Έτσι βλέπει η Toyota τα σαλόνια των αυτόνομων μοντέλων της


Καθώς προχωρούμε ολοταχώς προς την αυτόνομη οδήγηση όλο και περισσότερο τα σαλόνια των αυτοκινήτων θα μοιάζουν με πραγματικά... σαλόνια (κυριολεκτικά)!
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: TOYOTA
  • 28/12/2018

Στην μεγάλη έκθεση ηλεκτρονικών CES που γίνεται στις αρχές Ιανουαρίου στο Las Vegas η Toyota σκοπεύει να παρουσίασει δύο εκδοχές από το πως βλέπει το μέλλον στην σχεδίαση των εσωτερικών των μοντέλων της στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης.

Το πρώτο το ονομάζει ACES (Active Comfort Engaging Space) και είναι σχψεδιασμένο για να εφαρμοστεί σε αυτοκίνητα με επίπεδο αυτονομίας 4. Κάτι που σημαίνει ότι σ' αυτό το επίπεδο αυτονομίας υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο το κλασικό τιμόνι (το οποίο  λείπει παντελώς στο επόμενο επίπεδο αυτονομίας, το 5ο και τελευταίο, προς το παρόν...).

Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες όπως ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων ο οποίος προβάλλεται πάνω στο ταμπλό, ενώ υπάρχουν εξελιγμένα συστήματα infotainment, κάμερες αντί για καθρέπτες καθώς και ένα πολύ ενδιαφέρον layout κεντρικής κονσόλας που σίγουρα σε κάποια μορφή της θα περάσει σε μοντέλο παραγωγής.

Το αυτοκίνητο έχει επίσης ειδικούς σένσορες ώστε να προσαρμόζει το κάθισμα ανάλογα με το ύψος του οδηγού, τον σωματότυπό του ακόμα και την στάση του σώματος. Με αυτό τον τρόπο οι ζώνες ασφαλείας ρυθμίζονται ανάλογα έτσι ώστε να κάνουν τους επιβάτες ακόμα πιο άνετους.

Στην άνεση των επιβατών συμβάλλει και το αρκετά εξελιγμένο σύστημα κλιματισμού το οποίο καταγράφει την θερμοκρασία γύρω από κάθε έναν επιβάτη, και ανάλογα προσαρμόζει την θερμοκρασία ξεχωριστά. Υπάρχει επίσης και σύστημα το οποίο αντιλαμβάνεται την συναισθηματική κατάσταση του οδηγού και ανάλογα προσαρμόζει το σαλόνι, επεμβαίνοντας στον φωτισμό ή απελευθερώνοντας ένα άρωμα για να τον ηρεμήσει.

Εκτός από το ACES η Toyota θα παρουσιάσει και μία ολοκληρωμένη πρόταση αυτοκινήτου για το απώτερ μέλλον, με την ονομασία Moox, το οποίο προέρχεται από συνένωση των λέξεων Mobile και Box (δηλαδή κουτί). Και αυτή την εντελώς τετράγωνη αισθητική ακολουθεί η σχεδίαση του αμαξώματος, με το αυτοκίνητο να είναι στο υψηλότερο στάδιο αυτονομίας. 

Η Toyota δεν αποκαλύπτει τα σχέδιά της για το συγκεκριμένο πρωτότυπο, λέει όμως ότι θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ιδιώτες όσο και από εταιρίες. Μάλλον περισσότερο οι δεύτερες καθώς η μεγάλη οθόνη στο παρμπρίζ είναι ότι ακριβώς θα χρειάζεται μία μεγάλη εταιρία για συσκέψεις καθ' οδόν, με το αυτοκίνητο να ταξιδεύει μόνο του προς τον προορισμό του.