Fiat: Αυτό θα είναι το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητό της από το 2017


Ο CEO της Fiat αποκάλυψε ποιο θα είναι το επόμενο παγκόσμιο μοντέλο της γκάμας της, το οποίο θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: STELLANTIS, AFPH
  • 10/3/2025

Η Fiat «έκλεισε» το 2024 ως η κορυφαία μάρκα του Ομίλου Stellantis, επίδοση που καταγράφει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Παρά το γεγονός ότι ο συνολικός αριθμός των πωλήσεων ανήλθε σε μόλις 1,2 εκατ. μονάδες, παρουσιάζοντας πτώση 11,11% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία αναρριχήθηκε στην κορυφή του Ομίλου για ακόμη μια φορά.

Περισσότερο από τις μισές μονάδες της εταιρείας κατέληξαν στα χέρια πελατών εκτός της εγχώριας, ιταλικής αγοράς, με την επιτυχία να οφείλεται σε μοντέλα που πωλούνται σε διαφορετικές περιοχές ανά τον κόσμο. Πλέον, ο στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με τον CEO, Olivier Francois, είναι ξεκάθαρος: Να δημιουργήσει ένα προϊόν που θα μπορεί να ενισχύσει τις πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο Γάλλος διευθύνων σύμβουλος αποκάλυψε, μιλώντας στο Automotive News Europe, ότι το Grande Panda προορίζεται να γίνει αυτό το προϊόν. Θα είναι το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά το Fiat Palio, το οποίο βρισκόταν στους καταλόγους της από το 1996 έως το 2017.

«Ανεβήκαμε στην κορυφή της Βραζιλίας με το μικρό pickup Strada, όμως αυτό δεν πωλείται εκτός της Λατινικής Αμερικής. Ήμασταν στην κορυφή της Ιταλίας με το Panda, όμως οι πωλήσεις στην υπόλοιπη Ευρώπη ήταν περιορισμένες. Ήμασταν και στην κορυφή της Τουρκίας με την οικογένεια του Tipo, το οποίο όμως δεν πωλείται πλέον στην Ευρώπη. Με το Grande Panda θα επιστρέψουμε ξανά στο να έχουμε ένα παγκόσμιο προϊόν Fiat», εξήγησε ο Francois.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά με το χρονικό πλαίσιο της ανέλιξης του Grande Panda στην κορυφή του κόσμου, ο Γάλλος τόνισε ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος, όμως σταδιακά η Fiat θα πετύχει τον στόχο της. «Θα ξεκινήσουμε την άνοιξη με την Ευρώπη, όπου πιστεύουμε ότι έχουμε το σωστό προϊόν για να επιστρέψουμε ανάμεσα στα μοντέλα με τις καλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Στη Βραζιλία, όπου θα καταφτάσει αργότερα, θα είναι ο αντικαταστάτης του Argo, το οποίο όμως δεν έχει φτάσει ακόμη στο τέλος του κύκλου ζωής του. Έπειτα έχουμε και την αγορά της αφρικανικής ηπείρου», δήλωσε.

Πάντως, τα πρώτα δείγματα των πωλήσεων για το Grande Panda είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικά, αφού από τα τέλη του Ιανουαρίου έως τα μέσα του Φεβρουαρίου έλαβε περισσότερο από 15.000 παραγγελίες, όπως επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο CEO. Σημειώνουμε ότι οι πρώτες παραδόσεις στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές έχουν δρομολογηθεί με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση τον Μάρτιο, ενώ τα υβριδικά μοντέλα θα καταφθάσουν μεταξύ Απριλίου και Μαΐου.

Η Fiat έχει καταφέρει να διατηρήσει την τιμή της βασικής έκδοσης του μοντέλου κάτω από τα 19.000 ευρώ σε αγορές όπως η Γερμανία, γεγονός που επίσης θα βοηθήσει σημαντικά στην ενίσχυση των πωλήσεων. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τον τρόπο, με τον οποίο οι Ιταλοί κατάφεραν να μειώσουν το κόστος, πατώντας ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το αφεντικό της Fiat συζητά την επιστροφή του Punto - Υπάρχει όμως ένα «αλλά»

LIVE PHOTOS: Το λιλιπούτειο FIAT Topolino μπήκε στις εκθέσεις (τιμή)

Fiat: Όλα όσα γνωρίζουμε για τα επόμενα 500 και Panda