεται σε διάφορες βάσεις δεδομένων, να επεξεργάζεται τα στοιχεία και να κάνει διάφορες προτάσεις στον οδηγό διευκολύνοντας την καθημερινότητά του. Για να φθάσουμε, βέβαια, σε μία τέτοια κατάσταση, απαιτείται μία σειρά από κινήσεις και διεργασίες που εμπλέκουν τόσο τα κράτη όσο και τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς το δίκτυο των αυτοκινήτων θα πρέπει να συνδέεται και με άλλα «έξυπνα» δίκτυα. Είναι προφανές ότι ένα τέτοιο δίκτυο θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή εσόδων για όλους τους εμπλεκόμενους.