Ford Escort Mk1: Ο θρύλος επιστρέφει χωρίς μπαταρίες και φορτιστές (photos)


Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και επιτυχημένα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960 και 1970, αναβιώνει από την Boreham Motorworks, παντρεύοντας τα ρετρό στοιχεία με τη σύγχρονη τεχνολογία και μάλιστα με τις «ευλογίες» της Ford.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: Boreham Motorworks, Newspress
  • 5/12/2024

Πρόκειται για μια προσπάθεια που στοχεύει να απαρτίσει φόρο τιμής στο εμβληματικό μοντέλο, το οποίο αποτελεί θρύλο της αυτοκινητοβιομηχανίας και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι το πρώτο από μια σειρά restomod οχημάτων που θα δημιουργηθούν από την Boreham σε συνεργασία με την Ford, με το επόμενο μοντέλο που έχει αρχίσει ήδη να εξελίσσεται να είναι το θρυλικό Ford RS200, ένα από τα ιερά τέρατα της «απαγορευμένης» κατηγορίας αγώνων ράλι, Group B.

Κληρονομιά και ιστορία

Το Ford Escort Mk1 παρουσιάστηκε αρχικά το 1968, αποτελώντας την πρώτη παγκόσμια επιτυχία της Ford στην αγορά της Ευρώπης. Χαρακτηριζόταν από κομψές, στρογγυλές γραμμές, απλό μηχανικό σχεδιασμό και εξαιρετική ευελιξία, καθιστώντας το δημοφιλή τόσο στο κοινό όσο και στον αγωνιστικό χώρο.

Το Mk1 συμμετείχε σε αμέτρητες αγωνιστικές διοργανώσεις, με αποκορύφωμα την επικράτησή στο British Saloon Car Championship του 1968 (πρόγονο του Βρετανικού πρωταθλήματος αυτοκίνητου τουρισμού, BTCC), χάρη στη συνεργασία με την Alan Mann Racing. Συγκεκριμένα το όχημα που κέρδισε ήταν ένα Ford Escort 1.6 FVA Group 5 Racing Saloon και διέθετε ένα χαρακτηριστικό κόκκινο και χρυσό χρωματισμό ο οποίος κέρδισε επάξια μια μόνιμη θέση στην ιστορία του motorsport.

Αναβίωση με σύγχρονη τεχνολογία

Η Boreham Motorworks, μέλος του DRVN Automotive Group, έλαβε επίσημη έγκριση από τη Ford για την κατασκευή περιορισμένου αριθμού Mk1 Escort, που θα ανήκουν στην κατηγορία των "continuation cars". Πρόκειται για μια σειρά αυτοκινήτων που θα επανεκδοθούν με σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια, παραμένοντας 100% πιστά στον αρχικό σχεδιασμό, θα έχουν μέχρι και γνήσιο VIN νούμερο από την Ford που ανταποκρίνεται στην εποχή που κυκλοφορούσαν και θα παντρεύουν αυτή τη ρετρό σιλουέτα με σύγχρονες μηχανολογικές βελτιώσεις και τεχνολογίες, και ευτυχώς αυτή τη φορά χωρίς εξηλεκτρισμό η υβριδική τεχνολογία.

Το αναγεννημένο Escort MK1 θα διατηρήσει στο έπακρο τον  αυθεντικό σχεδιασμό του και θα δημιουργηθεί από το μηδέν με σχέδια και χαρακτηριστικά που αντανακλούν πλήρως το χρυσό-κόκκινο μοντέλο του 1968.

Alan Mann Racing Ford Escort 1.6 FVA Group 5
Alan Mann Racing Ford Escort 1.6 FVA Group 5

Από πλευράς μηχανικών συνόλων, η εταιρεία ξεκαθάρισε πως δεν θα χρησιμοποιηθεί η παραμικρή υβριδική ή ηλεκτρική τεχνολογία, αντίθετα η MEK που θα επιλεγεί θα διατηρεί μια ρετρό αίσθηση διαθέτοντας πολύ δυναμικά και σύγχρονα χαρακτηριστικά. Το όλο εγχείρημα θα είναι κατασκευασμένο από υλικά νέας τεχνολογίας που συνδυάζουν κορυφαία αντοχή και χαμηλό βάρος, χωρίς να αλλοιώνουν την αυθεντικότητα.

Η Boreham Motorworks, γνωστή για την εξειδίκευσή της σε ιστορικά μοντέλα της Ford, έχει σκοπό να δημιουργήσει ένα "αναλογικό αυτοκίνητο" που να προσφέρει στους οδηγούς την εμπειρία των κλασικών αυτοκινήτων, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του 21ου αιώνα.

Συλλεκτική αξία και διάθεση

Η παραγωγή θα είναι περιορισμένη, με κάθε μοντέλο να διαθέτει ειδικό continuation VIN number, ενισχύοντας την ιστορική και συλλεκτική του αξία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν ήδη να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους μέσω της Boreham Motorworks. Η αναβίωση του Escort Mk1 αποτελεί μια πραγματική γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον της αυτοκίνησης, προσφέροντας στους λάτρεις μια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν ένα κομμάτι της ιστορίας με σύγχρονα χαρακτηριστικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Test Drive: Ford Mustang Dark Horse V8 454 PS - Κόντρα σε όλα! (video)

Επιστρέφει στους δρόμους η DS! Πόσο θα μοιάζει η νέα εκδοχή με τη «Θεά» της αυτοκίνησης

Η Ford Mustang γίνεται 60 ετών και το γιορτάζει με νέες, εντυπωσιακές εκδόσεις (photos)