Οι δασμοί Trump έφεραν κλυδωνισμούς και στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, έστω και αν πριν από λίγες εβδομάδες ο Αμερικανός πρόεδρος έδειξε διατεθειμένος να «υπαναχωρήσεις». Ωστόσο, οι επιπτώσεις ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται στον κλάδο.
Στο πλαίσιο της δημοσίευσης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το πρώτο 3μηνο του 2025, η Ford Motor Company επεσήμανε ότι περιμένει οι δασμοί Trump να μειώσουν τα ετήσια κέρδη της στο τρέχον έτος κατά 1,5 δις. δολάρια. Μάλιστα, επεσήμανε ότι η μικτή ζημιά θα φτάσει τα 2,5 δις. δολάρια, ωστόσο θα την μετριάσει με αντισταθμίσεις ύψους 1 εκατ. δολαρίων.
Η επικεφαλής οικονομική διευθύντρια της Ford, Sherry House, ανέφερε ότι οι δασμοί κόστισαν στην Ford περίπου 200 εκατ. δολάρια για το πρώτο τρίμηνο. Ωστόσο, κατάφερε να μειώσει τις επιπτώσεις τους κατά περίπου 35% με στρατηγικές όπως η χρήση τελωνειακών μεταφορέων για τη μεταφορά οχημάτων και ανταλλακτικών στον Καναδά από το Μεξικό, ώστε να μη φορολογούνται κατά τη διέλευσή τους από τις ΗΠΑ.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων στο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 63%, στο 1 δις. δολάρια, ενώ τα έσοδα είχαν πτώση κατά 5%, φτάνοντας τα 40,7 δις. δολάρια. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 417 εκατ. δολάρια, με την πτώση να οφείλεται κυρίως στο χρόνο διακοπής λειτουργίας του εργοστασίου που σχετίζεται κυρίως με τον επανασχεδιασμό δύο SUV, του Expedition και του Lincoln Navigator.
Ωστόσο, ο Jim Farley δήλωσε αισιόδοξος. «Ενισχύουμε την επιχείρησή μας με σημαντικά καλύτερη ποιότητα και με το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο βελτίωσης του κόστους σε ετήσια βάση, εξαιρουμένου του αντίκτυπου των δασμών», ανέφερε ο CEO του «μπλε οβάλ» και πρόσθεσε: «Η Ford Pro, το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, έχει ξεκινήσει δυναμικά τη χρονιά, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς στα πιο κερδοφόρα τμήματα πελατών στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη».
Ο κλάδος των επαγγελματικών οχημάτων σημείωσε EBIT ύψους 1,3 δις. δολαρίων, με περιθώριο κέρδους 8,6%, σε έσοδα 15,2 δις. δολαρίων. Μάλιστα, έκλεισε το πρώτο τρίμηνο με 675.000 πληρωμένες συνδρομές, αυξημένες κατά 4% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.
Όσο για τον κλάδο των EV, η Ford Model e υπέστη ζημιά 849 εκατ. δολαρίων, αλλά το νούμερο είναι βελτιωμένο σε σχέση σχέση με τα 1,3 δις. δολάρια που χάθηκαν την ίδια περίοδο πέρυσι, καθώς οι λιανικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 15% στο τρίμηνο.
Η Ford Blue, που εμπορεύεται τα θερμικά μοντέλα, ανακοίνωσε EBIT ύψους 96 εκατ. δολαρίων, μειωμένο σε σχέση με πέρυσι, λόγω της αναμενόμενης μείωσης του όγκου και των δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών. Τα έσοδα του τομέα μειώθηκαν κατά 3% σε 21 δις. δολάρια.
Πάντως, το «μπλε οβάλ» επεσήμανε ότι με εξαίρεση τους δασμούς Trump, θα μπορούσε να πετύχει την πρόβλεψή της για προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων ύψους 7 με 8,5 δις. δολαρίων. Ωστόσο, πλέον, έκανε γνωστό ότι αποσύρει όλες τις προβλέψεις της για το υπόλοιπο του έτους, εξαιτίας της αβεβαιότητας που δημιουργούν οι δασμοί, τα πιθανά αντίποινα αλλά και οποιεσδήποτε τροποποιήσεις τους, τόσο στις πωλήσεις όσο και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Το ευχάριστο για την Ford, σύμφωνα με τον COO, Kumar Galhotra, είναι ότι μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποιο πρόβλημα στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ωστόσο ανέδειξε την αβεβαιότητα που υπάρχει σχετικά με εξαρτήματα από σπάνιες γαίες που εισάγονται από την Κίνα. Ο φόβος του είναι ότι αρκεί να επηρεαστούν «μόνο λίγα εξαρτήματα» προκειμένου να δημιουργηθεί πρόβλημα.
Πηγή: Automotive News
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δασμοί Trump: Ο ACEA φοβάται οικονομικό κραχ και προειδοποιεί την Κομισιόν
Ford: Σκέψεις για επιστροφή ενός θρυλικού μοντέλου στη γκάμα του «μπλε οβάλ»