Φθηνή υδρογονοκίνηση μέχρι το 2025 υπόσχεται η BMW


H BMW υποστηρίζει ότι τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο θα κοστίζουν όσο και τα αντίστοιχα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2025.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 28/1/2020

Αν και όλοι έχουν δώσει τις δυνάμεις τους και τα χρήματά τους στις κλασικές λύσεις της ηλεκτροκίνησης, δεν λείπουν και οι εταιρίες που επιμένουν να εξελίσσουν τα δικά τους οχήματα με βάση το υδρογόνο.

Ο αντιπρόεδρος της BMW, και υπεύθυνος για τα αυτοκίνητα με υδρογόνο και fuell cells, Jurgen Guldner, δήλωσε ότι το κόστος ενός τέτοιου αυτοκινήτου θα πέσει δραματικά μέσα στα επόμενα χρόνια.

Όπως είπε ο ίδιος τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο θα γίνουν το ίδιο φθηνά με αυτά που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Ήδη η BMW βρίσκεται στο στάδιο εξέλιξης της τρίτης γενιάς αυτής της τεχνολογίας, προσπαθώντας να λύσει κάποια εγγενή προβλήματα.

Οι εξελίξεις σ' αυτόν τον τομέα επιταχύνθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια με την έναρξη της συνεργασίας BMW και Toyota σ' αυτόν τον τομέα. Ο Guldner υποστήριξε ότι ένας τρόπος για να μειωθεί το κόστος των υδρογονοκίνητων είναι να περιοριστεί η ποσότητα της πλατίνας η οποία χρησιμοποιείται στα μικρά ενεργειακά κελιά.

Το 2022 η BΜW αναμένεται να παρουσιάσει την X5 FCEV, η οποία θα βασίζεται σε μεγάλο μέρος στο πρωτότυπο i Hydrogen Next FCEV που παρουσίασε πέρσι στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Η αυτονομία των δοκιμαστικών πρωτοτύπων που χρησιμοποιεί αυτόν τον καιρό η εταιρία αγγίζει και τα 480 χιλιόμετρα, ενώ μέσα στα σχέδια της είναι να υπάρξουν αντίστοιχες εκδόσεις της Χ6 και Χ7. 

Σε κάθε περίπτωση πάντως το σημαντικότερο πρόβλημα για την διάδοσή τους δεν είναι τα αυτοκίνητα αλλά η έλλειψη υποδομών ακόμα και σε μεγάλες χώρες, κάτι που και λόγω της πολυπλοκότητας της διάθεσης του υδρογόνου, αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την εξάπλωσή τους.