Φορολογία αυτοκινήτου: Η Κομισιόν βγάζει «κίτρινη κάρτα» στην Ελλάδα - Ζητά άμεσα συμμόρφωση


Με νέα επιστολή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητάει από την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τους ενωσιακούς κανόνες, δείχνοντας τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής.

  • 2/6/2023

Ήταν 23 Σεπτεμβρίου του 2021 όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε στην Ελλάδα προειδοποιητική επιστολή, επισημαίνοντας ότι δεν εφαρμόζει ορθά τη φορολογία στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που αγοράζονται από άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε..

Πλέον η Κομισιόν επανέρχεται και χτυπά ξανά το «καμπανάκι», με μια νέα συμπληρωματική επιστολή, επισημαίνοντας ξανά στην Ελλάδα ότι πρέπει να συμμορφωθεί με τους ενωσιακούς κανόνες, δείχνοντας ουσιαστικά το τέλος ταξινόμησης και τον περιβαλλοντικό φόρο για τα εν λόγω οχήματα. Μετά την πρώτη επιστολή η Ελλάδα επέκτεινε την εφαρμογή του περιβαλλοντικού φόρου σε νέες κατηγορίες οχημάτων.

Τον Φεβρουάριο του 2022 το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατέθεσε στη Βουλή τροπολογία με την οποία επέβαλλε Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1000€, σε όσους εισάγουν μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά (μικτού βάρους μέχρι 3.5 τόνους) που πληρούν την οδηγία Euro 5b.

Αυτή η τροπολογία ουσιαστικά αποτέλεσε επέκταση του μέτρου αφού το Περιβαλλοντικό Τέλος αφορούσε ήδη τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα οχήματα Euro 5a και είχαν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014.

Με την νέα τροπολογία προβλέφθηκε η καταβολή Περιβαλλοντικού Τέλους ύψους 3.000€ και για παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα Euro 4 και 1.000€ για οχήματα Euro 5a και Euro 5b.

Ο εν λόγω περιβαλλοντικός φόρος εισάγει διακρίσεις μεταξύ των μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται και ταξινομούνται στην Ελλάδα και των μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη και στη συνέχεια ταξινομούνται στην Ελλάδα. Παράλληλα απαγορεύτηκε η ταξινόμηση οχημάτων που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 1, 2 και 3.

Έτσι έρχεται τώρα η Επιτροπή και επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής της παράβασης λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τροποποιήσεις που εισήχθησαν στην ελληνική νομοθεσία.

Η Ελλάδα έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στη συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή. Αν δεν λάβει μέτρα εντός των επόμενων δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Πρόκειται για επίσημο αίτημα συμμόρφωσης με το δίκαιο της Ε.Ε.. Εξηγεί τους λόγους για τους οποίους θεωρεί ότι το κράτος μέλος παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ. και το καλεί να την ενημερώσει σχετικά με τα μέτρα που έλαβε, εντός ορισμένης προθεσμίας.