Ford Focus 2021: Ανανέωση και υβριδική τεχνολογία


ΠΙΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΕΜΦΑΝΙΣΙΑΚΑ, ΜΕ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ, ΤΟ FORD FOCUS ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΔΡΙΜΥΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 22/6/2020

Η ώρα της ανανέωσης έφτασε για το δημοφιλές μοντέλο της Ford και η εταιρία φρόντισε να το προικίσει με αρκετά νέα και ενδιαφέροντα στοιχεία. Αρχικά ασχολήθηκε με την εξωτερική του εμφάνιση, προσθέτοντας νέους προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα, έτσι ώστε να προσδώσει έναν επιπλέον δυναμισμό στο όλο σύνολο. Κατόπιν, χρησιμοποιώντας το ίδιο MHEV σύνολο που έχει και το Puma, έκανε το πρώτο βήμα στην εποχή των υβριδικών προτάσεων.

Χάρη σε ένα κινητήρα 1.0 λίτρων EcoBoost, με ενσωματωμένο mild hybrid σύστημα 48V, το υβριδικό Focus αποδίδει 155 ίππους ισχύος, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τις εκπομπές CO2 στα 93 g/km. Πρακτικά, μιλάμε για μία μείωση της κατανάλωσης της τάξης του 17%, σε σχέση με την -αντίστοιχης ισχύος- συμβατική έκδοση των 1,5 λίτρων και 150 ίππων.

Η υβριδική γκάμα του ανανεωμένου Focus εκτείνεται και στη χαμηλότερης ισχύος έκδοση των 125 ίππων. Και εδώ αντικαθίσταται ο στάνταρ εναλλάκτης με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση της ενέργειας από το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, αποθηκεύοντάς την σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, 48 Volt. Αυτή βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και δεν επηρεάζει τους διαθέσιμους χώρους του αυτοκινήτου.

Κατά τη διαδικασία της εκκίνησης από στάση ή σε κάποια προσπέραση, όπου ο οδηγός θα πατήσει το γκάζι, το ηλεκτρικό αυτό σύστημα επιστρέφει αυτή την ενέργεια στο δρόμο, αυξάνοντας κατά 20 ή 24 Nm τη συνολική ροπή, βελτιώνοντας την απόκριση και μειώνοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, η χρήση του συστήματος BISG επέτρεψε στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα και να προσθέσουν ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, για αύξηση της ισχύος, βελτιώνοντας παράλληλα και την απόκριση στις χαμηλές στροφές.

Εάν τώρα ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα Sport, τότε η συνολική διαθέσιμη ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα ανεβαίνει στα 50 Nm! Επιπροσθέτως, για την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, όλα τα υβριδικά σύνολα της Ford μπορούν να απενεργοποιούν και έναν κύλινδρο, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.

Πέραν των δύο mild hybrid συνόλων, το ανανεωμένο Focus θα διατίθεται στις εκδόσεις 1.0 EcoBoost των 100 και 125 ίππων (στη δεύτερη εναλλακτικά και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων) και ως 1.5 EcoBoost, 150 και 180 ίππων, αμφότερες με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αναφορικά με τα πετρελαιοκίνητα σύνολα, έχουμε τον 1.5 EcoBlue σε εκδόσεις 95 και 120 ίππων και τον 2.0 EcoBlue στα 150PS.  

Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, παρατηρούμε ένα νέο, ψηφιακό πίνακα οργάνων, διαγωνίου 12,3 ιντσών, τεχνολογίας “true colour”. Οι άνθρωποι της Ford φρόντισαν ώστε να βελτιώσουν τη συνδεσιμότητα, προσθέτοντας στάνταρ το μόντεμ FordPass Connect. Από τον εξοπλισμό, επίσης, της έκδοσης Focus Connected συναντάμε μία βάση ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου, καθώς και το infotainment SYNC 3, με οθόνη αφής 8 ιντσών, σύστημα πλοήγησης και δυνατότητα ελέγχου μέσω φωνητικών εντολών. Λίγο αργότερα, θα προστεθεί στη γκάμα του εξοπλισμού και το καινοτόμο Local Hazard Information, που θα προειδοποιεί τον οδηγό σε πραγματικό χρόνο για επικίνδυνες καταστάσεις που θα συναντήσει στο δρόμο του.

Το ανανεωμένο Ford Focus αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελληνική αγορά προς τα τέλη του καλοκαιριού, με τιμές που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.